انبار قهوه سبز

نقش انبار قهوه سبز در ذخیره‌سازی

کافه اکسسوری – در فاصله زمانی که قهوه سبز برای برشته کاری به کارگاه‌های رست وارد می‌شود، یک بازیگر اصلی وجود دارد که وقتی در مورد جریان تأمین قهوه بحث می‌کنیم، از آن غافل هستیم: انبار قهوه سبز مستقل.

انبار قهوه سبز نقش مهمی در اطمینان از کیفیت و شفافیت قهوه‌ای که در آن نگهداری می‌شود دارد.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به سفر قهوه از مزرعه به انبار بیندازیم، نقاط مهم توقف و اصطلاحات اصلی را بررسی می‌کنیم.

سفر قهوه قبل از انبار قهوه سبز

قهوه در ظروف موجود در کشتی‌ها از محلی که در آن رشد و فرآوری می‌شود، حمل می‌شود. قبل از این مرحله، کسی باید محصول را از مزارع، کارخانه‌ها و تعاونی‌ها به بندر صادرات حمل کند. به‌طورکلی، این نقش به یک صادرکننده تعلق دارد، اما به قرارداد نیز بستگی دارد.

گاهی اوقات کارگزار برای حمل‌ونقل قهوه؛ از یک کامیون (یا FOT)، به یک کانتینر و سپس به کشتی منتقل می‌کند. هنگامی‌که قهوه درون ظرف قرار گرفت و سپس روی یک ظرف – یا «روی آن» قرار گرفت، به‌عنوان FOB در کشتی شناخته می‌شود.

FOB به قیمت پرداخت‌شده به فروشنده قهوه، معمولاً صادرکننده، اشاره دارد.

این قیمت باقیمتی که صادرکننده برای قهوه پرداخت کرده است (که می‌تواند برای قهوه در پوست یا گیلاس باشد) متفاوت است، اما گاهی اوقات صادرکننده نیز همان کشاورز است – این فقط به زنجیره تأمین بستگی دارد.

سپس مسئولیت، مالکیت و عنوان کانتینر بااطلاع از سفارش تحویل (DO) به واردکننده منتقل می‌شود. وقتی قهوه واردشده و گمرک و بازرسی‌های لازم انجام می‌شود، یک شرکت تدارکات یا انبار ظرف را جمع می‌کند و به انبار تحویل می‌دهد.

امنیت بندر ایجاب می‌کند که فقط شرکت‌های مجاز تدارکات ثبت‌شده مجاز به جمع‌آوری بار در اسکله باشند.

انبار قهوه سبز

این انبارهای مقصد جهانی به‌طورمعمول در امتداد ساحل و در بندرهای دریایی کاملاً مستقر قرار دارند (مانند بندرهای نیوجرسی، اوکلند یا تاکوما برای ایالات متحده؛ ونکوور یا تورنتو برای کانادا و گریس یا لیورپول برای انگلستان).

اسناد لازم در این مرحله بارنامه (BOL) است. BOL یک سند قانونی و قابل معامله است و برای جمع‌آوری محموله از بندر به‌عنوان مالکیت، یک BOL اصلی لازم است.

BOL تمام اطلاعات مهم در مورد قهوه، مانند انبار مقصد یا شرکت بو دادن، وزن حمل‌ونقل، خط حمل‌ونقل و سازمان بین‌المللی قهوه (ICO) را در خود جای داده است.

علامت ICO برای هر بسته قهوه منحصربه‌فرد است و کد کشور، شماره بسته و کد صادرکننده یا پرورش‌دهنده را شامل می‌شود. برای صاحب قهوه بسیار مهم است.

یک ظرف قهوه «کامل» معمولی ۲۷۵ کیسه قهوه از آمریکای مرکزی یا تقریباً ۳۲۰ کیسه قهوه (۶۰ کیلو) قهوه از مبدأ مانند برزیل و آفریقا را در خود جای داده است. واقعیت جالب: وزن ظروف غالباً بیشتر از قهوه است.

منبع: daily coffee news

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X