برزیلی‌های سیاه قهوه

کتاب «پیروزی: برزیلی‌های سیاه قهوه» منتشر شد

کافه اکسسوری – فیلیس جانسون از انتشار کتاب جدید خود، «پیروزی: برزیلی‌های سیاه قهوه» خبر داد.

این کتاب به تاریخ چند صدساله برده‌داری در بخش قهوه برزیل می‌پردازد که پویایی مدرن را در تجارت قهوه شکل داده است. همچنین از تجربیات صاحبان زمین نسل اول سیاه‌پوست که در حال حاضر قهوه‌های ویژه تولید می‌کنند، پیروی می‌کند.

جانسون، که بنیانگذار شرکت تجارت قهوه BD Imports در منطقه آتلانتا و مدیر بنیانگذار ائتلاف قهوه است، گفت: «امید من این است که این کتاب نه‌تنها تجارت جهانی قهوه را در نظر بگیرد و همکاران بیشتری را در نظر بگیرد. بلکه برای عدالت نژادی نیز هست.»

مجله Roast مفتخر است که داوطلبانه تلاش خود را در انتشار کتاب جدید «پیروزی: برزیلی‌های سیاه قهوه» انجام داده است. کلیه درآمد حاصل از این کتاب که در وب‌سایت BD Imports به‌صورت جلد نرم یا دیجیتالی موجود است، بین کشاورزان قهوه و ائتلاف قهوه برای برابری نژادی تقسیم خواهد شد.

فیلیس جانسون بیانیه مطبوعاتی زیر را نیز در خصوص کتاب برزیلی‌های سیاه قهوه صادر کرد:

«سفر به ایجاد ارزش‌های نژادی در قهوه‌های ویژه، برجسته در کتاب، «پیروزی: برزیلی‌های سیاه قهوه»

اگر سفر با تقسیم سهام آغاز می‌شد، ممکن است کوتاه‌تر و احتمالاً آسان‌تر شده باشد که به مالکیت زمین برویم و روزی در صنعت قهوه تخصصی پیشرفته شرکت کنیم، اما به قبل از آن خیره شد. این دانش عمومی است که بردگی هم‌زمان با تولید محصولات کشاورزی در سرتاسر قاره آمریکا همراه بوده و شامل محصولاتی مانند پنبه، شکر و بله قهوه است.

این کار با نسل‌های بردگی در تولید و به دنبال آن نسل‌های تقسیم اشتراکی و سرانجام برای چند مالکیت زمین آغاز شد. یک قدم جلوتر تولید قهوه‌های مخصوص باکیفیت عالی و یافتن بازار جهانی است. این کتاب، خانواده‌هایی را نشان می‌دهد که در حال یافتن مسیرهای جدید هستند.»

در ۲۰ سال کار، جانسون به‌عنوان واردکننده قهوه سبز، متوجه عدم حضور برزیلی‌های سیاه‌پوست در تجارت شد. روابطی که از طریق فصل بین‌المللی اتحادیه قهوه زنان برزیل ایجاد شد. جانسون جای خود را برای کسب اطلاعات بیشتر درباره وضعیت برزیلی‌های سیاه در این صنعت فراهم کرد.

بازدید از برزیل و دیدار با کشاورزان به جانسون فرصت داد تا برخی از چالش‌ها را درک کند. تعداد کمی از خانواده‌های سیاه مالک مزارع قهوه بودند و بسیاری از آن‌ها در طول نسل‌ها به‌عنوان مدیر اشتغال یا کارمند در مزارع کار می‌کردند.

عملکرد سیاهان در بازار بین‌المللی

عدم گردش پول نقد باعث می‌شود تا کشاورزان نتوانند به بازارهای بین‌المللی وارد شوند، بنابراین قهوه‌های آن‌ها باقیمت پایین‌تر به‌صورت محلی فروخته می‌شود. علاوه بر سد زبان، درک درستی از نحوه عملکرد بازار بین‌المللی وجود ندارد.

جانسون می‌گوید: «امید من این است که این کتاب علاوه بر روشنگری، تجارت جهانی قهوه را نیز به چالش بکشد تا شرکای عرضه گسترده‌تری را در نظر بگیرد.»

جانسون و اگویار پس از ملاقات با میریام اگویار از Fazenda Cachoeria، یک کشاورز ارگانیک برزیلی، تصمیم گرفتند باهم متحد شوند و فرصت‌ها را جستجو کنند. اگیار لازم نبود از دور نگاه کند، او در مورد یک خانواده سیاه‌پوست شنیده بود که یک مزرعه قهوه نه‌چندان دور از مزارع خانواده‌اش داشتند. در سفر به کشور در سال ۲۰۱۵، جانسون و آگویار برای اولین بار باهم از این خانواده دیدار کردند.

آگویار می‌گوید: «اگر تولیدکنندگان سیاه‌پوست به دلیل کارشان در سطح بین‌المللی شناخته شوند، بازار محلی ما قویتر خواهد شد.» خانواده‌هایی که در این کتاب برجسته شده‌اند، صاحبان زمین اول هستند که قهوه‌های مخصوص تولید می‌کنند. رؤیاهای آن‌ها مبنی بر اینکه روزی به بازار تخصصی قهوه بین‌المللی وارد شوند، به واقعیت تبدیل می‌شود. داستان‌های آن‌ها به کتاب ختم نمی‌شود.

جانسون و اگیار به‌عنوان شرکای تجاری در آموزش تولید باکیفیت برای خرید قهوه از خانواده‌هایی که قرار است در اواخر دسامبر سال جاری وارد ایالات‌متحده شوند، مشارکت داشتند. قهوه‌ها با عنوان ۱۳۲ Collection به بازار عرضه می‌شوند. با گذشت زمان آن‌ها امیدوارند که تولیدکنندگان بیشتری را به برنامه اضافه کنند.

منبع: daily coffee news

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X