کافه اکسسوری – شرکت جهانی تجارت قهوه اولام مجموعهای جامع و جدید از اهداف پایدار را برای بهبود معیشت کشاورزان، آموزش جوانان و کاهش تأثیرات منفی زیستمحیطی اعلام کرده است.
این شرکت ابتکار پایداری را LENS (معیشت، آموزش و طبیعت در مقیاس) مینامد و ۲۰۲۵ را بهعنوان آخرینمهلت برای دستیابی به چندین هدف پایداری خاص تعیین کرده است، ازجمله: ۲۰۰ هزار خانوار برای تولیدکنندگان قهوه بهرهوری و درآمد بالاتر اینکه همه کودکان در زنجیره تأمین قهوه اولام به آموزش دسترسی دارند. کاهش ۱۵ درصدی انتشار گازهای گلخانهای در اثر جهانی قهوه اولام و حفظ محیطهای بدون جنگلزدایی و سلامت بهتر خاک در سراسر زنجیره تأمین آن از دیگر اهداف این طرح پایدار است.
پس از بازسازی گسترده Olam International، Olam Coffee اکنون بخشی از شرکت جهانی صنایع غذایی گروه است. به همین ترتیب، این شرکت طیف گستردهای از قهوههای سبز را از قهوههای آماده و قابلحل قوی تا قهوههای خاص مجزا تهیه میکند.
تلاش پایدار در میان بازرگانان
مدیرعامل شرکت Olam Coffee Vivek Verma طرفدار سرسخت تلاشهای پایدار در میان بازرگانان بزرگ بخش جهانی قهوه بوده است. بیش از یک سال پیش، وی از صنعت قهوه خواست تا از توسعه صندوق تثبیت قیمت قهوه حمایت کند، زیرا قیمت کالاهای قهوه در سطوح ناپایدار بود و همچنان نیز ادامه دارد.
«درحالیکه زنجیره تأمین قهوه بسیار پراکنده است، دسترسی مستقیم به کشاورزان را دشوار میکند، بلندپروازیهای پایداری ما هرساله رشد میکند و اهمیت ردیابی، کیفیت، کشاورزان سودآور و مناظر زنده را ارتقا میبخشد – ورما در اطلاعیهای از تلاش پایداری LENS گفت: علیرغم تلاشهای جمعی ما، بسیاری از چالشهای پیچیده قهوه همچنان پابرجا هستند و اکنون با محدودیتهای COVID-19 در بازارها و نیروی کار افزایشیافته است.»
طبق برآورد خود شرکت، فقط ۱۷۵۰ کشاورز در جریان عرضه آن از طریق برنامههای شرکت یا گواهینامههای پایداری شخص ثالث پشتیبانی پایداری را دریافت میکردند. این تعداد در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۶۰ هزار افزایش یافت. حدود ۱۹٪ از کل فروش قهوه اولام مربوط به آنچه این شرکت بهعنوان «قهوه پایدار» طبقهبندی کرده است، دو برابر رقم سال ۲۰۱۶ است.
منبع: daily coffee news
کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.