قهوه مخصوص

بازار قهوه مخصوص و تأثیر COVID-19 بر آن

کافه اکسسوری – بر اساس تجزیه‌وتحلیل اخیر از نویسندگان راهنمای معامله ویژه قهوه، حجم معاملات قهوه مخصوص با کیفیت بالا درنتیجه بیماری همه‌گیر COVID-19 کاهش یافت درحالی‌که حجم قهوه‌های مخصوص با کیفیت پایین افزایش یافت.

پیتر دبلیو رابرتز و چاد تریویک گزارش ۱۹ صفحه‌ای را ثبت کردند که شامل اثرات همه‌گیر COVID-19 بر رفتارهای خرید قهوه ویژه در سال برداشت ۲۰۱۹-۲۰-۲۰ است. این گزارش شامل هزاران معامله قراردادی از آغاز همه‌گیری تا اکتبر سال ۲۰۲۰ و مقایسه‌ای با سال قبل بود.

این دو همچنین گزارش را در یک سمینار انگلیسی‌زبان معرفی کردند.

داده‌های مورداستفاده برای این گزارش از ۵۸ «اهدا کننده داده» تهیه شده است که داده‌های قرارداد قهوه خود را برای تجزیه‌وتحلیل ناشناس در برداشت‌های دو سال اخیر به‌عنوان بخشی از پروژه در حال انجام SCTG ارائه داده‌اند.

گزارش COVID-19 توسط اشخاص ثالث خدمات امدادی کاتولیک، اتحاد جنگل‌های بارانی و پروژه MOCCA TechnoServe (با بودجه برنامه USDA’s Food for Progress) پشتیبانی شد.

در این گزارش آمده است: «داده‌ها نشان می‌دهد که همه‌گیری تأثیر کلی منفی بر فروش قهوه مخصوص و تأثیر چشمگیری بر ترکیب آن داشته است.»

«حجم کل خرید قهوه سبز از طریق این ۵۸ شرکت ۰.۶٪ کاهش یافته است. فروش منظم تخصصی قهوه (کسانی که طبق پروتکل‌های حجامت SCA کمتر از ۸۴ امتیاز کسب می‌کنند و در ظروف فروخته می‌شوند) افزایش یافت درحالی‌که فروش ویژه محصولات فانتزی (کسانی که ۸۴+ امتیاز کسب می‌کردند و در تعداد کمتری فروخته می‌شدند) کاهش یافت.»

تأثیر کیفیت بر خرید قهوه مخصوص

از نظر تعداد قراردادها از یک سال به سال دیگر، کل معاملات ۸۴+ قهوه ۲۰.۴٪ کاهش یافته است و ۱۷.۱٪ افزایش در تعداد معاملات قهوه‌هایی که پایین‌تر امتیاز ۸۴ داشته‌اند وجود دارد.

میانگین نمره کیفیت برای آن قراردادها ۰.۲۴ واحد از ۸۴.۷۵ به ۸۴.۵۱ کاهش یافته است که به عقیده نویسندگان با توجه به حجم درگیر «از نظر آماری قابل توجه» است.

این گزارش بارها خاطرنشان می‌کند که چنین تغییراتی ممکن است برای تولیدکنندگانی باشد که منابع خود را برای جلب نظر خریداران در بازار قهوه‌های پیشرفته بالاتر هدایت می‌کنند، اما اکنون ممکن است با تغییر اولویت‌های خرید در بلاتکلیفی باقی بمانند.

گزارش کامل شامل تجزیه‌وتحلیل گسترده‌ای در مورد معاملات قهوه مخصوص سبز است. این مقاله به بررسی تغییرات در قراردادهای قیمت ثابت در مقابل قراردادهای مبتنی بر دیفرانسیل، اثرات گواهینامه‌ها، جابجایی بین مناطق سنتی مصرف‌کننده و سنتی و جابجایی‌های مختلف منطقه‌ای و جهانی در طول چرخه همه‌گیری می‌پردازد.

در این گزارش آمده است: «علی‌رغم این چالش‌ها و عدم قطعیت‌های بازار جدید که بر روی مجموعه‌ای از بحران‌های ناتمام ظاهراً بی‌پایان برای تولیدکنندگان قهوه قرار دارد، این انعطاف‌پذیری این سال را ایجاد می‌کند: آیا ممکن است همه‌گیری فرصتی برای تعادل مجدد سیستم باشد؟»

امیدواریم که طیف وسیعی از ابتکارات نوآورانه بازار سرمایه انعطاف‌پذیری را به دنبال داشته باشد.

منبع: daily coffee news

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X