قارچ‌کش

معافیت هاوایی در استفاده از قارچ‌کش

کافه اکسسوری – آژانس حفاظت از محیط‌زیست ایالات‌متحده (EPA) درخواستی را از وزارت کشاورزی هاوایی (HDOA) تأیید کرده است که اجازه می‌دهد از یک قارچ‌کش شیمیایی درنبرد در حال ظهور این ایالت علیه بیماری زنگ‌زدگی برگ قهوه استفاده شود.

زنگ برگ قهوه که تقریباً در هر کشور یا منطقه‌ای که طی ۱۵۰ سال گذشته قهوه در آن به‌صورت تجاری کشت می‌شود ظاهر شده است، برای اولین بار در ایالت هاوایی در اکتبر گذشته در جزیره مائو کشف شد. تا ماه نوامبر، این بیماری در جزیره بزرگ هاوایی، جایی که بسیاری از قهوه‌های تجاری ایالتی، ازجمله قهوه Kona، در آنجا رشد می‌کند، شناسایی شد.

این بیماری با توانایی از بین بردن سریع بخش‌های وسیع محصولات زراعی، حدود ۳ میلیارد دلار ضرر برای تولیدکنندگان در سراسر آمریکای لاتین ایجاد کرده است. تهدید در هاوایی، جایی که ارزش بازار قهوه سبز در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۰ ۱۰۲ میلیون دلار تخمین زده شد، با توجه به تخمین انجمن قهوه هاوایی، ارزش قهوه بو داده ۱۴۸ میلیون دلار است.

درخواست برای معافیت قارچ‌کش زنگ برگ قهوه

HDOA معافیت قارچ‌کش زنگ‌زدگی را در ماه مارس درخواست کرد. خود قارچ‌کش محصولی است که توسط شرکت شیمیایی چندملیتی آلمان BASF به نام Priaxor Xemium فروخته می‌شود و قبلاً برای استفاده در گیاهان قهوه توسط EPA تأیید نشده بود، اگرچه HBOA می‌گوید این قارچ‌کش معمولاً در تولید انواع سبزی‌های برگ‌دار مانند توت‌فرنگی، گوجه‌فرنگی، لوبیای سویا، گندم و سایر محصولات استفاده می‌شود.

معافیت اضطراری EPA به کشاورزان قهوه هاوایی اجازه می‌دهد از قارچ‌کش مارک‌دار به‌صورت موقت یک‌ساله استفاده کنند، مگر اینکه محصول تأییدیه EPA دائمی را برای استفاده در گیاهان قهوه دریافت کند.

فیلیس شیمابوکورو- گایزر، رئیس هیئت کشاورزی هاوایی در اعلامیه تصویب اضطراری گفت: «تولیدکنندگان قهوه هاوایی اکنون یک روش اضافه‌شده برای مبارزه با زنگ‌زدگی برگ قهوه دارند که مدیریت آن بسیار دشوار است.»

«تلاش‌های دیگر برای به حداقل رساندن آسیب و گسترش زنگ‌زدگی برگ قهوه شامل قرنطینه درحرکت گیاهان قهوه و مواد مرتبط با آن، واردات گیاهان قهوه مقاوم در برابر بیماری و توسعه استراتژی‌های مدیریت آفات است.»

منبع: daily coffee news

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X