رسترهای قهوه

وضعیت رسترهای قهوه در طول Covid-19

کافه اکسسوری – اثرات کامل طولانی‌مدت Covid-19 در صنعت قهوه برای مدتی مشخص نخواهد بود. بااین‌حال، باگذشت زمان، ما می‌بینیم که تعداد بیشتری از مشاغل در همه بخش‌ها درهای خود را به‌طور موقت یا دائمی می‌بندند. بیشتر تمرکز در مورد Covid-19 در بخش قهوه بر چگونگی کنار آمدن کافه‌ها و باریستاها بوده است. بااین‌وجود، با کاهش تقاضای بسیاری از مشتریان دائمی آن‌ها، رسترهای قهوه نیز در طول سال ۲۰۲۰ با مشکلاتی روبرو شده‌اند. تعطیلی کافه‌ها به معنای تجارت کمتر برای رسترها است و به‌نوبه خود بر گردش پول در بقیه زنجیره تأمین تأثیر می‌گذارد.

برای بررسی چگونگی سازگاری و تنوع دهی رسترها برای زنده ماندن از دوران بیماری همه‌گیر، با ژولن زهندر و میشل دناوی از Mercon Specialty، عضو گروه قهوه Mercon و همچنین جیل کیلن از قهوه Cloud City صحبت کردیم که در ادامه می‌خوانید:

مسائل و تأثیرات Covid-19

هنگام خرید قهوه، رسترهای قهوه می‌خواهند دانه‌های سبز آن‌ها تا حد ممکن تازه باشد. این به آن‌ها امکان می‌دهد طیف وسیعی از طعم‌دهنده‌هایی را که لوبیا نگهداری می‌کند به مشتریان ارائه دهند.

رسترهای قهوه فروش خود را برای تعیین محل و زمان افزایش تقاضا بررسی خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند که بیش‌ازحد خرید نمی‌کنند (قهوه سبز زیادی طراوت خود را از دست می‌دهد) یا خرید کمتری دارند.

با توجه به این نکته، رسترها معمولاً مقادیر دقیق لوبیا را خریداری می‌کنند تا کیفیت را برای مصرف‌کننده به حداکثر برسانند. بااین‌حال، هنگامی‌که Covid-19 به‌سرعت گسترش یافت و کشورهای جهان در اوایل سال ۲۰۲۰ قفل شدند، رسترهای قهوه با یک مسئله جدی روبرو شدند.

کاهش تقاضا در بازار قهوه

بسیاری از آن‌ها دریافتند که وقتی کافه‌ها و دیگر مشتریان بخش مهمان‌نوازی درهای خود را بستند، قادر به تضمین فروشی نبودند که به آن‌ها اعتماد کرده بودند. بعلاوه، در اولین موج شیوع همه‌گیر تقاضا خیلی سریع کاهش یافت و رسترها وقت نداشتند سفارش‌های قهوه سبز خود را تغییر دهند. درواقع، بسیاری حتی پیش‌ازاین با تأمین‌کنندگان قهوه سبز خود قرارداد فروش را امضا کرده بودند.

میشل دناوی تاجر قهوه در Mercon Specialty در سیاتل، واشنگتن می‌گوید در ابتدای همه‌گیری، کباب کنندگان به‌هیچ‌وجه قادر به استفاده از مقدار قهوه‌ای که قبلاً خریداری کرده‌اند نیستند، چه رسد به اینکه متعهد به خرید بیشتر شوند.

گفتنی است که این تنها بر روی رسترهای قهوه و کافی‌شاپ‌ها تأثیر نمی‌گذارد. تأثیرات ناگوار بر همه افراد در سراسر زنجیره تأمین تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان‌مثال، واردکنندگان قهوه سبز اغلب روابط نزدیک با تولیدکنندگان مبدأ دارند. پول حاصل از فروش قهوه باعث تقویت اقتصاد در مناطق تولیدکننده می‌شود که زیرساخت‌ها، آموزش و بهداشت و درمان را در این مناطق بهبود می‌بخشد.

رسترهای قهوه چگونه متنوع شده‌اند

با کاهش تقاضا و فروش به روشی کاملاً بی‌سابقه، رسترهای قهوه مجبور شدند فراتر از قراردادهای عمده تأمین کالا برای تأمین جریانات درآمد جدید به سر ببرند. حتی امروز، درحالی‌که محدودیت‌ها در بسیاری از مناطق جهان کاهش می‌یابد، هنوز بلاتکلیفی باقی‌مانده است.

جیل کیلن صاحب قهوه Cloud City در سیاتل، واشنگتن می‌گوید که هنگام وضع مقررات همه‌گیری، تجارت وی مانند بسیاری دیگر تحت تأثیر قرار گرفت. «من مجبور شدم یک کار تجاری را که برای ادامه فروش خیلی بزرگ بود، تعطیل کنم. بعلاوه، تجارت کوچکتر من ۴۰ درصد کاهش‌یافته است، زیرا ما اجازه ورود مشتریان به داخل را نداریم.»

برای سازگاری، جیل توضیح می‌دهد که او در زمینه‌هایی که احساس می‌کند تا آنجا که ممکن است به سود این تجارت باشد، تغییرات سریعی ایجاد کرده است. «ما سفارش‌های آنلاین و تلفن همراه را قوی‌تر کرده‌ایم و حضور خود در شبکه‌های اجتماعی را گسترش داده‌ایم. ما همچنین شروع به ارائه اشتراک قهوه کردیم.»

حتی اگر بعضی از بخش‌های تجاری افت چشمگیری در فروش داشته‌اند، جیل می‌گوید نشانه‌هایی از تغییر بازار وجود دارد. او توضیح می‌دهد که درحالی‌که فروش در برخی از زمینه‌های کسب‌وکار او کاهش‌یافته، برخی دیگر رشد کرده‌اند.

به نظر می‌رسد این تغییر در بازار برای ادامه کار وجود داشته باشد. رسترهای قهوه ‌در سراسر دنیا در طول Covid-19 سازگار شدند تا خدمات فروش و اشتراک آنلاین را ارائه دهند. در اوایل سال جاری، گزارش شد که تا پایان مارس ۲۰۲۰، فروش قهوه بسته‌بندی‌شده تا ۷۰ درصد افزایش‌یافته است.

منبع: perfect daily grind

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X