فرآیند عسلی

فرآوری و پردازش قهوه – فرآیند عسلی

کافه اکسسوری – فرآیند عسلی با چندین نام وابسته به منشأ ازجمله “طبیعی پالپ شده” ، “نیمه شسته” و “نیمه لاواستو” انجام می‌شود. فرآیند عسلی تقریباً مستقیماً بین فرآیند شسته شده و طبیعی قرار می‌گیرد و می‌تواند قهوه‌هایی با شیرینی شدید ایجاد کند.

در مرحله اول ، گیلاس‌های رسیده را می‌برند و به ایستگاه‌های شستشو منتقل می‌کنند و آن‌ها را گرفته تا پوست گیلاس را از بین ببرند و لوبیا را در مخاط چسبنده خود محصور می‌کنند. گیلاس را می‌توان با استفاده از اصطکاک که به‌وسیله آن پوست را با مالیدن گیلاس‌ها به هم بین دیسک‌های فلزی یا با زور جایی که می‌توان به‌صورت مکانیکی میزان موسیلاژ خارج‌شده را برداشت ، پالپ می‌کنند. پس‌ازاینکه گیلاس‌ها پالپ شدند ، محصول نهایی یک لوبیا است که در موسیلاژ چسبناک میوه قرار دارد. پوست گیلاس دور ریخته شده اغلب به‌عنوان کمپوست برای محصول پیش رو استفاده می‌شود ، یا خشک می‌شود و به‌عنوان “کاسکارا” استفاده می‌شود که در صورت دم کشیدن ، می‌توانید چای کاسکارا تهیه کنید.

در مرحله فرآیند عسلی ، لوبیای چسبناک بجای تخمیر و شستشو ، بلافاصله روی پاسیوها یا تخت‌های برافراشته خشک می‌شوند. برای جلوگیری از تخمیر لوبیا و تجمع قالب و پوسیدگی ، چرخاندن لوبیای چسبناک به‌طور منظم مهم است و باعث می‌شود جریان هوا خشک شود و حتی خشک شدن آن نیز امکان‌پذیر است. در طی فرایند خشک‌کردن ، موسیلاژ روی لوبیا خشک می‌شود که برخی از قندها را جذب می‌کند و باعث ایجاد طعم کمی عسلی می‌شود. بعد از خشک شدن ، لوبیا ظاهر کمی خال‌دار پیدا می‌کند و قبل از اینکه آسیاب و برای حمل‌ونقل مرتب شود ، در این حالت استراحت می‌کند. قهوه‌های فرآیند عسلی اغلب اسیدیته گردتری نسبت به قهوه‌های شسته شده با شیرینی شدید و احساس دهانی پیچیده دارند.

منبع: north star roast

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X