مناطق رشد قهوه

تغییرات آب و هوایی در مناطق رشد قهوه در اتیوپی

کافه اکسسوری – محققان بخش‌هایی از آفریقا و اروپا روش جدیدی را در مورد تأثیر تغییرات آب و هوایی بر مناطق رشد قهوه در اتیوپی در ادامه قرن حاضر بررسی کردند.

با در نظر گرفتن مدل‌سازی پیشرفته برای آب‌وهوا، توپوگرافی و خاک با استفاده از نقاط مرجع جغرافیایی خاص در مناطق قهوه اتیوپی، این تحقیق برای اولین بار در نوع خود پیش‌بینی می‌کند که چگونه مناطق خاص رشد قهوه در اتیوپی تا سال ۲۰۹۰ تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

در همان زمان، این تحقیق عواقب مربوط به بازار چنین تغییراتی را شناسایی می‌کند، ارزش واقعی یا قابل‌درک برخی از ریشه‌های اتیوپیایی یا نشانه‌های جغرافیایی مانند یورگاچف، سیدامو، هرار و لیمو اتیوپی را در بازار قهوه تخصصی متفاوت تشخیص می‌دهد.

با ساده‌سازی بیش‌ازحد ناخوشایند یافته‌های تحقیق ممکن است گفته شود که انتظار می‌رود مناطق مناسب کشت قهوه عربیکا همراه با تغییرات آب و هوایی مداوم تغییر کند، بسیاری از مناطق موجود نامناسب شوند و بسیاری از مناطق نامناسب در حال حاضر مناسب باشند. نکته مهم، به گفته نویسندگان این مطالعه، شرایط لازم برای قهوه با کیفیت عالی «خاص» تقریباً در همه مناطق بدتر می‌شود.

بررسی تحقیقات آب و هوایی در مناطق رشد قهوه در اتیوپی

آن‌ها نوشتند: «نتایج نشان می‌دهد که می‌توان انتظار داشت که در اتیوپی به‌طورکلی پتانسیل رشد قهوه افزایش یابد اما در اکثر قهوه‌های خاص (به‌جز Nekemte) با تغییر آب‌وهوا در آینده نزدیک به دهه ۲۰۹۰ کاهش یابد.»

به‌طورکلی، این تحقیق دیدگاه متمرکزتری در مورد قهوه و آب‌وهوا در مقایسه با مطالعه آب و هوایی برجسته ۲۰۱۴ ارائه می‌دهد که پیش‌بینی می‌کند زمین مناسب فعلی برای رشد عربیکا در سراسر جهان می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ به نصف کاهش یابد. مطالعات بعدی که مدل‌های نقشه را ارائه داده است، پیش‌بینی جدید نیاز به ارتفاع برای رشد قهوه و انقراض گونه‌های عربیکای وحشی، به‌ویژه در اتیوپی، بدون مداخله پیش‌بینی کرد.

یک مطالعه مهم در سال ۲۰۱۷ پیش‌بینی کرد که به دلیل تغییر اقلیم تا پایان قرن؛ ۵۹ درصد قهوه‌های کنونی اتیوپی (در آن زمان) می‌توانند برای رشد قهوه نامناسب شوند.

مطالعه جدید – به سرپرستی نویسنده Abel Chemura، محقق فوق دکترا در انستیتوی تحقیقات تأثیر اقلیم پوتسدام (PIK) در آلمان – با پرداختن به فاکتورهای کشاورزی که مشترکان قهوه موج سوم ممکن است از آن‌ها به‌عنوان «terroir» یاد کنند، از این هم فراتر می‌رود.

منبع: daily coffee news

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X