فرایند طبیعی

فرآوری و پردازش قهوه – فرایند طبیعی

کافه اکسسوری – فرایند طبیعی مسلماً قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین شکل پردازش قهوه است و به‌طور سنتی برای فرآوری گیلاس در مقیاس تجاری (به‌عنوان‌مثال در برزیل) یا در مناطقی که دسترسی محدودی به منابع آبی دارند (به‌عنوان‌مثال اتیوپی) مورداستفاده قرار می‌گرفت.

اغلب ممکن است این‌گونه باشد که قهوه فرآوری شده طبیعی نقص بیشتری در فنجان ایجاد کند و گاهی اوقات به دلیل خشک شدن، طعم خاکی شدیدی داشته باشد، به همین دلیل است که قهوه‌هایی که به‌طور سنتی شسته می‌شوند، قیمت‌های بالاتری را به خود جذب می‌کنند وضوح و پیچیدگی امروزه، قهوه‌های فرآوری شده طبیعی به دلیل داشتن طعم میوه‌ای بسیار موردتوجه قرار می‌گیرند و بسیاری از ریشه‌های تولیدکننده قهوه از این روش استفاده می‌کنند تا پروفایل‌های جدید و متفاوت طعم را به صنعت خاص وارد کنند.

در فرایند طبیعی گیلاس‌های قهوه هنگام رسیدن چیده می‌شوند و مستقیماً به پاسیو یا تخت‌های آفریقایی منتقل می‌شوند تا برای مدت ۸-۲۰ روز بسته به درجه حرارت و منشأ خشک شوند.

گیلاس با تمام لایه‌های دست‌نخورده خشک می‌شود و این بدان معناست که مقدار کمی تخمیر طبیعی در دانه در محیط آن اتفاق می‌افتد.

در فرایند طبیعی گیلاس‌های قهوه پس از خشک شدن، به کشمش شباهت دارند و وقتی به این حالت رسیدند، حبوبات قبل از اینکه آسیاب شوند، در داخل غلاف‌های گیلاس استراحت می‌کنند تا لایه‌های خارجی آن برداشته شود و سپس برای حمل‌ونقل مرتب می‌شوند.

هنگام خرید قهوه‌ها در فرایند طبیعی ابتدا به دنبال قوام و یک فنجان تمیز و به دنبال آن عطروطعم کشمش و نشانه‌هایی از میوه‌های گرمسیری و توت‌فرنگی هستیم.

در بهترین حالت، قهوه‌های فرآوری شده طبیعی می‌توانند شیرینی خارق‌العاده‌ای را برای اسپرسو به ارمغان بیاورند و همچنین باید با یک حس دهان شیرین و شربت زده به‌خوبی فیلتر شوند.

بادی آن‌ها اغلب از قهوه‌های شسته با شیرینی اغراق‌شده و اسیدیته پایین بسیار پررنگ‌تر است.

منبع: north star roast

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X