دستگاه V60

دم‌آوری قهوه با دستگاه V60

کافه اکسسوری – زمانی وجود داشت که من دستگاه V60 را به‌عنوان یک روش دم‌آوری مبتدی عالی توصیف می‌کردم. این روش دم‌آوری به نظر خیلی ساده است، اینطور نیست؟ یک مخروط است، شما قهوه اضافه می‌کنید، آب می‌ریزید … این چه پیچیدگی دارد؟

دم کردن قهوه با استفاده از روش‌های ریختن همچون V60، همه‌چیز در مورد ریختن آب برای استخراج قهوه است. بیشتر اوقات متغیر اصلی کنترل درجه آسیاب است، اما در V60 کنترل ریخت آب اهمیت ویژه‌تری دارد.

V60، به‌گونه‌ای ساخته‌شده است که محدودیتی در جریان آب وجود ندارد. شما کنترل این جریان را دارید. این بدان معناست که هنگامی‌که اندازه آسیاب خود را تغییر می‌دهید، نه‌تنها مساحتی را که آب در دسترس است برای استخراج قهوه می‌بایست تغییر می‌دهد، بلکه باعث می‌شود که چه مدت آب در تماس با قهوه باشد.

خلاصه اینکه، ریختن آب آسان است، اما تسلط بر آن دشوار است.

در این مقاله یک فرآیند آسان برای تولید V60 عالی را به‌طور مداوم به شما ارائه می‌دهم.

چیزهایی که شما نیاز دارید:

یک کتری کتل

برای دم کردن قهوه در دستگاه V60، شما باید یک کتری مخصوص ریخته آهسته داشته باشید. سرعت و لطافتی که با آن آب به قهوه اضافه می‌کنید بسیار مهم است. اگر یک کتری آب معمولی دارید و فقط می‌خواهید آب را درون دستگاه بریزید. این عدم دقت منجر به ناهماهنگی دم کردن قهوه خواهد شد.

مقیاس

اگر قهوه و آب خود را وزن نکنید، نمی‌توانید قهوه‌ای سازگار تهیه کنید.

V60، فیلترها و غیره

شما نیاز به یک V60، فیلترها و چیزهایی دارید تا بتوانید با آن‌ها قهوه خود تولید کنید. تعدادی از V60 های مختلف وجود دارد و اینکه کدام نسخه استفاده می‌کنید تا حد زیادی ترجیح شخصی است. تنها چیزی که تأثیر می‌گذارد درجه حرارت است. مواد جامد V60 مانند پرسلن یا مس به احتراق بیشتری احتیاج دارند به‌طوری‌که وقتی شما شروع به دم‌آوری می‌کنید درجه حرارت دم کردن شما کاهش نمی‌یابد. برخی معتقدند که این کارخانه‌های سازنده همچنین دمای دم را بهتر نگه می‌دارند، اما این امر تأیید نشده است.

قهوه

اگر می‌خواهید برای تهیه قهوه با دستگاه V60 دست‌به‌کار شوید، باید قهوه مناسب برای این نوع دم‌آوری را انتخاب کنید. در زیر برخی از قهوه‌های مناسب دم‌آوری با دستگاه V60 را معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای خرید این قهوه‌ها بر روی تصاویر آن‌ها کلیک کنید.

بیاید دم‌آوری را آغاز کنید:

مرحله نخست: قهوه را آسیاب کنید

با استفاده از نمودار آسیاب قهوه، به‌صورت متوسط قهوه را آسیاب کنید. بسته به روش‌های مختلف، دستگاه V60 از همه راه‌های مناسب برای درشت بودن برخوردار خواهد بود، اما برای شروع، ما از یک درجه آسیاب متوسط ​​استفاده خواهیم کرد.

مرحله دوم: فیلتر خود را بشویید

مهم است که فیلتر خود را هنگام دم کردن بر روی دستگاه V60 بشورید – هم برای از بین بردن طعم کاغذ و هم برای پیش گرم کردن ظرف دم

مرحله سوم: قهوه آسیاب شده را اضافه کنید

من یک نسبت استاندارد ۱۶: ۱ (آب به قهوه) را برای تولید V60 استفاده می‌کنم. تمام مراحل زیر بدون توجه به میزان قهوه‌ای که استفاده می‌کنید یکسان خواهد بود. برای این مثال، همچنین می‌توانید از ۲۵ گرم قهوه با ۴۰۰ گرم آب استفاده کنید.

