قهوه استنوفیلا جایگزینی برای عربیکا

قهوه استنوفیلا

کافه اکسسوری – بیش از دو سال پس از کشف مجدد آنچه به‌عنوان «گونه‌های قهوه گمشده» – به‌طور رسمی قهوه استنوفیلا – نامیده می‌شود، محققان یک جایگزین خوشمزه بالقوه را برای گونه‌های قهوه عربیکا در برابر تغییرات طولانی‌مدت آب‌وهوا ارائه داده‌اند.

اگر فرضیه‌های اساسی مبنی بر اینکه تغییرات آب و هوایی در حال تغییر شکل چشمگیر در چشم‌اندازهای کشاورزی، برهم زدن بازارها، فشار بیشتر به تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و تهدید وجودی گسترده‌تری برای کل بشریت است، این خبر خوبی است که نوید آینده‌ای روشن برای صنعت قهوه را می‌دهد.

ورود قهوه استنوفیلا – که هفته گذشته به‌طور گسترده‌ای در رسانه‌های اصلی جریان پیدا کرد – به دنبال انتشار یک گزارش مهم از نویسنده اصلی و دانشمند مشهور قهوه آرون دیویس، از باغ‌های گیاهان سلطنتی، کیو، در مجله Nature Plants بود.

دیویس و همکار گیاه‌شناس جرمی هاگر برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ گونه‌هایی را که به‌صورت وحشی در جنگل‌های سیرالئون در حال رشد بودند با عنوان گونه‌های قهوه گمشده «کشف مجدد» کردند.

قهوه استنوفیلا گزینه‌ای مقاوم در برابر خشکسالی و آفات

از آن زمان قهوه استنوفیلا به‌عنوان یک گزینه بالقوه مقاوم در برابر خشکسالی و آفات برای روبوستا یا عربیکا برای تجارت در نظر گرفته شده است.

پیشینه در مورد قهوه استنوفیلا باورنکردنی است: بیشتر آنچه در طول تاریخ در مورد این گونه ثبت شده است، از «Bulletin of Miscellaneous Information» متعلق به خود کیو از سال ۱۸۹۶ تهیه شده است. در سال ۱۸۹۸، یک گیاه قهوه استنوفیلا از میوه‌های وحشی جمع شده و باعث ایجاد J.H. هارت، ناظر باغ‌های گیاهان سلطنتی، ترینیداد، اعلام کرد که عطروطعم آن عالی و برابر با «بهترین عربیکا» است.

تا قبل از آن کشف سرنوشت‌ساز در سال ۲۰۱۸، حضور استنوفیلا از سال ۱۹۵۴ ثبت نشده بود.

بااین‌حال در روز دوشنبه، ۱۹ آوریل ۲۰۲۱، با انتشار مقاله «عطروطعم شبه عربیکا در یک نوع قهوه وحشی مقاوم در برابر گرما»، گمانه‌زنی در مورد قهوه استنوفیلا از نظر ویژگی‌های طعم و کیفیت بالاخره می‌تواند به عربیکا شباهت داشته باشد؛ توجه جهان قهوه را به خود جلب کرد.

بخش بزرگی از مقاله به پتانسیل کیفی استنوفیلا اختصاص یافته است.

نمایندگان CIRAD گفتند که چشیدن مزه فقط اولین قدم برای سنجش میزان زنده ماندن کشت گونه‌های وحشی جدید از نظر ورود به بازار گونه‌های تجاری است.

مقایسه قهوه استنوفیلا با انواع گونه‌های قهوه

در آزمایش‌های مختلف قهوه استنوفیلا را در کنار دو نمونه عربیکا، از جمله یک قهوه اتیوپی با کیفیت بالا و یک قهوه برزیلی با کیفیت متوسط ​​و یک روبوستای اندونزیایی با کیفیت بالا در آزمون مزه کور قرار داده شد.

وقتی از قهوه آزمایان سؤال شد که آیا هر نمونه قهوه از گونه‌های عربیکا است یا خیر، ۸۱ درصد از هیئت قهوه آزمایی حرفه‌ای برای نمونه استنوفیلا پاسخ مثبت دادند، درحالی‌که برای اتیوپی عربیکا ۹۸ درصد، برای عربیکا برزیل ۴۴ درصد و ۷ درصد برای روبوستا در نظر گرفتند. بااین‌حال، به دنبال یک سؤال جداگانه، ۴۷٪، استنوفیلا را «چیزی جدید» توصیف کردند، مانند عربیکا یا روبوستا.

