قطب نمای قهوه

قطب نمای قهوه برای مزارع راه اندازی شد

کافه اکسسوری – شرکت تجارت قهوه سبز با گرایش عمودی کاراولا قهوه El Compás del Café (قطب نمای قهوه) را معرفی کرد که چرخ تقویمی است برای کمک به تولیدکنندگان قهوه در چرخه نظارت و نگهداری مزارع.

با استفاده از این ابزار، آن‌ها می‌توانند تمام فعالیت‌های مزرعه خود را برنامه‌ریزی کنند و اطمینان حاصل شود که تمام وظایف مهم در زمان مناسب مراقبت انجام‌شده است – مانند کود دهی، کنترل آفات و بیماری‌ها، برنامه‌ریزی برای استخدام جمع کننده‌ها، یا تهیه مخازن تخمیر و خشک‌کردن پاسیو قبل از برداشت.

سخنگوی کاراولا در این خصوص می‌گوید: «این ابزار به کشاورزان کمک می‌کند تا سرمایه‌گذاری‌های خود را در مزرعه بهینه کنند، درآمد خود را به حداکثر برسانند و کیفیت قهوه خود را بهبود بخشند و درنهایت به آن‌ها امکان می‌دهد سودآوری و پایداری بیشتری داشته باشند.»

قطب نمای قهوه در ابتدا توسط رئیس برنامه آموزش پرورش کاراولا، به نام PECA، هکتور کالدرون ساخته شد، وی دید که بسیاری از کشاورزان قهوه در تلاش‌اند تا تاریخ‌های دقیق را شناسایی و نگهداری کنند تا تهدیدات مختلف محصول مانند آفت توت قهوه یا زنگ‌زدگی برگ را کنترل کنند.

چرخه قابل پیش بینی کشت قهوه

کاراولا می‌گوید: «به ذهنم خطور کرد که درختان قهوه یک چرخه قابل پیش‌بینی را دنبال می‌کنند، مراحل رشد در لحظات خاص، از گرده‌افشانی تا رسیدن گیلاس اتفاق می‌افتد. در اصل این یک چرخه تولیدمثل مستمر بود.»

هر فعالیت مدیریتی یا نظارتی مزرعه در قطب‌نما مربوط به تاریخ گلدهی گیاهان قهوه است که تقریباً ۳۸ هفته قبل از بلوغ ایدئال گیلاس اتفاق می‌افتد، اگرچه ممکن است در زمان‌های مختلف برای محصولات مختلف در یک مزرعه واحد اتفاق بیفتد.

با توجه به تاریخ گلدهی، قطب‌نما می‌تواند به زمان ایدئال برای فعالیت‌هایی ازجمله: سمپاشی برای گیاهان مستعد زنگ‌زدگی اشاره کند. استفاده از کودها نظارت بر منجمدکننده توت قهوه (بروکا) یا زنگ‌زدگی برگ (لا رویا).

علاوه بر فعالیت‌های مرتبط با زراعت، برداشت و پس از برداشت، قطب نمای قهوه شامل زمان‌های پیشنهادی برای روش‌هایی مانند هرس، تنظیم سایه و مدیریت پسماند است.

قطب‌نما در حال حاضر فقط به زبان اسپانیایی در دسترس است، اگرچه کاراولا به DCN گفت که با توجه به نشانه‌های اولیه تقاضا در سایر نقاط تولیدکننده قهوه در جهان، نسخه انگلیسی‌زبان نیز تولید می‌شود.

درحالی‌که قطب‌نما به‌طور عمدی به‌عنوان یک ابزار محکم آنالوگ طراحی‌شده است – یکی از آن‌ها نیازی به اتصال به اینترنت ندارد – این شرکت همچنین در حال طراحی نسخه‌ای برای کار با برنامه تلفن هوشمند است که با برنامه آموزش PECA مطابقت دارد.

منبع: daily coffee news

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X