واژه نامه قهوه: قهوه قدیمی Past crop

Past crop

کافه اکسسوری – معمولاً طعم قهوه تازه بهتر تلقی می‌شود، اگرچه دقیقاً زمانی که یک قهوه «محصول گذشته» Past crop می‌شود به‌وضوح مشخص نمی‌شود و در بازار قهوه نیز برخی از قهوه‌های با قدمت عمدی وجود دارد مانند، Monsoon Malabar و Old Brown Java نمونه‌های خوبی هستند.

جالب اینجاست که یک قهوه تازه برداشت‌شده می‌تواند کمی طعم چمن، سفت و سبز داشته باشد، بنابراین، گرچه این یک قاعده در قهوه تازه است، اما عطروطعم مطلوب اغلب به استراحت نیز احتیاج دارد (همین مورد در مورد قهوه تازه بو داده نیز صدق می‌کند).

قهوه از ریشه‌هایی که با خشک شدن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، زودتر محو و طعم محصول قبلی را می‌گیرند.

پذیرش گسترده GrainPro Cocoons – کیسه‌های پلاستیکی ذخیره‌سازی قهوه سبز – عمر و کیفیت قهوه را فراتر از آنچه درگذشته ممکن بود، طولانی کرده است.

حتی محیطی که قهوه سبز در آن ذخیره می‌شود، تأثیر زیادی در سرعت پیری دارد. گرما و رطوبت متغیر یک مشکل است.

صرف‌نظر از اینکه یک رستر در کافی‌شاپ چقدر جذاب و زیبا باشد، اغلب مکان مناسبی برای نگهداری قهوه سبز نیست.

محیط‌های کنترل‌شده دما و رطوبت اکنون به‌عنوان ابزاری برای افزایش عمر قهوه سبز، شیوع بیشتری پیدا کرده‌اند.

منبع: The Coffee Dictionary, Maxwell Colonna

Past crop

It is usually considered that fresh-crop coffee tastes better, though exactly when a coffee becomes “past crop” is not clearly defined, and a market does exist for some purposely aged coffees – Monsoon Malabar and Old Brown Java are good examples.

Interestingly, a freshly harvested coffee can taste a little grassy, tight, and green, and so, while fresh is the rule, optimal flavour often requires some resting as well (much the same applies to freshly roasted coffee).

Coffee from origins that struggle with drying will fade and taste like past crop more quickly.

The widespread adoption of GrainPro Cocoons – plastic storage bags for green coffee – has prolonged the life and quality of coffee beyond what used to be possible.

Even so, once imported, the environment in which green coffee is stored has a big impact on the speed of ageing.

Heat and variable humidity are a problem.

Regardless of how engaging and beautiful it is to have a roaster in the coffee shop, it is often not a great place to store green coffee.

Temperature- and humidity-controlled environments are now becoming more prevalent as a means to extend the life of green coffee.

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

نابرابری‌های استعماری در صنعت قهوه – ۱

نابرابری‌های استعماری

کافه اکسسوری – قهوه از زمانی که قرن‌ها پیش توسط قدرت‌های استعمارگر اروپا در سراسر جهان حمل می‌شد، مسیری طولانی را طی کرده است. بااین‌حال، درحالی‌که این امپراتوری‌های نابرابری‌های استعماری مربوط به گذشته هستند، آن‌ها آثار خود را در بخش قهوه امروز برجای گذاشته‌اند.

در این مقاله، ما بررسی کردیم که چگونه استعمار و نابرابری استعماری ؛ بخش قهوه امروز را شکل داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی و محل باقی ماندن نابرابری استعماری و چگونگی رفع آن‌ها، ادامه مطلب را بخوانید.

نابرابری استعماری و کافه: یک تاریخچه مختصر

قهوه طی «نخستین موج» خود به کالای تولید انبوه و تجارت جهانی تبدیل شد. این امر تا حد زیادی توسط قدرت‌های استعماری اروپا که در اواخر دهه ۱۷۰۰ خود را در کشورهای تولیدکننده قهوه در کارائیب، آسیا و آمریکا مستقر کردند، انجام شد.

مصرف قهوه در دهه ۱۸۰۰ که در سراسر جهان قابل‌دسترسی بود، رشد چشمگیری داشت. تقاضای فزاینده خواستار تولید انبوه بود و اکثر شهرک‌نشینان اروپایی با تأسیس شهرک‌های پرورش قهوه در مستعمرات خود به این واکنش پاسخ دادند. برای به حداقل رساندن هزینه‌های تولید و به حداکثر رساندن سود آن‌ها، بسیاری از این املاک بردگان را از آفریقا وارد می‌کردند تا در مزارع قهوه کار کنند.

کریس اولوچ مدیر برنامه‌های شرکت فیرترد آفریقا، عضو جنبش گسترده‌تر بین‌المللی فیرترد است که نماینده تولیدکنندگان گواهینامه فیرترد در آفریقا و خاورمیانه است. او می‌گوید که مهاجران وارد شدند، زمین اصلی را برای کشاورزی هدف قرار دادند، حاصلخیزی خاک را برای کشاورزی در مزارع آزمایش کردند و زمین را به مناطق کشت محصولات مختلف – ازجمله قهوه تقسیم کردند.

