رابطه نزدیک قهوه و دوچرخه‌سواری

کافه اکسسوری – شاید تصور کنید که قهوه برای افراد ورزشکاران در درجه اول به دلیل محتوای کافئین استفاده می‌شود. بااین‌حال، رابطه بین قهوه و دوچرخه‌سواری اغلب پیچیده‌تر از آن است.

بین دنیای خاص قهوه و دوچرخه‌سواری رابطه منحصربه‌فرد و غیرمعمولی وجود دارد و این رابطه‌ای است که در سال‌های اخیر به‌سرعت رشد کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رابطه این دو و دلیل وجود آن، ادامه مطلب را بخوانید.

تاریخچه کوتاه از قهوه و دوچرخه‌سواری

همه‌چیز از اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ آغاز شد، هنگامی‌که تولیدکننده دستگاه اسپرسو ایتالیایی Fabbrica Apparecchiature Elettromeccaniche e Affini (یا FAEMA)، تیم دوچرخه‌سواری معروف Faema را که شامل دوچرخه‌سوار بلژیکی ادی مرکس بود، حمایت کرد.

مرکس در جامعه دوچرخه‌سواری به‌عنوان بزرگ‌ترین دوچرخه‌سوار در تمام دوران شناخته‌شده است. دوران حرفه‌ای وی ۱۳ سال طول کشید و در این مدت موفق به کسب رکورد ۱۱ گرند تور شد. او از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۰ به مدت دو سال در تیم Faema بود. علیرغم این واقعیت که FAEMA قبلاً از تیم‌های دوچرخه‌سواری حمایت مالی کرده بود، بدون شک مرکس محبوب‌ترین سوارکاری بود که یک شرکت قهوه تاکنون از آن حمایت مالی کرده بود.

در سال ۱۹۸۳، فدراسیون ملی تولیدکنندگان قهوه کلمبیا (FNC / Fedecafe) یک تیم دوچرخه‌سواری (قهوه کلمبیا) ایجاد کرد. با این تیم بود که لوئیس هررا دوچرخه‌سوار کلمبیایی اولین دوچرخه‌سوار آمریکای جنوبی شد که در سال ۱۹۸۷ موفق به کسب تور بزرگ شد.

در طول باقی‌مانده قرن ۲۰، شرکت‌های تولید قهوه (ازجمله تولیدکننده دستگاه اسپرسو ایتالیایی Saeco، کنگلومرا قهوه Segafredo و زنجیره قهوه‌خانه‌های ایالات‌متحده Jittery Joe’s) همچنان به حمایت از دوچرخه‌سواران و تیم‌های مختلف ادامه دادند.

تعریف قهوه سواری

اگرچه به نظر می‌رسید که رابطه بین قهوه و دوچرخه‌سواری در نیمه دوم قرن بیستم واقعاً زیاد شده است، اما این رابطه همیشه بیشتر از تیم‌های حمایت‌کننده شرکت‌های قهوه بوده است. کافه‌ها و بارهای اسپرسو در طول تاریخ به دوچرخه‌سواران مکانی را برای معاشرت و استراحت مختصر – توقف سریع در یک سواری طولانی – ارائه می‌دهند، اما آن‌ها همچنین بخشی کلیدی از «قهوه سواری» نامیده می‌شوند.

یافتن تعریف مشخصی از قهوه سواری دشوار است. برای دوچرخه‌سواران حرفه‌ای و رقابتی، این شبیه سواری ریکاوری است، جایی که پس از یک سواری طولانی یا به‌خصوص سخت، برخی از سموم عضلات خود را بیرون می‌کشند.

بااین‌حال، برای کسانی که به‌عنوان یک سرگرمی دوچرخه‌سواری می‌کنند، سواری قهوه ممکن است به‌راحتی دوستان با دوچرخه‌سواری بین چند کافی شاپ و نشستن برای لذت بردن از یک فنجان قهوه در طول راه باشد.

