سموم دفع آفات

تولید قهوه و کاهش سموم دفع آفات

کافه اکسسوری – چندین شرکت بزرگ تجارت و برشته سازی قهوه در جهان باهدف کاهش تدریجی استفاده از سموم دفع آفات در تولید قهوه به یک طرح تحقیقاتی پیوسته‌اند.

این طرح با نام ابتکار تحقیق و توسعه Ecoffee (توسط گروه ECOFFEE ارائه می‌شود) توسط آژانس پیشگام تحقیقات کشاورزی گرمسیری فرانسه CIRAD با پشتیبانی بنیاد Agropolis صورت می‌گیرد.

شرکت‌های بزرگ بو دادن ایالات‌متحده و اروپا که به این تلاش می‌پیوندند شامل Illycaffè، Jacobs Douwe Egberts، Lavazza Group، Nestlé، Paulig، Starbucks و Tchibo هستند. سه غول قهوه سبز که به این طرح پیوستند شامل مرکون، اولام و ایکام هستند.

سه موسسه تحقیقاتی کشاورزی که به Ecoffee پیوستند شامل Universidade Federal de Viçosa در برزیل، بنیاد NicaFrance متمرکز در نیکاراگوئه و موسسه علوم کشاورزی و جنگلداری Highlands Western Vietnam هستند.

درمجموع، این سازمان‌ها از هدف بلندمدت جاه طلبانه از بین بردن روش استفاده از سموم دفع آفات – ازجمله علف‌کش‌ها، قارچ‌کش‌ها و حشره‌کش‌ها – در کشاورزی معمول قهوه پشتیبانی می‌کنند.

CIRAD امروز در اطلاعیه ابتکار عمل گفت: تلاش Ecoffee برای حمایت از محیط‌زیست، تنوع زیستی و مردم در مزارع قهوه و اطراف آن طراحی‌شده است.

این گروه خاطرنشان کرد که جدول زمانی در دست ساخت است، اگرچه برنامه گسترده این است که فعالان صنعت و محققان برای ایجاد یک سری مطالعات پایه به‌عنوان ممیزی استفاده از سموم دفع آفات در حال حاضر درزمینهٔ تولید قهوه درگیر شوند. انتظار می‌رود در حال حاضر مطالعات در چهار کشور «نماینده» تولیدکننده قهوه: برزیل، ویتنام، مکزیک و نیکاراگوئه انجام شود.

همچنین یک شبکه بین‌المللی از مزارع و محققان برای آزمایش و ارزیابی رویکردهای کشاورزی غیر سموم دفع آفات وجود خواهد داشت. در این سال، CIRAD قصد دارد ضمن ایجاد کارگاه‌های آموزشی جهت مشارکت متخصصان، با سیستم‌عامل‌های اصلی پایداری درگیر شود و شروع به بررسی راه‌حل‌های فعلی و بالقوه کاهش آفت‌کش‌ها کند.

منبع: daily coffee news

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X