مرحله چهارم: شکوفه

اولین ریختن شکوفه را ایجاد می‌کند – آب با قهوه آسیاب شده تماس می‌گیرد، گازها را آزاد می‌کند و بستر دم را ایجاد می‌کند موجب شکل‌گیری شکوفه می‌شود. این مرحله به دلیل از بین بردن گازها و زمینه‌سازی استخراج بسیار مهم است.

در استخراج قهوه همه‌چیز در مورد آب است که ترکیبات محلول را از زیر قهوه بیرون می‌کشد. قهوه‌هایی که اشباع‌شده‌اند به‌راحتی این ترکیبات را آزاد می‌کنند. به‌مانند آب ریختن روی گل، در بستر گل خشک، آب تازه جاری می‌شود. در بستر گل مرطوب، آب جذب می‌شود. این تعامل مشابه است.

برای شکوفه، ۱.۵-۲ گرم آب اضافه می‌کنم؛ بنابراین در ۲۵ گرم قهوه، ۴۰-۵۰ گرم آب برای شکوفا کردن اضافه خواهم کرد (فقط مطمئن شوید که قهوه را پوشانده‌اید و هیچ‌چیز خشک نیست). سپس ۳۰-۴۵ ثانیه صبر کنید.

مرحله پنجم: ریختن اول

من تمایل دارم ریختن دستگاه V60 خود را به ۲-۴ قطعه ریختن تقسیم کنم. من دوست دارم این رویکرد اتفاقی را اتخاذ کنم زیرا نیاز به انرژی ذهنی کمتری برای پردازش دارد.

پس از اتمام شکوفه، اولین ریختن را آغاز کنید. من به‌آرامی با استفاده از دایره‌های متمرکز، آب را توزیع می‌کنم تا به‌طور مساوی آب را بر روی زمین توزیع کند. اگر می‌خواهید مستقیم وسط آن بریزید، یک جریان آب ناهموار از طریق زمین خواهید داشت و این باعث کاهش کیفیت عصاره‌گیری شما می‌شود. فقط دایره‌ای بریزید و همه‌چیز را با آب بپوشانید.

در اولین ریختن، ۲/۳ از آب پر شود – می‌خواهم برای مرحله بعدی کمی فضای به سمت بالا بگذارم.

هنگام دم کردن ۲۵ گرم قهوه، این مرحله بسته به میزان سرعتی که می‌ریزم، ۱۰۰-۱۵۰ گرم آب مصرف می‌شود.

 مرحله ششم: چرخش

بعد از اولین ریختن، دستگاه V60 را فقط از کارافه فاصله می‌دهیم و کمی چرخش به آن می‌دهم. این همچنین کمک می‌کند تا مطمئن شوید که همه قهوه‌ها و آب به‌طور مساوی اشباع‌شده‌اند. به نظر من انجام این کار در اوایل منجر به قهوه‌ای شیرین‌تر و خوش‌طعم‌تر می‌شود؛ به دلیل استخراج بیشتر در طول دم‌آوری.

مرحله هفتم: ریختن ۲-۴

بعد از چرخش اول، به آب اجازه می‌دهم که قبل از ریختن آب، قهوه پایین برود. قبل از ته‌نشین شدن کامل قهوه ریختن آب را شروع کنید.

وقتی دوباره شروع به ریختن آب کردید، این کار را به‌آرامی انجام دهید. شما می‌خواهید زمینه‌ها را تا حد ممکن مختل کنید.

در هر یک از این ریختن‌های مداوم، من تا سطح ریختن قبلی می‌ریزم، اجازه می‌دهم آب دم بکشد و سپس ادامه یابد تا این‌که به وزن نهایی خود، یعنی ۴۰۰ گرم برسید.

مرحله هشتم: چرخش نهایی

بعد از اضافه کردن آخرین آب، یک چرخش نهایی دیگر را انجام دهید، فقط برای اطمینان از اینکه یک استخراج کامل تا انتها داشته باشید.

مرحله آخر: سرو کردن

دستگاه V60 را از روی کارافه بردارید و قهوه عصاره‌گیری شده را در فنجان بریزید و لذت ببرید.

منبع: I need coffee

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X