چربی سوزی

چربی سوزی در ورزش با نوشیدن قهوه

کافه اکسسوری – تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ممکن است از مصرف قهوه به‌عنوان ابزاری برای به حداکثر رساندن چربی سوزی در هنگام ورزش‌های هوازی استفاده شود.

محققان مستقر در دانشگاه گرانادا در اسپانیا دریافتند که مصرف حدود ۳ میلی‌گرم در هر کیلوگرم وزن بدن، یا «معادل یک قهوه غلیظ»، نیم ساعت قبل از ورزش هوازی میزان اکسیداسیون و چربی سوزی در بزرگسالان را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد.

این مطالعه که در ژورنال انجمن بین‌المللی تغذیه ورزشی منتشر شده است، نشان می‌دهد که ورزش هوازی ناشی از کافئین، در سوزاندن چربی در بعدازظهر، در مقایسه با صبح، بسیار کارآمد است.

برای این مطالعه، محققان بر روی گروهی از مردان بزرگسال با میانگین سنی ۳۲ سال در یک آزمایش ورزشی تحت چهار شرایط جداگانه، با دوز کافئین یا دارونما قبل از ورزش یا در ساعت ۸ صبح یا ۵ بعدازظهر اجرا کردند.

این مطالعه نشان داد که با یا بدون کافئین، اکسیداسیون چربی در جلسات بعدازظهر بیشترین تأثیر را دارد. صبح‌ها، جلسات ورزش هوازی با کافئین دارای اکسیداسیون بیشتری نسبت به جلسات غیر کافئین بود. علاوه بر این، مطالعه نشان داد که مصرف کافئین در صبح تا حدی اکسیداسیون چربی در بعدازظهر را تسریع می‌کند.

این نویسندگان نوشتند: «به نظر می‌رسد ترکیبی از مصرف حاد کافئین و ورزش با شدت متوسط ​​در بعدازظهر بهترین سناریو برای افرادی است که به دنبال افزایش میزان چربی مصرف‌شده و چربی سوزی در طول ورزش مداوم هوازی هستند.»

منبع: daily coffee news

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X