مصرف قهوه خانگی

مصرف قهوه خانگی در کرونا – ۲

کافه اکسسوری – در اواخر مارس ۲۰۲۰، به حدود ۲۰٪ از جمعیت جهان دستور داده شد که در خانه بمانند تا گسترش Covid-19 را کاهش دهند. بااین‌حال، چند ماه بعد، بسیاری از این افراد به دفتر و محل کار خود بازگشتند زیرا اقتصاد جهانی مسیر بهبود خود را آغاز کرده بود؛ بنابراین، با توجه به مسائل لجستیک جهانی، تعطیل شدن کافه‌ها، چگونه مصرف قهوه خانگی تغییر کرده است؟ و چگونه کافی‌شاپ‌ها و رستری ها برای ادامه کار خود تغییراتی را اعمال کرده‌اند؟ من برای یادگیری بیشتر در این مورد با سه متخصص صنعت صحبت کردم.

رستری ها در دوران همه‌گیری کرونا

اما در مورد رستری ها چه؟ درحالی‌که Covid-19 به معنای کاهش عمده‌فروشی قهوه بوداده به کافه‌ها و سایر مشاغل بود، اما این فرصت را به آن‌ها می‌دهد تا متنوع شوند و به تجارت آنلاین خود بپردازند.

درنتیجه، تعداد بیشتری از رستری ها به فروش آنلاین قهوه و به‌ویژه خدمات اشتراک و فروش برای مصرف قهوه خانگی منتقل شدند. در ایالات‌متحده، تعداد رسترهای ارائه‌دهنده خدمات اشتراک در طول Covid-19، ۲۵٪ افزایش یافت، درحالی‌که فروش اشتراک ۱۰۹٪ افزایش‌یافته است.

ویکی هاج یکی از کارگردانان شرکت Rave Coffee در گلوسترشایر انگلیس می‌گوید که درآمد Rave Coffee در طی همه‌گیری بیش از ۱۰۰٪ افزایش‌یافته است. ویکی می‌گوید درحالی‌که برخی از رستری ها ازنظر تاریخی در خصوص «اشتراک خدمات» راحت نبودند، اما در Covid-19 اوضاع تغییر کرد.

«با توجه به بیماری همه‌گیر، مشتریان به‌راحتی بالقوه این سرویس پی برده‌اند. [آن‌ها اکنون] با درک و کنترل بیشتری بر مدیریت آن ایمان بیشتری دارند.»

ویکی اضافه می‌کند که خدمات اشتراک مزایای جدیدی را برای مصرف‌کننده فراهم می‌کند. او می‌گوید: «این می‌تواند سرگرم‌کننده، آموزشی و تجربی باشد بدون اینکه بیش‌ازحد پیچیده شود. رستری ها می‌توانند انواع مختلفی را به مشتریان معرفی کنند یا به آن‌ها توانایی پایبندی به آنچه می‌دانند و دوست دارند را فراهم کنند.»

بااین‌وجود، با تأخیر در حمل‌ونقل و کمبود شرکت‌های بزرگ تجارت الکترونیکی (مانند آمازون)، برخی کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها از مازاد موجودی خرده‌فروشی خود استفاده کرده و خدمات تحویل در دوران همه‌گیری را آغاز کردند. جویس توضیح می‌دهد که این فقط به قهوه بو داده محدود نمی‌شود – فروش تجهیزات نیز افزایش می‌یابد.

در آینده چه اتفاقی در مصرف قهوه خانگی می‌افتد؟

حتی اگر تأثیر همه‌گیری گسترده بوده است، اما همه‌چیز به‌آرامی در حال بازگشت به چیزی است که شبیه به حالت طبیعی است. هر چه بیشتر دولت‌ها سفارش‌های اقامت در خانه را آرام می‌کنند و مشاغل را به افتتاح تشویق می‌کنند، مشروط بر اینکه اقدامات بهداشتی و ایمنی لازم را انجام دهند.

یانیس می‌گوید: «با حرکت به جلو، من انتظار دارم که مردم از اشتراک خود قدردانی کنند و تهیه دم در خانه برای مصرف‌کنندگان به‌عنوان یک عادت باقی خواهد ماند.

[بااین‌وجود]، ممکن است سهم مصرف قهوه خانگی را که [در طی Covid-19 گرفته است] حفظ نکند، زیرا مردم قطعاً برای معاشرت یا لذت بردن از خود به کافی‌شاپ‌ها برمی‌گردند.»

این افزایش شهابی در مصرف قهوه خانگی همچنین می‌تواند به معنای تغییر کلی در دانش مصرف‌کننده باشد. با سرمایه‌گذاری بیشتر در تجهیزات و ثبت‌نام در اشتراک قهوه، درک آن‌ها از بخش قهوه گسترده و زنجیره تأمین به‌طور طبیعی افزایش می‌یابد.

این دانش عمیق‌تر می‌تواند به معنای آن باشد که مصرف‌کنندگان هرچه بیشتر در طولانی‌مدت به دنبال قهوه‌ای بااخلاق، شفاف و پایدار هستند. یانیس می‌گوید که او معتقد است این «فرصتی عالی» برای قهوه خاص است.

باگذشت هر روز، تعداد بیشتری رستوران و کافی‌شاپ درهای خود را باز می‌کنند و به کار خود باز می‌گردند. ازآنجاکه مشتریان آن‌ها به‌خوبی ممکن است بادانش بیشتر از هر زمان دیگری در مورد زنجیره تأمین قهوه برگردند، ما باید تعجب کنیم که آیا تمایل بیشتری به قهوه‌های ویژه در مقیاس گسترده‌تری به وجود آید؟

منبع: perfect daily grind

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X