کافه اکسسوری – بین ظهور قهوهخانهها و تغییرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ارتباط زیادی وجود دارد. در اروپا طی قرون شانزدهم و هفدهم، قهوهخانه کاملاً متفاوت یا آلی هاوس رایج بود. ماهیت قهوه – محرک اما تحریککننده نیست – به این معنی بود که قهوهخانهها مکانهایی بودند که بحث و بررسی و بیشتر ایدهها را برانگیختند و بسیاری از مورخان پیوندی میان این صحنه پر جنبوجوش قهوه و روشنگری اروپا در قرن هجدهم ایجاد کردهاند. قهوهخانهها علاوه بر اینکه مراکز گفتگوی علمی و شایعات هستند، مکانهای مناسبی برای تجارت نیز هستند. قهوهخانه لویدز Lloyd’s of London در خیابان تاور در شهر لندن در سال ۱۶۸۸ تأسیس شد. در این فروشگاه ملاقات دریانوردان، بازرگانان و صاحبان کشتی که اخبار موثق حملونقل را در محل تأسیس دریافت میکردند، بود. قهوهخانه بهزودی بهعنوان مکان ایدئال برای دریافت بیمه دریایی شناخته شد و بنابراین بازار بیمه لویدز لندن که تا امروز در پایتخت انگلیس ادامه دارد، متولد شد.
منبع: The Coffee Dictionary, Maxwell Colonna
Lloyd’s of London
There is a strong association between the emergence of coffee houses and social, economic, and cultural change. In Europe during the sixteenth and seventeenth centuries, the coffee house offered a stark contrast to the prevalent alehouse.
The nature of coffee – stimulating but not inebriating – meant that coffee houses were places that induced more discussion and exploration of ideas, and many historians have drawn a link between this vibrant coffee scene and the eighteenth-century European Enlightenment.
As well as being centres of scholarly discourse and gossip, coffee houses also proved great places to do business.
Lloyd’s Coffee House on Tower Street in the City of London was established in 1688.
The shop was frequented by sailors, merchants, and ship owners who received reliable shipping news at the establishment.
The coffee house soon became known as the ideal place to obtain marine insurance, and so the Lloyd’s of London insurance market, which runs to this very day in the British capital, was born.
کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.