تناسب‌اندام

قهوه به عنوان مکمل تناسب‌اندام –۱

کافه اکسسوری – نوشیدنی‌ها و مکمل‌های ورزشی به‌طور باورنکردنی در میان ورزشکاران و متخصصان تناسب‌اندام محبوب هستند، اما در سال‌های اخیر، محصولات بیشتری با استناد به تناسب‌اندام و فواید قهوه برای سلامتی ظاهر شده‌اند.

با تمرکز مداوم بر تناسب‌اندام و سلامتی، برخی از مصرف‌کنندگان از قندها و ترکیبات فرآوری شده به نفع مواد «تمیز» و طبیعی برای حمایت از آن‌ها هنگام ورزش دور می‌شوند.

این محصولات شامل قهوه‌ای است که به روش‌های مختلفی ازجمله بوداده و آسیاب شده، فوری و حتی با مواد دیگر مخلوط شده و مکمل پیچیده‌تری ایجاد می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بخش بازار، با برخی از متخصصان صحبت کردم.

تأثیر قهوه بر روی بدن

همان‌طور که می‌دانیم، قهوه حاوی کافئین است: محرکی که باعث کاهش خستگی و افزایش هوشیاری و بیداری در افراد مصرف‌کننده آن می‌شود.

ما همچنین می‌دانیم که قهوه به‌طور طبیعی حاوی آنتی‌اکسیدان است و حتی به‌عنوان یک رژیم غذایی دارای پتانسیل است. مطالعات همچنین نشان می‌دهد که نوشیدن منظم قهوه باکیفیت خوب حتی می‌تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل، سرطان و حتی دیابت نوع ۲ شود.

بااین‌حال، مصرف زیاد قهوه عوارض جانبی دارد. این‌ها شامل سردردهای کافئین، اضطراب و وابستگی فیزیولوژیکی است. علاوه بر این، ترکیبات اسیدی آزادشده توسط قهوه بوداده یا فرآوری شده ضعیف می‌توانند سیستم هضم را تحریک کنند.

تأثیر قهوه بر سلامت انسان در سال‌های اخیر مورد بحث‌های زیادی بوده است، ازجمله یک حکم برجسته در یک پرونده حقوقی بین انجمن ملی قهوه و ایالت کالیفرنیا.

امروز، اتفاق‌نظر کلی بر این است که نوشیدن قهوه باکیفیت خوب که به‌طور مناسب تفت‌داده شده باشد، سالم است و مقدار قند طبیعی و کالری کمی که دارد، باعث می‌شود که گزینه مناسبی برای کسانی باشد که رژیم غذایی دارند.

استفاده از کافئین به‌عنوان یک مکمل متناسب برای تناسب‌اندام

مدتی است که از کافئین به‌عنوان یک جز در تناسب‌اندام و مکمل‌های مختلف استفاده می‌شود، اغلب به دلیل توانایی در بهبود بیداری و هوشیاری. هنگام ورزش، «انفجار انرژی» که کافئین فراهم می‌کند می‌تواند مفید باشد. قهوه حتی رابطه منحصربه‌فرد خود را با برخی ورزش‌ها یا فعالیت‌های ورزشی، یعنی دوچرخه‌سواری دارد.

این رابطه بین قهوه و تناسب‌اندام باعث شده است که برخی از شرکت‌ها محصولات قهوه خود را با نام تجاری جدید جذب کنند تا در بازار گسترده مکمل‌ها ورود کنند. موریلو آلان مدیر بازاریابی Caffeine Army، یک شرکت برزیلی است که مکمل تناسب‌اندام به نام SuperCoffee را تولید می‌کند.

SuperCoffee چندین ترکیب دیگر را با یک قهوه ارگانیک از منطقه Chapada da Diamantina برزیل ترکیب می‌کند. این محصول ادعا می‌کند که عملکرد متابولیک را تا ۱۱٪ و همچنین باعث کاهش چربی و تمرکز می‌کند.

موریلو می‌گوید: «قهوه به دلیل قابلیت‌های ارگوژنیک (تقویت‌کننده عملکرد) و توانایی تحریک بیداری، توجه و تمرکز، ماده اصلی سازنده فرمول محصول ماست.»

برونو لیما بنیانگذار و مدیرعامل ارتش کافئین است. وی به گفته موریلو اضافه می‌کند: «ازآنجاکه همه موادی که استفاده می‌کنیم طبیعی هستند، باعث افزایش عملکرد جسمی و شناختی می‌شوند بدون اینکه اضطراب یا انرژی اضافی ایجاد کنند.»

در بسیاری از مکمل‌های افزایش عملکرد، کافئین نیز به‌طورمعمول با نوتروپیک ترکیب می‌شود. نوتروپیک ها طیف گسترده‌ای از مکمل‌ها، داروها و سایر موادی هستند که ادعا می‌کنند عملکرد شناختی را بهبود می‌بخشند. در سال‌های اخیر محبوبیت آن‌ها به طرز چشمگیری افزایش‌یافته است و فروش کلی آن در سال ۲۰۱۵ از ۱ میلیارد دلار فراتر رفته است.

منبع: perfect daily grind

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X