ژنتیک قهوه

ژنتیک قهوه های برنده جام تعالی آزمایش می شود

کافه اکسسوری – اتحادیه غیرانتفاعی برای تعالی قهوه (ACE) اعلام کرد که برنامه جام تعالی (COE) و شرکت تحقیقاتی ژنتیک قهوه RD2 Vision تفاهم‌نامه‌ای برای آزمایش ژنتیک قهوه های برنده COE امضا کرده‌اند.

ACE و سازمان COE، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این مشارکت تا حدی برای بهره‌مندی کشاورزان از طریق بررسی انواع خاص قهوه یا ارقامی که آن‌ها به مسابقه قهوه سبز COE ارسال کرده‌اند، که سالانه در حدود دوازده کشور برگزار می‌شود، طراحی‌شده است. این برنامه شامل حراجی‌هایی است که برای تولیدکنندگان درآمد ایجاد می‌کند که معمولاً بسیار بیشتر از آن است که می‌توانند با فروش قهوه به‌صورت محلی به دست آورند.

ACE با اشاره به نام این مسابقه گفت که «دانش دقیق در مورد انواع قهوه یکی از عوامل اصلی» در کشف و ترویج «برتری قهوه» است.

از زمان تولد جنبش قهوه «موج سوم» تا امروز، انواع قهوه عربیکا به یک مرجع تقریباً همه جا در تبلیغ و فروش قهوه‌های پیشرفته تبدیل شده است. با ارتباط با کیفیت قهوه، آن‌ها به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان یک نقطه فروش در بین رستری‌های تخصصی مورداستفاده برای تمایز محصولات خود در بازار شلوغ قهوه تخصصی استفاده شده است.

RD2 Vision مستقر در فرانسه، توسط ژنتیک‌شناس مشهور کشاورزی گرمسیری Christophe Montagnon که قبلاً مدیر ارشد علوم تحقیقات جهانی قهوه و همچنین رئیس تحقیقات قهوه و کاکائو در آژانس تحقیقات کشاورزی CIRAD بود، ایجاد شد.

کشف یک گروه ژنتیکی عربیکا

این شرکت در سال گذشته در کشف یک گروه ژنتیکی عربیکا که قبلاً ناشناس شناخته‌شده بود و توسط شرکت بازرگانی قهوه یمن Qima Coffee یمن لقب گرفته بود، همکاری کرد. این یافته اخیراً در گزارشی که توسط مونتگنون در مجله «منابع ژنتیکی و تکامل محصولات» منتشر شده بود، کاوش شد.

در اعلامیه ACE، مونتاگنون از یمن، گونه‌های سرزمینی اتیوپی که قبلاً شناسایی نشده بودند و انواع اخیر Chiroso به‌عنوان نمونه‌هایی از چگونگی افزودن آزمایش ژنتیک قهوه به بازار قهوه غیرقابل تأیید نام برد.

ACE گفت که به‌عنوان بخشی از توافق، RD2 گزارش‌هایی در مورد هویت ژنتیک قهوه های ارسال‌شده از طریق مسابقات COE تهیه خواهد کرد. بر اساس این اعلامیه، این دو سازمان همچنین برای جمع‌آوری کمک مالی برای «اثرانگشت سیستماتیک DNA برنده‌های COE در هر مسابقه COE» همکاری می‌کنند.

به‌طورمعمول در هر مسابقه تقریباً ۳۰ قهوه برنده COE وجود دارد و هشت مسابقه COE در سال ۲۰۲۰ برگزار شد.

مشارکت با RD2 Vision تقریباً شش هفته پس‌ازآن صورت می‌گیرد که ACE اعلام کرد با یک شرکت دیگر، شرکت ردیابی کشاورزی چندملیتی Oritain، برای آزمایش قهوه‌های COE برای تأیید محل مبدأ آن‌ها همکاری می‌کند.

منبع: daily coffee news

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X