Sensory science

واژه نامه قهوه: علوم حسی Sensory science

کافه اکسسوری – اولین معرفی واقعی من به دنیای علوم حسی Sensory science از طریق کار استاد روانشناسی تجربی دانشگاه آکسفورد چارلز اسپنس بود.

اساساً، اسپنس مطالعه می‌کند که چگونه هر چیز دیگری به غیر از غذا و نوشیدنی واقعی بر تجربه و درک شما از آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

این شامل انواع جزئیات مانند وزن کارد و چنگال، شکل بشقاب، رنگ یک فنجان یا صدای محیط است.

به‌عنوان‌مثال، قهوه وقتی در یک فنجان سفید سرو می‌شود تقریباً دو برابر شدیدتر از یک فنجان سیاه تلقی می‌شود.

جالب اینجاست که قهوه موجود در فنجان سفید نیز کمتر شیرین تلقی می‌شود. جالب است که چقدر تجربه‌های خوردن و آشامیدن ما پیچیده است.

آیا بهترین فنجان قهوه‌ای که تا به حال نوشیده‌اید به بهترین وجهی بوده است یا این که گرد هم آمدن یک قهوه عالی با تنظیم مناسب، رنگ‌های مناسب، همه‌چیز مناسب شما باشد؟

به همین دلیل است که هنگام چشیدن و گل دادن به قهوه ایجاد یک محیط تکرارشونده، تمیز، ساکت و بی‌طرف بسیار مهم است. مسلماً چیزی به‌عنوان یک محیط کاملاً بی‌طرف وجود ندارد، بنابراین سازگاری مهم است.

منبع: The Coffee Dictionary, Maxwell Colonna

Sensory science

My first real introduction to the world of sensory science was through the work of the Oxford University professor of experimental psychology Charles Spence.

Essentially, Spence studies how everything other than the actual food and drink affects your experience and perception of them.

This includes all kinds of details, such as the weight of the cutlery, the plate shape, the colour of a cup, or the ambient sound.

Coffee, for instance, is perceived as being almost twice as intense when served in a white cup compared to a black one. Interestingly, the coffee in the white cup is also perceived as less sweet. It is fascinating how complex our eating and drinking experiences are.

Was the best cup of coffee you ever had simply the best, or was it the coming together of a great coffee with the right setting, the right colours, the right everything for you?

This is why it is so important when tasting and scoring coffee to create a repeatable, clean, quiet, and unbiased environment.

There is, of course, no such thing as an absolutely unbiased environment, so consistency is key.

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X