ریختن شیر

روش درست ریختن شیر برای لاته آرت

کافه اکسسوری – بیشتر باریستاهایی که با آن‌ها روبرو می‌شوم قبل از راه رفتن در مورد ریختن شیر برای لاته آرت می‌خواهند بدوند. آن‌ها فکر می‌کنند تلاش برای ریختن و ساخت تصویر زیبا با شیر با بافت نامناسب کار انجام می‌شود؛ اما واقعیت این است که کاپوچینو شما نیز باید طعم خارق‌العاده‌ای داشته باشد. در اینجا یک راهنمای گام‌به‌گام آورده شده است تا اطمینان حاصل شود که فلت وایت یا کاپوچینو نه‌تنها عالی است، بلکه کام مصرف‌کننده را راضی می‌کند.

از کجا شروع شود

یک عمل مناسب خوب برای شروع کار روی مواردی است که می‌توانید آن‌ها را کنترل کنید:

– همیشه از داشتن پارچ شیر تمیز و سرد اطمینان حاصل کنید.

– همیشه از شیر سرد و تازه استفاده کنید (۴-۷ درجه سانتی‌گراد)، هرچه سردتر بهتر اما منجمد نباشد.

– روی دماسنج شیر سرمایه‌گذاری کنید، این امر به شما در کنترل دما کمک می‌کند. شیر باید تقریباً تا ۴۰- ۳۵ درجه سانتی‌گراد کشیده و هوادهی شود و بیش از ۷۰-۶۵ درجه سانتی‌گراد در بخارپز قرار نگیرد. فقط تا زمانی که قادر به کنترل دما با لمس نباشید، باید از دماسنج استفاده کنید.

– بعدازاینکه از پیچر برای ساختن شیر اطمینان حاصل کردید که از شستشو اطمینان حاصل کنید، آن را آبکشی کرده و دوباره سرد کنید.

– اطمینان حاصل کنید که نازل بخار را قبل از استفاده پاکسازی کنید تا از وارد شدن آب به شیر شما جلوگیری کند.

– اطمینان حاصل کنید که فشار بخار سازگار است و رطوبت بسیار کمی دارد (آب زیاد بر کیفیت شیر و ​​بافت شما تأثیر می‌گذارد).

سبک شخصی ریختن شیر

اطمینان حاصل کنید که شما با یک مارک تجاری باکیفیت کار می‌کنید و خیالتان راحت است. راحت؟ این ممکن است عجیب به نظر برسد اما شما باید ریتم و سبک خود را پیدا کنید و فقط با روند کار پیش بروید. کلید یک قهوه عالی؛ تداوم و قوام، در کاری است که انجام می‌دهید.

تکنیک نساجی ریختن شیر

از هفت سال گذشته که به آموزش باریستاها پرداخته‌ام، توانسته‌ام تکنیکی را توسعه دهم که به مؤثرترین و سازگارترین نتایج دست یابد. همان‌طور که قبلاً بیان کردم، سازگاری مهم است، خواه یک فرد آماتور، تازه‌کار، هنرمند لاته یا یک حرفه‌ای قهوه باشید.

تکنیک خسته‌کننده

قبل از اولین هنر لاته خود، بافت شیر ​​خود را کامل کنید. برای اطمینان از اینکه کف نرم و ابریشمی دارید، عجله نکنید، به شیر زمان مناسب خود را بدهید و اطمینان حاصل کنید که سطح شیر به زیبایی جلا داده شده است. هنگام ریختن، روی شیب فنجان و پیچر خود تمرکز کنید، اطمینان حاصل کنید که هر دو صاف هستند و جریان ثابت شیر ​​وجود دارد. سرعت ریختن و زاویه نگه داشتن فنجان می‌تواند یک ریزش خوب یا بد را تعیین کند. از ارتفاع حدود ۵ سانتی‌متری شروع کنید و درست در مقابل یا دقیقاً بالای جام قرار بگیرید. ریختن خود را کمی آهسته‌تر شروع کنید و سپس سرعت را پایین بیاورید و بسته به الگویی که می‌ریزید، پیچر را در نیمه راه رها کنید.

هنگام یادگیری ریختن، یادتان باشد که به‌هیچ‌وجه تکان نخورید، فقط به کنترل سرعت، زاویه و ارتفاعاتی که از آن‌ها می‌ریزید، بپردازید.

نتیجه …

همه باریستاها توانایی ایجاد خوشمزه‌ترین مزه و هنر خلاقانه لاته را دارند، اما به انرژی و مهارت زیادی نیاز دارد که باگذشت زمان، صبر و تجربه به دست می‌آید. به یاد داشته باشید، وقتی شروع می‌کنید، به اصول اولیه پایبند باشید. ما به‌عنوان باریستا این فرصت را داریم که کمی از شخصیت خود را بر روی سطح هر قهوه‌ای که درست می‌کنیم بریزیم؛ اما به یاد داشته باشید، هر فرد انتظار متفاوتی از آنچه یک قهوه عالی می‌سازد؛ دارد.

منبع: perfect daily grind

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X