منبع: daily coffee news

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

بهداشت در کافی‌شاپ‌ها در دوران کرونا

بهداشت

کافه اکسسوری – چند ماه گذشته مطمئناً برای کافی‌شاپ‌ها آسان نبوده است. وقتی اولین بیماری همه‌گیر Covid-19 آغاز شد، اکثر کافه‌ها در سراسر جهان مجبور شدند درهای خود را ببندند. گرچه اوضاع هنوز واقعاً به حالت عادی برنگشته است، اما بسیاری از آن‌ها اکنون با برخی محدودیت‌ها آماده بازگشایی هستند. بسیاری از این محدودیت‌ها حول دو اولویت اساسی می‌چرخد: ایمنی و بهداشت مناسب.

درحالی‌که تمیز بودن و بهداشت مناسب همیشه موضوعی بوده است که کافی‌شاپ‌ها به آن توجه می‌کنند، اما تغییر کرده است.

دیگر چیزی نیست که مشتری فقط انتظار داشته باشد – در بسیاری از نقاط جهان، اکنون یک الزام قانونی است.

بنابراین، چطور می‌توانید برای بهداشت کافی‌شاپ خود همه تلاش خود را انجام دهید؟ و کدام اقدامات احتیاطی را باید انجام دهید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برخی اقدامات که می‌توانید انجام دهید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

کافی‌شاپ‌های تغییریافته در دوره COVID-19

داستین خان به من می‌گوید: «اساساً، همه‌چیز از تنظیم به سرویس تا تعامل با مشتری تغییر کرده است.» داستین مدیر فروش و توسعه تجارت در CloudPicker Coffee در دوبلین، ایرلند است.

او می‌گوید: «هنگامی‌که محدودیت‌ها کاهش یافتند، ما برنامه‌ای را ارائه کردیم که اجازه می‌دهد مشتریان به مغازه وارد شوند.

اکنون، آن‌ها انتخاب بزرگتری دارند و در داخل کافه احساس امنیت و استقبال بیشتری می‌کنند، مانند قبل از Covid-19.»

بسیاری از کافی‌شاپ‌ها نیز ظرفیت خود را محدود کرده‌اند: با کاهش تعداد میزهای داخل، ایجاد محدودیت برای تعداد مجاز مشتری در داخل و یا کاهش ساعات خدمات. سیستم‌های یک‌طرفه برای کنترل تردد در داخل مغازه نیز رایج شده است.

Gemma Kiernan رئیس بازاریابی شرکت Marco Beverage Systems می‌گوید: «کافی‌شاپ‌ها همچنین سعی می‌کنند تعداد نقاط تماس را محدود کنند یا به‌طورکلی بهداشتی تر کنند.

این شامل یادآوری کارکنان برای شستن مرتب دست‌ها یا تلاش برای تطبیق سیستم‌های خود بدون لمس است.»

تغییرات سرویس

همان‌طور که کافی‌شاپ‌ها با «شرایط جدید» سازگار می‌شوند، آن‌ها همچنین راه‌های جدید یا ابتکاری برای حفظ کافئین مشتریان خود پیدا کرده‌اند.

طبق گزارش قهوه Square x، سفارش‌های بیرون بر و تحویل همه افزایش‌یافته است.

در نحوه پرداخت مشتریان نیز تغییراتی ایجادشده است.

این گزارش نشان می‌دهد که هم مصرف‌کنندگان و هم صاحبان مشاغل از اعتماد به پول کاغذی دست کشیده‌اند و هر چه بیشتر کافی‌شاپ‌ها روش‌های پرداخت بدون تماس را انتخاب می‌کنند.

چگونه قهوه‌فروشی را به‌صورت تمیز و بهداشتی حفظ کنیم

بنابراین، باریستاها و کافه‌داران چه اقدامات عملی می‌توانند برای ایمنی و بهداشت کافی‌شاپ‌های خود انجام دهند؟

فاصله مشتری از تجهیزات و افراد دیگر: اولین هدف شما باید از بین بردن یا محدود کردن تعداد نقاط تماس احتمالی مشتری در کافی‌شاپ برای کاهش آلودگی متقابل بین کارمندان و مشتریان باشد.

می‌توانید چاشنی عمومی را حذف کنید، به‌عنوان‌مثال، قند، خامه، مواد شیرین‌کننده و غیره را فراهم کنید تا تعداد نقاط تماس در مغازه را کاهش دهید.

در عوض باریستاها باید از مشتریان بپرسند که آیا دوست دارند چیزی به نوشیدنی آن‌ها اضافه شود یا خیر.

اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی در تعدادی از کشورهای جهان در حال انجام است.

هنگام سرویس‌دهی به مشتریان، بهداشت را حتماً به خاطر داشته باشید، مخصوصاً اگر در حال صرف غذا هستند.

