سلامت قلب

رابطه سلامت قلب با قهوه و کافئین

کافه اکسسوری – محققان دانشگاه استرالیای جنوبی به این نتیجه رسیده‌اند که دو نشانگر مهم سلامت قلب یعنی فشارخون و ضربان قلب ممکن است با میزان مصرف قهوه ارتباط داشته باشد.

این مطالعه جدید که در مجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شده است، نشان می‌دهد افرادی که فشارخون بالا، آنژین یا آریتمی دارند احتمالاً قهوه کمتر، قهوه بدون کافئین یا اصلاً قهوه نمی‌نوشند.

این مطالعه گزارش‌های بهداشتی و عادات مصرف قهوه بیش از ۳۹۰ هزار بزرگسال از Biobank انگلیس را بررسی کرد.

محققان با استفاده از روشی که در اپیدمیولوژی به‌عنوان تصادفی مندلی شناخته می‌شود، روابط علی و معلولی بین سلامت قلب و مصرف قهوه را بررسی کردند.

مکانیزم ژنتیکی

این تحقیق نشان می‌دهد که مکانیزم ژنتیکی وجود دارد که از افرادی که دارای شرایط قلبی خاص ژنتیکی هستند از مصرف کافئین محافظت می‌کند.

الینا هیپننن، نویسنده ارشد، در اعلامیه این تحقیق گفت: «مردم انواع مختلف قهوه می‌نوشند – هنگامی‌که احساس خستگی می‌کنند این نوشیدنی را مصرف می‌کنند، زیرا مزه آن خوب است، یا فقط به این دلیل که بخشی از برنامه روزانه آن‌هاست.»

«اما چیزی که ما تشخیص نمی‌دهیم این است که افراد ناخودآگاه سطح ایمنی کافئین را بر اساس میزان فشارخون خود تنظیم می‌کنند و این احتمالاً نتیجه مکانیسم محافظتی ژنتیکی است.»

استفاده از روش تصادفی در بررسی سلامت قلب

این مطالعه با روش تصادفی سازی مندلی، ریشه‌یابی علل معکوس در بحث قهوه و سلامت قلب است.

به‌عنوان‌مثال، در مواردی که مطالعات متعدد نشان داده‌اند که همبستگی بین مصرف بیشتر قهوه و سلامت قلب بهتر وجود دارد، شاید به دلیل خاصیت ضدالتهابی قهوه باشد.

هیپننن در ادامه می‌نویسد: «چه مقدار زیادی قهوه بنوشیم، چه کمی از کافئین خودداری کنیم، این مطالعه نشان می‌دهد که ژنتیک بدن انسان را برای محافظت از سلامت قلب هدایت می‌کند.»

«اگر بدن شما به شما می‌گوید که آن فنجان قهوه اضافی را ننوشید، حتماً دلیلی وجود دارد. به بدن خود گوش دهید بیشتر از آنچه فکر می‌کنید با سلامتی شما سازگار است.»

منبع: daily coffee news

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X