مصرف قهوه ویژه

روند مصرف قهوه ویژه در سال ۲۰۲۱

کافه اکسسوری – انجمن ملی قهوه ایالات‌متحده (NCA) و انجمن تخصصی قهوه (SCA) با همکاری هم گزارشی را منتشر کردند که مغایر با روند مصرف قهوه ویژه است.

نوعی خلاصه تخصصی و متمرکز بر انتشار سالانه NCA’s National Coffee Data Trends که در اوایل سال جاری منتشر شد، این گزارش روش‌های بی‌شماری را برای تغییر مصرف خاص قهوه توسط همه‌گیری COVID-19 روشن می‌کند.

یانیس آپوستولوپولوس، مدیرعامل SCA دیروز در اطلاعیه راه‌اندازی گفت: «داده‌ها نشان می‌دهد که ۷۳٪ از علاقه‌مندان نوشیدن قهوه ویژه به‌احتمال‌زیاد کافه‌های معمول خود را از دست می‌دهند که نشان می‌دهد مشاغل محلی قهوه در بسیاری از مکان‌ها برای زندگی روزمره ما مهم هستند. این همکاری پیشگامانه با NCA ما را قادر می‌سازد تجزیه‌وتحلیل داده‌های مصرف‌کننده را در مشاغل تخصصی قهوه قرار دهیم تا به آن‌ها کمک کند این زمان دشوار را پشت سر بگذارند و قوی‌تر از همیشه برگردند.»

این گزارش همچنین یک یادآوری مهم ارائه می‌دهد که قهوه‌های پیشرفته باکیفیت بالاتر فقط یک بخش کوچک از بازار قهوه ایالات‌متحده را اشغال می‌کنند.

مانند خود صنعت قهوه، NCA نسبت به آنچه دقیقاً «قهوه مخصوص» تعریف می‌کند، کمی نامتعادل است که شامل نظرسنجی با یک نمونه نماینده ملی از بیش از ۱۵۰۰ بزرگسال در سنین و قومیت‌های مختلف است. در این مقاله قهوه ویژه به‌عنوان «هر نوع نوشیدنی بر پایه اسپرسو (لاته، کاپوچینو و غیره)، نوشیدنی غیر اسپرسو (مخلوط منجمد، دم‌کرده سرد، نیترو) و قهوه سنتی تعریف‌شده است که مصرف‌کنندگان از دانه‌های قهوه ممتاز و دانه‌های آن استفاده می‌کنند.»

در گزارش‌های سال‌های گذشته، این گروه قبلاً این دسته را به‌عنوان «لذیذ» معرفی می‌کرد.

یافته‌های گزارش روند مصرف قهوه ویژه

کل گزارش ۶۴ صفحه‌ای در دسترس است، اما در اینجا برخی از جالب‌ترین یافته‌ها ارائه‌شده آمده است:

روند کلی مصرف قهوه ویژه

۳۶ درصد از افراد بالای ۱۸ سال نوشیدن قهوه مخصوص در روز گذشته را گزارش کردند، درحالی‌که ۵۸ درصد از نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه را گزارش کردند.

درحالی‌که همه‌گیری قطعاً در کوتاه‌مدت بر الگوی مصرف تأثیر گذاشته است، اما این امر می‌تواند در صنعت قهوه تخصصی نگران‌کننده باشد، زیرا مصرف کالای تخصصی طی سه سال گذشته با روند نزولی ادامه داشته است. گزارش‌های گذشته NCA نشان‌دهنده مصرف روزانه تخصصی قهوه / غذای لذیذ ۴۱٪ در ۱۸-۲۰۱۷، در ژانویه ۲۰۲۰ به ۳۹٪ کاهش‌یافته و در ژانویه ۲۰۲۱ به ۳۶٪ کاهش‌یافته است.

NCA همچنین خاطرنشان کرد که عامل اصلی این روند مصرف رو به پایین (۴ درصد) قهوه سنتی دانه کامل یا آسیاب شده است، در مقایسه با چیزهایی مانند نوشیدنی‌های پایه اسپرسو، نوشیدنی‌های آماده برای نوشیدن یا غلاف‌های یک وعده شناخته می‌شوند.

۲۲٪ گزارش کردند که روز گذشته یک نوشیدنی بر پایه اسپرسو نوشیده‌اند، درحالی‌که ۱۳٪ یک نوشیدنی غیر اسپرسو نوشیده‌اند.

در میان تمام نوشندگان قهوه، دستگاه‌های قطره‌چکان اتوماتیک و دستگاه‌های تولیدکننده غلاف یکبار مصرف متداول‌ترین روش‌های تهیه خانگی در طی روز گذشته بودند. گرچه این مورد در بین نوشندگان خاص قهوه نیز صادق بود، اما این افراد به‌احتمال‌زیاد از روش‌های آماده‌سازی «طاقچه» مانند پرس فرانسه (۵٪)، قابلمه موکا (۳٪) یا دمی (۲٪) استفاده می‌کردند.

روند جمعیتی مصرف قهوه ویژه

نوشیدنی‌های مخصوص قهوه که خود گزارش داده بودند به ۵۰/۵۰ زن و مرد تقسیم شدند.

۶۰٪ از افراد خاص نوشیدن قهوه در خانواده خود فرزندی ندارند.

۴۴٪ از نوشیدنی‌های خاص قهوه گفتند که «کباب تیره» را دوست دارند، درحالی‌که ۱۶٪ «کباب سبک» را دوست دارند.

۳۹٪ از نوشیدنی‌های خاص قهوه گفتند که سعی کردند نوشیدنی‌های معمول «خارج از خانه» خود را در خانه تهیه کنند، اما گفتند «این همان نیست»

در میان گروه‌های قومی نماینده در این مطالعه (مشخص‌شده به‌عنوان آمریکایی‌های اسپانیایی‌تبار، قفقازی، آفریقایی-آمریکایی و آسیایی-آمریکایی)، مصرف روز گذشته قهوه مخصوص در میان آمریکایی‌های اسپانیایی‌تبار (۴۴٪) بیشترین میزان مصرف قهوه، ناشی از نوشیدنی‌های مستقر در اسپرسو بود. آمریکایی‌های آسیایی-آمریکایی با ۳۸٪، قفقازی‌ها با ۳۵٪ و آفریقایی-آمریکایی ها (۲۸٪) پیروی می‌کنند.

منبع: daily coffee news

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X