به‌عنوان‌مثال، اگر صندلی برای مشتریان ارائه می‌دهید، ارائه خدمات میز را در نظر بگیرید.

این باعث کاهش تعداد مشتریانی می‌شود که در داخل کافی‌شاپ حرکت می‌کنند و به از بین بردن صف‌هایی که نظارت و کنترل آن‌ها دشوار است کمک می‌کند.

علاوه بر این، حتی باوجود اقدامات اندازه‌گیری شده در فاصله و کاهش تعداد نقاط لمسی، شما باید مناطق و سطوح را به‌طور مرتب تمیز کنید.

به حداقل رساندن نقاط تماس باریستا

علاوه بر حفظ امنیت مشتریان، باید نقاط تماس را در میان باریستاهای خود نیز محدود کنید.

بهترین راه برای از بین بردن تعداد مواردی که باریستا لمس می‌کند ساده است: یک آشپزخانه کاملاً سازمان‌یافته و بدون درهم‌وبرهم داشته باشید.

یک برنامه تمیزکاری منظم را تنظیم کنید و مطمئن باشید که آن را رعایت می‌کنید – این به شما کمک می‌کند تا درهم‌ریختگی و تماس کاهش دهید.

روش‌های نظافت و بهداشت دقیق

در صنایع غذایی و آشامیدنی، تمیز کردن و بهداشت مناسب همیشه محل توجه بوده است. بااین‌حال، در حال حاضر به یک اولویت شماره یک در کل بخش تبدیل‌شده است.

داستین توضیح می‌دهد: «آنچه Covid-19 اساساً انجام داده است، عامل اعتماد در بهداشت را از بین می‌برد.

جایی که درگذشته ما به‌عنوان یک جامعه اعتماد داشتیم که عطسه یا سرفه فقط همین است، اکنون نمی‌توانیم مطمئن باشیم.

تمیز کردن منظم سطوح و تجهیزات دیگر یک توصیه نیست، به دلیل ناشناخته بودن، اکنون یک الزام است.»

داستین توصیه می‌کند در ورودی کافی‌شاپ خود یک ایستگاه ضدعفونی‌کننده برای مشتریان ایجاد کنید.

وی همچنین می‌گوید کسی باید حداقل هر ۳۰ دقیقه سطوح را تمیز کند، به‌ویژه سطوحی که مشتریان بیشترین لمس را دارند.

وی اضافه می‌کند که باریستاها به‌ویژه باید بر تمیزکاری در زمان‌های شلوغ، تمرکز کنند.

سطوح غالباً لمس شده شامل دستگیره‌های در دستگیره تجهیزات، پیشخوان‌های اتاق چک، میزها، منوها و موارد دیگر است.

همچنین ضدعفونی منظم سرویس بهداشتی، کف و سایر مناطقی که ترافیک پا دارند بسیار مهم است.

سرانجام، داستین پیشنهاد می‌کند که یک سیستم ورود و خروج داشته باشید که به شما اطمینان می‌دهد مشتریان یک مسیر قابل پیش‌بینی را دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان می‌کند: «مرتب نگه‌داشتن آن مسیر ساده‌ترین راه برای ایمنی و بهداشت کافی‌شاپ شماست.»

مراقب کارکنان خود باشید

اگر کارکنان در یک محیط امن کار کنند، از آمدن به محل کار هر روز احساس امنیت و اطمینان بیشتری می‌کنند.

هشدارهایی را برای اعضای تیم تنظیم کنید تا حداقل به مدت ۲۰ ثانیه دست خود را با آب گرم و صابون بشویند.

همچنین بسیار مهم است که تجهیزات محافظتی شخصی (PPE) مانند ماسک / محافظ صورت و دستکش برای آن‌ها تهیه شود.

سرانجام، درک کنید که این زمان سختی برای همه است. رفاه در محل کار مهم است.

داستین می‌گوید: «همه ما انسان هستیم و اشتباه می‌کنیم. فراموش کردن ماسک یا عطسه کردن به دست معمول است، زیرا همه ما رفتارهای جدیدی را به خود یاد می‌دهیم. این ما هستیم که باید با فریاد زدن یک اشتباه یا یک عمل اشتباه به یکدیگر کمک کنیم، اما شما باید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.»

این یک زمان چالش‌برانگیز برای کل بخش قهوه است و سازگاری با این اقدامات جدید بسیار دشوار است.

بااین‌حال، با محافظت از خود و افراد اطراف، اطمینان حاصل می‌کنیم که همه تلاش خود را انجام می‌دهیم.

در ضمن با رعایت این نکات هنوز هم می‌توانید در یک محیط سالم و بهداشتی یک فنجان قهوه خوشمزه به مشتریان خود ارائه دهید.

منبع: perfect daily grind

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.