کافی‌شاپ‌ها در اروپا

کاهش معنادار کافی‌شاپ‌ها در اروپا

کافه اکسسوری – تقریباً نیمی از ۴۰ کشور اروپایی که در آخرین گزارش بازار پورتال جهانی قهوه Allegra مشخص شده‌اند، در سال گذشته به دلیل COVID-19 در تعداد کافی‌شاپ‌ها کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند و در سال جاری حدود ۳۰٪ فروش کافی‌شاپ‌ها در اروپا افت چشمگیری داشته است.

زنجیره‌های بزرگی مانند Costa Coffee، McCafé و Starbucks بیشترین مقاومت را در برابر بیماری همه‌گیر کرونا نشان دادند، زیرا هرکدام رشد متوسط ​​تعداد کافی‌شاپ‌ها را گزارش کردند. با بیش از ۸۷۰۰ مغازه، این سه زنجیره در حال حاضر حدود ۲۲٪ از کل بازار قهوه اروپا را تشکیل می‌دهند، درحالی‌که بزرگترین زنجیره اروپا اکنون ۴۸٪ از کل بازار قهوه اروپا را کنترل می‌کنند.

روند مشابهی که در آن رشد زنجیره‌های بزرگ از زنجیره‌های کوچکتر و کافی‌شاپ‌های مستقل پیشی می‌گیرد، در ایالات‌متحده مشاهده شده است که نام‌های Dunkin و Starbucks از هر سه ویترین قهوه به دو مورد کاهش‌یافته است.

تعداد زیادی از بزرگترین بازارهای کافی‌شاپ اروپا در تعداد کافی‌شاپ‌های مارک‌دار انقباضات ناخوشایند را شاهد بوده‌اند که با خسارات خالص ۸.۸٪ در اسپانیا ۶.۸٪ در ترکیه، ۳.۱٪ در آلمان و ۱.۹٪ در انگلیس، روبرو هستند.

به‌طورکلی، ۱۸ کشور از ۴۰ کشور اروپایی پس از یک دهه رشد مداوم کافی‌شاپ در سراسر قاره، خالص تعداد کافی‌شاپ‌ها را گزارش کردند.

انتشار گزارش کافی‌شاپ‌ها در اروپا

جفری یانگ، بنیانگذار و مدیرعامل گروه آلگرا، در انتشار گزارشی با عنوان Project Café Europe 2021 گفت: «ما در زمان‌های بسیار نامشخص و دشواری به سر می‌بریم و رکود کافی‌شاپ‌های اروپایی به دلیل Covid-19 عمیق شده است.»

نوشیدن قهوه در سراسر اروپا همچنان بخش عمده‌ای از سبک زندگی است و ما انتظار داریم بازار در سال ۲۰۲۲ – یا حتی به‌طور بالقوه در سال ۲۰۲۳ به سطح قبل از همه‌گیری بازگردد.

درحالی‌که بسیاری از کشورهای اروپای غربی از این بیماری رنج می‌بردند، همان‌طور که خرده‌فروشان مستقل کوچکتر نیز متحمل رنج شدند، محققان مناطق رشد کافی‌شاپ را در طول سال ۲۰۲۰، به‌ویژه در مناطق قهوه در شرق اروپا پیدا کردند.

بیشترین رشد در تعداد کافی‌شاپ‌ها در لیتوانی (۸/۳۴ درصد)، رومانی (۸/۲۹ درصد) و قزاقستان (۳/۲۰ درصد) بوده است. روسیه آمار بیشترین تعداد خالص کافی‌شاپ‌های جدید را در اختیار دارد که توسط زنجیره خدمات سریع Coffee Like هدایت می‌شود.

منبع: daily coffee news

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X