در آن روزها، در کنیا، شهرک‌های پرورش قهوه «White Highlands» نامیده می‌شدند. همه ارزش‌ها به کشورهای اروپایی و آمریکایی بازگردانده می‌شد و برای قاره آفریقا چیزی باقی نمی‌ماند.

حتی اگر این مستعمرات استعماری اکنون کشورهای مستقلی هستند و از آن زمان برده‌داری منسوخ‌شده است، اما اثرات آن هنوز هم احساس می‌شود. پس از پایان استعمار و بازگشت زمین‌های تولید قهوه به تولیدکنندگان بومی، بسیاری از آن‌ها فقط زمین‌های کوچک داشتند. کریس به من گفت، آن‌ها را وادار می‌کنند تا از طریق شرکت‌های چندملیتی مستقر، قهوه خود را به فروش برسانند و این کار آن‌ها را قادر به رشد مؤثر نمی‌کند.

کدام ساختارهای استعماری موجود باقی‌مانده است؟

اکنون ما درک کرده‌ایم که چگونه استعمار در طول تاریخ تجارت قهوه را تحت تأثیر قرار داده است، بیایید بررسی کنیم که چگونه این بخش امروز تأثیر می‌گذارد.

افزودن ارزش در پایان زنجیره تأمین

ازنظر تاریخی، در کشور مصرف‌کننده، جایی که بوداده، فروخته و مصرف می‌شود، به این ارزش‌افزوده شده است. به همین ترتیب، این جایی است که بیشترین سود حاصل می‌شود. این پویایی است که امروزه در بیشتر کالاها از جمله قهوه تغییر چندانی نکرده است.

تولیدکنندگان قهوه عمدتاً قهوه سبز را صادر می‌کنند – کالای خام با ارزش بازار پایین و پتانسیل سود کم. علی‌رغم این که بسیاری از کیفیت‌های قهوه در سطح مزرعه به دست می‌آید، هنوز پایین‌ترین زنجیره ارزش – یعنی تولیدکنندگان – کمترین پاداش را دارند.

قیمت‌ها در کشورهای مصرف‌کننده تنظیم می‌شوند

تولیدکنندگان قهوه غالباً «قیمت گیرنده» هستند. بسیاری از آن‌ها قادر نیستند که تعیین کنند چه زمانی و با چه قیمتی محصول خود را می‌فروشند. مارتین مایورگا بنیانگذار و رئیس شرکت Mayorga Organics می‌گوید: «تصمیمات بازار و قیمت‌گذاری در ایالات‌متحده اتفاق می‌افتد و کشورهای مبدأ از این نظر تابع هستند.»

تصمیمات قیمت‌گذاری عموماً در کشورهای مصرف‌کننده اتخاذ می‌شود، درحالی‌که بیشترین تأثیر را از نوسانات قیمت تولیدکنندگان می‌گیرند و تا حد زیادی قادر به تأثیرگذاری بر آن‌ها نیستند. درحالی‌که تلاش می‌شود قهوه به طریقی فراگیر قیمت‌گذاری شود، ما هنوز با شکستن این الگو فاصله داریم.

حضور خارجی در کشورهای تولیدکننده

اگرچه کارخانه‌ها و صادرکنندگان در کشورهای تولیدکننده قهوه مستقر هستند، اما غالباً توسط نهادهای خارجی متعلق و اداره می‌شوند. این شرکت‌ها بیشتر اروپایی و آمریکایی هستند که در مبدأ کارخانه‌ها و شرکت‌های صادراتی ایجاد می‌کنند.

مارتین توضیح می‌دهد: «این کار به این دلیل است که ارزان‌تر خواهد بود. یکی از چیزهای بزرگی که اخیراً دیده‌ام، کارخانه‌های خارجی است که قراردادهای چندساله با تولیدکنندگان امضا می‌کنند. آن‌ها وقتی قیمت‌های بازار پایین یا بی‌ثبات هستند از ثبات به‌عنوان مشوقی استفاده می‌کنند. تولیدکنندگان برای ثبات این قراردادهای بلندمدت را امضا می‌کنند، اما اگر مثلاً قیمت C افزایش یابد قادر به تغییر یا مذاکره در مورد قیمت‌های خود نیستند.»

مارتین توضیح می‌دهد که این کارخانه‌ها سپس به تولیدکنندگان امکان دسترسی به اعتبار را می‌دهند، اما با نرخ بهره بالا. وی اضافه می‌کند که در برخی موارد، اگر تولیدکنندگان وام خود را پرداخت نکنند، کارخانه مزرعه‌های آنان را می‌گیرد – سیستمی که یادآور استعمار و نابرابری استعماری است.

منبع: perfect daily grind

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.