قهوه و دوچرخه‌سواری: یک فرهنگ منحصربه‌فرد

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارتباط بین دوچرخه‌سواری و قهوه، با چند دوچرخه‌سوار پرشور از بخش تخصصی قهوه صحبت کردم.

Bas van den Heuvel صاحب قهوه دوچرخه‌سواری Il Magistrale در آیندهوون هلند می‌گوید که این رابطه به‌شدت ریشه در «عنصر یک جامعه اجتماعی قوی» دارد.

برایان مگنز صاحب قهوه ثابت دنده در ماستریخت هلند با Bas موافق است و می‌افزاید که دوچرخه‌سواری و قهوه ذاتاً دنیای اجتماعی هستند. وی می‌گوید: «دوچرخه‌سواری اجتماعی‌تر شده است و [قهوه نوشیدن] همیشه یک گردش اجتماعی بوده است.»

همپوشانی دو فرهنگ 

Richard Frazier مدیر CMO در Workshop Coffee در لندن توضیح می‌دهد که همپوشانی گسترده‌ای بین این دو فرهنگ وجود دارد زیرا هر دو کیفیت زیادی دارند.

«در دوچرخه‌سواری، افرادی هستند که به صنعت، دقت و پیچیدگی طراحی دوچرخه علاقه‌مند هستند. همین ذهنیت و توجه به جزئیات در بین قهوه‌های خاص وجود دارد، از منبع تغذیه درست تا دم.»

جوشوا کرین بنیان‌گذار The Coffee Ride در بولدر، کلرادو خاطرنشان کرد که حتی در دنیای دوچرخه‌سواری تعدادی خرده‌فرهنگ و زیر گروه مختلف وجود دارد، اما او می‌گوید که «قهوه مخرج مشترک است».

جوشوا می‌گوید: «یکی از موارد موردعلاقه من در مورد قهوه، راننده جامعه است. این مهم است که موانع را از بین می‌برد، مهم نیست که چه نوع دوچرخه‌سواری کنید. همه ما می‌توانیم از طریق یک فنجان قهوه با هم ارتباط برقرار کرده و داستان را ردوبدل کنیم.»

رسانه‌های اجتماعی نقش مهمی در توسعه این رابطه داشته‌اند. بدون توجه به میزان سوارکاری یا علاقه مصرف‌کننده به قهوه خاص، سیستم‌عامل‌های آنلاین مانند اینستاگرام و فیس‌بوک علاقه به هر دو جهان را افزایش می‌دهند.

آیا قهوه بیشتر دوچرخه‌سواران را جذب می‌کند؟

دوچرخه‌سواری در راستای تمرکز مجدد مصرف‌کننده بر سلامتی، تناسب‌اندام و سلامتی، طی چند سال گذشته به محبوبیت بیشتری رسیده است. هنگامی‌که اکثر سالن‌های ورزشی عمومی در سراسر جهان مجبور به تعطیلی برای چند هفته یا ماه شدند، این رشته ورزشی محبوبیت بیشتری پیدا کرد.

هر دوی این گرایش‌ها پتانسیل عظیمی را برای مارک‌های قهوه فراهم می‌کنند تا مشتریان دوچرخه‌سوار بیشتری جذب کنند.

رابطه دوچرخه‌سواری و قهوه یک رابطه منحصربه‌فرد است. قهوه فقط قسمت مهمی از تاریخ مدرن دوچرخه‌سواری نیست – امروزه بسیاری از دوچرخه‌سواران برای ادامه کار خود به آن اعتماد می‌کنند.

گرچه به نظر برخی خوب نیست، اما در فضایی که این دو جهان با هم همپوشانی دارند نیز پتانسیل زیادی وجود دارد. برای کافی‌شاپ‌هایی که در مسیرهای دوچرخه‌سواری قرار دارند، این فرصت وجود دارد که تجارت آن‌ها را متمایز کند. برای دوچرخه‌سواران کارآفرین رقابتی، این توانایی وجود دارد که عشق خود را به قهوه به روشی جدید و غیرمعمول ابراز کنند.

منبع: perfect daily grind

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *