سازگاری آب‌وهوا

منابع برای سازگاری آب‌وهوا در قهوه

کافه اکسسوری – Fairtrade International و شعبه ایالات‌متحده آن Fairtrade America دروس مشترک سه سال کار مربوط به کشاورزان قهوه در کنیا را به‌عنوان بخشی از پروژه آکادمی سازگاری آب‌وهوا در آفریقای شرقی به اشتراک گذاشتند.

آژانس صدور گواهینامه غیرانتفاعی در حال تبلیغ راهنمای کتبی همراه با مجموعه‌ای از فیلم‌های آموزشی است که می‌تواند از کشاورزان در سراسر جهان از بخش‌های مختلف کشاورزی با ابزارهای مناسب تغییر و سازگاری آب‌وهوا در اختیار کشاورزان قرار دهد.

به‌طور طبیعی، تک‌تک تولیدکنندگان قهوه تمایل دارند یکی از کوچکترین ردپای کربن را در زنجیره تأمین قهوه ایجاد کنند – درحالی‌که حمل‌ونقل، کباب کردن و خرده‌فروشی از بزرگترین آن‌ها است. بااین‌حال انتظار می‌رود که کشاورزان قهوه سریعترین و شدیدترین گروه‌های تحت تأثیر در این زنجیره باشند، زیرا کشت قهوه نیاز به شرایط خاص آب و هوایی دارد.

راهنما و فیلم‌های Fairtrade که به پنج زبان ترجمه شده و توسط سازمان Fairtrade آفریقا به اشتراک گذاشته شده است، بیشتر روی استراتژی‌های کاهش کربن در سطح مزرعه برای کاهش تغییرات و سازگاری آب‌وهوا تمرکز دارند، درحالی‌که برخی بر روی انعطاف‌پذیری و سازگاری مانند کاشت درختان سایه‌دار تمرکز دارند.

بیانیه Fairtrade آکادمی اقلیم شرق آفریقا

Fairtrade آکادمی اقلیم شرق آفریقا را از سه سال پیش با تمرکز بر تنوع بخشیدن به محصول، اصلاح روش‌های کشاورزی و تأکید بر منابع انرژی تجدیدپذیر راه‌اندازی کرد. به گفته این گروه، این برنامه شامل مشارکت بیش از ۸۵۰۰ کشاورز قهوه در کنیا بود.

«هنگامی‌که نوبت به قهوه می‌رسد که اغلب با قیمت پایین فروخته می‌شود، کشاورزان مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی – ازجمله افزایش آفات، گسترش سریع بیماری‌ها و آب‌وهوای غیرقابل‌پیش‌بینی – را به‌عنوان بزرگترین مشکلی که در کسب درآمد قابل قبول با آن روبرو هستند، عنوان می‌کنند.»

آمریکا در اطلاعیه‌ای از این مجموعه ویدیویی نوشت: «بارندگی نامنظم، دوره‌های خشکسالی شدید و افزایش دما منجر به بازدهی بسیار نامشخص برای مزارع کوچک می‌شود.»

علاوه بر منابع عمومی موجود، Fairtrade International با یک انستیتوی تحقیقات بین‌المللی آب‌وهوا و جامعه (IRI) برای گفتگوی آنلاین در مورد قهوه و تغییرات آب و هوایی در روز جمعه ۲۵ ژوئن همکاری می‌کند.

منبع: daily coffee news

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X