بسته‌بندی قهوه

تأثیر بسته‌بندی قهوه بر عطر قهوه – ۱

کافه اکسسوری – تفت دادن قهوه برای نشان دادن رایحه‌ای غنی و مطلوب، به زمان، تلاش و کاملاً آزمون‌وخطا نیاز دارد. بااین‌حال، پس از رسیدن به آنجا، باید اطمینان حاصل کنید که مصرف‌کنندگان می‌توانند از آن در خانه یا کافه‌ها لذت ببرند. اینجا جایی است که بسته‌بندی قهوه وارد عمل می‌شود. با استفاده از مواد و ویژگی‌های مناسب، می‌توانید رایحه قهوه خود را به‌اندازه کافی حفظ کنید تا مصرف‌کنندگان همان یادداشت‌های مزه‌ای را که روی کیسه لیست می‌کنید، تجربه کنند.

برای درک بیشتر عطر و نحوه محافظت از بسته‌بندی قهوه ، با یو یوکی، مدیر فروش در قهوه MTPak صحبت کردیم. این چیزی است که ما در خصوص بسته‌بندی قهوه پیدا کردیم.

آروما چیست و چرا رنگ می‌بازد؟

رایحه همان چیزی است که وقتی دانه‌های قهوه بوداده ترکیبات عطروطعم فرار خود را آزاد می‌کنند، بو می‌کنیم و به‌طورکلی برای توصیف بوی قهوه دم کرده استفاده می‌شود.

بااین‌حال، درحالی‌که کلمه «رایحه» اغلب با بویایی همراه است، اما اغلب آنچه ما می‌توانیم در هنگام نوشیدن یک قهوه میل کنیم، عطر آن است.

این به این دلیل است که زبان انسان فقط می‌تواند تعدادی از طعم‌های اساسی حسی (به‌عنوان‌مثال تلخی، شیرینی و احساس دهان) را مشخص کند؛ بنابراین، بسیاری از رایحه‌های طعم دار پیچیده‌تر قهوه درواقع از حس بویایی گرفته شده‌اند.

ترکیبات طعم‌دهنده‌ای که می‌توانیم در رایحه قهوه، شناسایی کنیم، درواقع از پیش سازهای رایحه در طی فرآیند بو دادن و به‌ویژه در طول واکنش میلارد ایجاد می‌شوند. هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد، انتشار زیادی از ترکیبات معطر وجود دارد. بعضی از آن‌ها دلپذیر هستند و برخی دیگر نه خیلی.

رایحه یک قهوه و میزان کمرنگی آن اغلب به‌عنوان شاخصی از طراوت استفاده می‌شود. به زبان ساده: هرچه ترکیبات معطر لوبیا بیشتر باشد، طراوت آن بیشتر است و (معمولاً) طعم بهتری دارد. ترشح اجزای فرار در قهوه به‌طور طبیعی اتفاق می‌افتد، اما برخی از عوامل محیطی می‌توانند روند کار را تسریع کرده و باعث کم‌رنگ شدن رایحه شوند.

متانتیول یکی از شاخص‌های شادابی در بسته‌بندی قهوه

همچنین از متانتیول به‌عنوان یکی از شاخص‌های شادابی استفاده می‌شود. متانتیول به‌خودی‌خود یک ماده شیمیایی تند است، اما در کمال تعجب، در قهوه، به‌عنوان یک ترکیب طعم‌دهنده عمل می‌کند که درواقع بوهای نامطلوب را پنهان می‌کند.

پل سونگر در کتاب خود، یک سؤال از طراوت، می‌گوید: «وقتی قهوه آسیاب شده در هوای آزاد قرار می‌گیرد، کاهش متانتیول را می‌توان در طی یک روز درک کرد و ۷۰٪ ظرف سه هفته از بین می‌رود.»

قرار گرفتن در معرض اکسیژن یا اکسیداسیون یکی از مهم‌ترین دلایل کم‌رنگ شدن رایحه در قهوه است.

Samo Smrke از دانشگاه علمی کاربردی زوریخ در این خصوص می‌گوید: «هنگامی‌که من در مورد طراوت شیمیایی صحبت می‌کنم، در مورد عطر قهوه صحبت می‌کنم زیرا عطر قهوه اساساً مواد شیمیایی است که در دانه‌های قهوه وجود دارد؛ بنابراین، از دست دادن طراوت شیمیایی به معنای از بین رفتن عطر، اکسیداسیون رایحه یا تغییر عطر است.»

طبق تحقیقات Smrke، دمای بالاتر نیز روند اکسیداسیون در قهوه بسته‌بندی شده را تسریع می‌کند. این باعث از دست رفتن برخی از ترکیبات فرار حساس‌تر قهوه می‌شود، مانند متانتیول یا بوتان ۲،۳ ione دیون (که اغلب با کره، کارامل، میوه و سایر یادداشت‌های مزه شیرین همراه است).

 

گرچه بهتر است دانه‌های قهوه را در یک مکان خشک و خنک نگهداری کنید، اما نباید آن‌ها را منجمد کرد. هنگام یخ‌زدایی، میعان منجر به رطوبت لوبیا می‌شود، کیفیت آن‌ها کاهش می‌یابد و برخی از ترکیبات فرار آن‌ها حل می‌شود. چند درجه زیر دمای اتاق بهترین است.

منبع: perfect daily grind

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X