برچسب‌گذاری اشتباه

درجه بندی قهوه و برچسب‌گذاری اشتباه

کافه اکسسوری – گاهی اوقات انواع قهوه به‌طور ناخواسته اشتباه شناسایی‌شده و سپس در گردش قرار می‌گیرند. این برچسب‌گذاری اشتباه تصادفی، باعث شده است برخی از اعضای زنجیره تأمین قهوه نسبت به انواع خاصی تردید داشته باشند.

هرروز، تولیدکنندگان، بازرگانان، رستری ها و مصرف‌کنندگان انواع مختلف قهوه را جستجو می‌کنند.

هر گیاه قهوه، در میان تعدادی از صفات فردی دیگر، مشخصات جام منحصربه‌فرد خود را دارد.

کشاورزان به دلایل مختلف و نه‌فقط کیفیت، به دنبال انواع مختلف خواهند بود. همچنین ممکن است مقاومت یا عملکرد را برای مثال در نظر بگیرند.

علاوه بر این، انواع مختلف گیاه متناسب با نیازهای تولیدکنندگان مختلف است.

به‌عنوان‌مثال، تولیدکنندگانی که سرمایه کمتری دارند به‌طورکلی از انواعی که نیاز به کود کمتری دارند استفاده می‌کنند.

من برای آگاهی از چگونگی شناسایی بذر قهوه، چگونگی برچسب‌گذاری اشتباه در تقسیم‌بندی و مواردی که می‌توان برای حل این مسئله انجام داد، به سه متخصص صنعت قهوه مراجعه کردم.

ساختارهای بذر داخلی و برچسب‌گذاری اشتباه : بذرها در کشورهای مختلف چگونه اداره می‌شوند

هر منشأ چیزی است که ما ساختار دانه یا سیستم بذر می‌نامیم.

این شامل همه موارد از نحوه فروش بذر تا نحوه تولید بذر در نهالستان‌ها قبل از کاشت در مزرعه است. این سیستم دانه داخلی راستی آزمایی انواع را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

نحوه رسیدگی بذرها از مبدأ به منشأ متفاوت است. بااین‌حال، یکی از موضوعات مهم در برخی ساختارهای داخلی بذر عدم شفافیت و ردیابی است.

وقتی ساختار بذر شفاف‌تر باشد و اطلاعات بیشتری در دسترس باشد، تولیدکنندگان می‌توانند از خرید انواع متناسب با برچسب صحیح، احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

Kraig Kraft مدیر آسیا و آفریقا در تحقیقات جهانی قهوه (WCR) می‌گوید: «درحالی‌که کشورهایی مانند کلمبیا و برزیل از ساختار دانه داخلی بسیار خوبی برخوردارند، بسیاری از خاستگاه‌ها ازنظر ساختار و قابلیت ردیابی برای تأیید اینکه آنچه شما فکر می‌کنید خریداری می‌کنید درواقع همان چیزی است که آن‌ها می‌گویند و سندیت خاصی ارائه داده نمی‌شود.»

در پرو، فروش عمدتاً بر اساس روابط معتمد بین فروشندگان و تولیدکنندگان باتجربه محلی انجام می‌شود.

اریک جارا از انجمن آلپ آندینو می‌گوید که معمولاً تولیدکننده‌ها بذرهای خود را تهیه می‌کنند و آن‌ها را باقیمت مناسب به مردم محلی می‌فروشند، زیرا بذرهای گواهی‌شده گران هستند.

وی می‌گوید: «اعضای تولیدی تعاونی‌ها معمولاً مهندسان کشاورزی در دسترس آن‌ها هستند که در مورد کیفیت، تهیه بذر، به دست آوردن بذر و غیره مشاوره می‌دهد.»

بنجامین وینر از تولیدکنندگان قهوه Gold Mountain می‌گوید که در نیکاراگوئه، بررسی داخلی ساختار بذر وجود دارد، اما دسترسی به این اطلاعات محدود است.

چرا تأیید انواع قهوه دشوار و منجر به برچسب‌گذاری اشتباه می شود؟

یکی از بزرگ‌ترین موانع طبقه‌بندی دقیق تنوع و برچسب‌گذاری اشتباه عدم دسترسی به اطلاعات صنعت است.

بنابراین این بدان معنی است که تولیدکنندگان معمولاً اطمینان ندارند که چیزی که می‌خرند واقعی است – و درنتیجه به‌طور تصادفی تنوع اشتباهی را رشد می‌دهند.

این بدان معنی است که به‌عنوان‌مثال، اگر تولیدکننده‌ای بذر کاستیلو خریداری کند اما فکر کند که در حال پرورش گیاه گیشا است، ممکن است شش بار در سال کود دهی کند. گرچه این مورد برای گیاه گیشا مناسب است، اما باعث می‌شود گیاه Castillo بیش‌ازحد بارور شود و به‌طور بالقوه بر موفقیت و عملکرد آن تأثیر می‌گذارد.

چگونه تولیدکنندگان می‌توانند با برچسب‌گذاری اشتباه کنار بیایند

با ایجاد بهترین روش‌ها در مهد مزرعه قهوه، تولیدکنندگان می‌توانند شناسایی غلط و گردش غیرعمدی انواع «غلط» را کاهش دهند. همچنین به آن‌ها درک بهتری از ارقامی که می‌کارند، می‌دهد.

در مرحله اول، تولیدکنندگان باید اطمینان حاصل کنند که برای اجرای این شیوه‌ها به اطلاعات باکیفیت دسترسی دارند.

راهنماهای WCR’s Good Practices به‌راحتی در دسترس هستند و تکنیک‌های خوب بذر و نهالستان را با جزئیات ارائه می‌دهند.

قهوه آزمایی های تولیدی روش دیگری است که تولیدکنندگان می‌توانند در مورد انواع مختلف، وقتی قادر به دسترسی به اطلاعات آزمایش و تأیید DNA نیستند، اطلاعات موردنیاز را کسب کنند.

بن می‌گوید: «وقتی منابع محدود هستند، مهم است که به‌طور مداوم قهوه‌ها را فنجان کنیم تا در مورد هر یک از جنبه‌های حسی انواع مختلف اطلاعات کسب کنیم.»

قهوه آزمایی می‌تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا درک بهتری برای بررسی انواع مختلف پیدا کنند و به آن‌ها کمک کند تا از خریداران سؤال کنند.

بااین‌حال، مهم است که به یاد داشته باشید که شما غالباً در قهوه، انواع مختلفی را حجامت خواهید کرد، بنابراین در وهله اول ردیابی کامل برای کمک به شناسایی حسی انواع مختلف ضروری است.

منبع: perfect daily grind

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X