XBar

رونمایی از XBar قهوه ساز با کارتیج فشار

کافه اکسسوری – Kickstarter دستگاه اسپرسو قابل‌حمل جدیدی از چین به نام Xbar ساخته می‌شود که از یک کارتریج گاز یا یک پمپ دوچرخه برای فشار آب استفاده می‌کند؛ رونمایی کرد.

دو سوپاپ در کنار Xbar منابع مختلف فشار را امکان‌پذیر می‌کند. یکی سوپاپ شرردر، سازگار با طیف گسترده‌ای از پمپ‌های برقی یا دستی و دیگری کارتریج‌های گاز یکبار مصرف ۸ گرمی CO2 را، مانند آن‌هایی که برای سازندگان کوچک سلزر استفاده می‌شود، می‌پذیرد.

هنگام استفاده از پمپ، کنترل رمپ فشار رو به بالا هنگام دم را کنترل می‌کند. با استفاده از کارتریج، اهرم فشار در بالای Xbar به کاربران امکان کنترل فشار شیب‌دار رو به بالا را می‌دهد. درهرصورت، یک دکمه فلزی در کنار Xbar برای فشار دادن به سمت پایین استفاده می‌شود. فشارسنج روی صورت دستگاه به کاربران امکان می‌دهد تا سطح را برای نمایه شدن فشار کنترل کنند.

ویژگی ها

سر دم ۵۸ میلی‌متری از فولاد ضدزنگ ساخته‌شده است. سیستم کنترل فشار از آلومینیوم، فولاد ضدزنگ و قطعات برنجی ساخته‌شده است و پایه آلومینیومی Xbar بسته به ارتفاع لیوان‌هایی که کاربر استفاده می‌کند، در دو ارتفاع موجود است. این شرکت در خصوص این دستگاه می‌گوید که یک شارژر CO2 می‌تواند بین ۴-۸، دو یا سه بار اسپرسو تولید کند، عددی که بیشتر به حجم آب اضافه‌شده یا مدت‌زمان استخراج بستگی دارد، در مقایسه با درجه آسیاب.

هرچه آب بیشتری اضافه کنید، فضای باقیمانده دم تولید کمتر می‌شود، بنابراین فقط مقدار نسبتاً کمی گاز می‌تواند فشار زیادی ایجاد کند. ثانیاً، هرچه فشار زیاد در پروفایل فشار استفاده شود، گاز بیشتری مصرف خواهد شد.

طراحی سازگار قهوه ساز

طراح دستگاه Xbar، Qiu Meng در خصوص این دستگاه می‌گوید: «در ابتدا سعی داشته است سازندگان اسپرسو دستی موجود را با ایجاد ثبات فشار بیشتر بهبود بخشد.»

«در ابتدا، Xbar برای استفاده شخصی [Meng] طراحی شد. پس از بیش از دو سال بهبود مستمر آن، Xbar به یک دستگاه اسپرسوی بالغ تبدیل شد. بیشتر دستگاه‌های اسپرسو دستی گران و بزرگ هستند و فشار اغلب ناپایدار است و Xbar این کمبودها را جبران می‌کند و همچنین مقرون‌به‌صرفه، قابل‌حمل و پایدار است.»

کمپین فروش این دستگاه در ۱۱ ماه مه توسط این شرکت چینی آغاز شد و در حدود ۱۰ دقیقه از هدف تأمین بودجه ۵۰۰۰ دلاری خود عبور کرد و اکنون با گذشت یک ماه به بیش از ۸۰ هزار دلار رسیده است. قرار است دستگاه‌های Xbar از ماه سپتامبر وارد بازار شود، در آن زمان قیمت خرده‌فروشی آن تقریباً ۲۳۰ دلار خواهد بود.

منبع: daily coffee news

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X