کم‌خواب

تأثیر قهوه بر مغزهای کم‌خواب

کافه اکسسوری – قهوه حاوی معجزات بی‌شماری است، اما توانایی انجام عمل جراحی مغز یا حتی کار با وسیله نقلیه موتوری در سطح بالا درحالی‌که کم‌خواب است ممکن است در این موارد نباشد.

تحقیقات جدید از آزمایشگاه خواب و یادگیری در دانشگاه ایالتی میشیگان نشان داده است که اگرچه کافئین معادل حدود دو فنجان قهوه کافئین دار ممکن است به افراد کم‌خواب کمک کند تا هوشیاری را در کارهای ساده بهبود بخشند، اما برای کمک به افراد در انجام کارهای پیچیده‌تر فایده‌ای ندارد.

برای این مطالعه که در جدیدترین نسخه مجله روانشناسی تجربی: یادگیری، حافظه و شناخت منتشرشده است، از ۲۷۵ شرکت‌کننده خواسته شد که کار ساده و پیچیده‌تری را انجام دهند. سپس آن‌ها به‌طور تصادفی انتخاب شدند که یا در خانه بخوابند یا یک‌شب کم‌خواب را زیر نظر آزمایشگاه بگذرانند. صبح روز بعد ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین به شرکت‌کنندگان داده شد تا دوباره این دو کار را انجام دهند.

این تحقیق نشان داد که گروه کم‌خواب در هر دو وظیفه عملکرد ضعیف‌تری دارند. درحالی‌که کافئین در انجام کار ساده به عملکرد آن‌ها کمک می‌کرد، اما تأثیر کمی بر کار پیچیده‌تر داشت که شامل یک سری مراحل است که باید به ترتیب و بدون تکرار انجام شود.

نتایج تحقیقات Fenn

Fenn می‌گوید: «کافئین ممکن است توانایی بیدار ماندن و انجام یک کار را بهبود بخشد، اما برای جلوگیری از انواع خطاهای رویه‌ای که می‌تواند باعث مواردی مانند اشتباهات پزشکی و تصادفات رانندگی شود، کار زیادی نمی‌کند.»

تحقیقات MSU به دنبال مطالعه اخیر آلمان در مورد کمبود خواب، کافئین و عملکرد شناختی نشان داده است که مصرف متوسط ​​قهوه ممکن است برخی از عواقب شناختی کاهش خواب در طی چند روز را کاهش دهد. بااین‌حال، این مطالعه همچنین نتیجه گرفت که فواید کافئین در قهوه محدود است و نمی‌تواند با چیز واقعی رقابت کند.

«کافئین باعث افزایش انرژی، کاهش خواب‌آلودگی و حتی می‌تواند باعث بهبود خلق‌وخو شود، اما کاملاً جایگزین یک‌شب کامل خواب نمی‌شود.»

«اگرچه ممکن است افراد احساس کنند که می‌توانند با کافئین با کمبود خواب مبارزه کنند، اما عملکرد آن‌ها در کارهای سطح بالاتر هنوز مختل خواهد شد. این‌یکی از دلایلی است که کمبود خواب می‌تواند بسیار خطرناک باشد.»

منبع: daily coffee news

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X