امل یمن

راه اندازی جنبش امل یمن برای قهوه یمن

کافه اکسسوری – تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها و داوطلبان قهوه برای راه‌اندازی امل یمن ، یک کنسرسیوم و بستر رویدادهایی برای ترویج قهوه و فرهنگ یمن، باهم متحد شده‌اند.

امل یمن که به «امید برای یمن» ترجمه می‌شود، با یک رویداد آنلاین، ۹ آوریل، با طیف وسیعی از سخنرانان، مزه‌های اختیاری و حداقل یک اجرای موسیقی برای اولین بار ارائه می‌شود.

این کنسرسیوم توسط قهوه Intelligentsia مستقر در شیکاگو، Alliance for Coffee Excellence، مستقر در پورتلند، اورگان، قهوه‌های قهوه Square Mile Coffee و قهوه Qima تاجر سبز یمن مستقر در یمن هدایت می‌شود.

جف واتس، خریدار و مالک قهوه سبز قهوه Intelligentsia، امل یمن را به‌عنوان یک پروژه اشتیاق و جنبش مردمی برای افزایش آگاهی در مورد قهوه‌ها و فرهنگ یمن توصیف کرد،

درحالی‌که این‌یک رویداد واحد به نفع شرکت‌های فردی بود تا به امروز نمایندگان بیش از سه سازمان مرتبط با قهوه در این کار شرکت کرده‌اند.

واتس می‌گوید: یکی از اهداف کلان این است که تعداد بیشتری قهوه یمنی راه خود را به رستری‌های قهوه در جهان باز کند.

هدف نهایی جنبش امل یمن

واتس در این خصوص می‌گوید: «هدف نهایی این است که تعداد بیشتری از مصرف‌کنندگان و رستری‌ها و باریستاها را با یمن متصل کنیم و مجموعه‌ای متفاوت از انجمن‌های موجود را ایجاد کنیم.»

واتس می‌افزاید که مخاطبان بین‌المللی اغلب یمن را با جنگ داخلی، بحران انسانی یا مسائل سیاسی-جغرافیایی در کشور خاورمیانه مرتبط می‌دانند،

بنابراین اغلب از مشارکت‌های تاریخی و قابل‌توجه یمن در آشپزی، هنر، قهوه و موارد دیگر غافل می‌شوند.

«یمن به‌طور مشهودی در رونق ویژه قهوه غایب است. بااین‌حال یمن کشوری است که ما به‌طور مؤثر کل صنعت قهوه را مدیون آن هستیم.»

انگشت‌نگاری اخیر نشان داده است که اگرچه ممکن است گونه عربی بومی یمن وجود نداشته باشد،

اما اولین کشت تجاری عربیکا در دهه ۱۴۰۰ در آنجا اتفاق افتاده است، پس از انتقال گونه‌های بومی بوربون و تایپیکا از جنگل‌های اتیوپی به آنجا.

قهوه یمنی به دلیل اهمیت تاریخی، پتانسیل سود اقتصادی امروزی، روش‌های تولید و فرآوری متمایز و همچنین کیفیت بی‌نظیر و عالی که دارد، همچنان ارزشمند است.

تأثیران جنگ بر قهوه یمن

بااین‌حال، یمن همچنان درگیر یک جنگ داخلی است که به سال ۲۰۱۴ برمی‌گردد،

یونیسف تخمین زده است که این کشور دارای بزرگترین بحران انسانی در جهان است و بیش از ۸۰ درصد از جمعیت، یا ۲۴ میلیون نفر، نیاز به کمک دارند.

برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) قهوه را به‌عنوان یکی از پنج ستون بهبود اقتصادی برای این کشور جنگ‌زده شناسایی کرده است

و واتس در این خصوص می‌گوید که قهوه مهمترین بخش توسعه اقتصادی در مناطق روستایی و کشاورزی است.

در محافل تخصصی قهوه، قهوه‌هایی از یمن در سال‌های اخیر دوباره ظهور کرده‌اند و تعداد زیادی از آن‌ها با قیمت‌های بالا در حراجی‌ها

و رستری‌ها اغلب قهوه‌های یمن را به‌عنوان نوعی کالای لوکس جدید به اشتراک گذاشته می‌شوند.

بااین‌وجود تجارت قهوه یمنی در مقادیر زیادی که بتواند بهبود اقتصادی گسترده‌ای ایجاد کند وجود ندارد.

منبع: daily coffee news

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X