پایداری قهوه

افزایش تأثیر پایداری قهوه

کافه اکسسوری – بزرگترین شرکت‌های تولید قهوه در جهان تعهدات خود را به‌طور شفاف گزارش نمی‌دهند و برای اطمینان از پایداری قهوه برای کشاورزان بسیار کم کار می‌کنند. این‌ها در میان یافته‌های گزارش‌های جدید قهوه است – آخرین گزارش از مجموعه‌ای از سازمان‌ها درزمینهٔ پایداری: Conservation International، Hivos، Oxfam بلژیک و Solidaridad. گزارش از Ethos Agriculture ارائه شده است.

این گزارش نشان می‌دهد که ۱۵ نفر از معامله گران و عمده‌فروشان کمک قابل‌توجهی به اهداف کلیدی توسعه پایدار سازمان ملل (SDG) نمی‌کنند که باعث بهبود معیشت و حفظ طبیعت می‌شود و هنوز شفافیت در تولید، تجارت و مصرف وجود ندارد. درحالی‌که برخی از شرکت‌ها سیاست‌های جامعی را اعمال می‌کنند، بسیاری از بازرگانان و رستری‌های بزرگ ذکرشده در گزارش همچنان در مورد تعهدات خود یا هرگونه پیشرفت در تعهدات مشخص عمل نمی‌کنند و فاقد استراتژی پایداری جامع با اهداف قابل‌اندازه‌گیری در طول زمان هستند. نویسندگان گزارش ادعا می‌کنند: «هیچ‌کس به‌اندازه کافی کار نمی‌کند.»

Stefaan Calmeyn، مدیر برنامه قهوه Oxfam بلژیک، می‌گوید: «شرکت‌های بزرگ قهوه باید درواقع ثابت کنند که زنجیره‌های تأمین آن‌ها از نقض حقوق بشر و جنگل‌زدایی آزاد هستند و آن‌ها در سرمایه‌گذاری در درآمد بالاتر کشاورزان، استانداردهای بهتر کار و سازگاری با تغییرات آب و هوایی سرمایه‌گذاری می‌کنند. سیاست‌ها کافی نیستند. اگر می‌خواهید ما باور کنیم که شما کار خوبی انجام می‌دهید، باید آن را نشان دهید.»

پایداری قهوه و موافقت نامه پاریس

بامبی سمروک، معاون رئیس بازارهای پایدار و استراتژی Conservation International می‌گوید: «ما ۱۰ سال فرصت داریم تا SDG ها و موافقت‌نامه آب‌وهوای پاریس را برآورده کنیم. یک نیاز فوری و یک فرصت قانع‌کننده وجود دارد که صنعت قهوه پیش‌قدم شود، سرمایه‌گذاری‌ها را برای جلوگیری از بدترین تأثیرات تغییر اقلیم انجام دهد و راه‌حل‌هایی برای تولید مناظر به نفع مردم، طبیعت و قهوه پیدا کند.»

پشت بسیاری از مشکلات پایداری قهوه ، قیمت پایین قهوه برای کشاورزان است. این کاملاً در تضاد با میلیاردهای حاصل از مصرف قهوه است که در ایالات‌متحده و اروپا متمرکز هستند. کشاورزان همچنین قادر نیستند در مزرعه خود سرمایه‌گذاری کنند یا تولید را پایدارتر کنند – این امر برای سازگاری با تغییرات آب و هوایی ضروری است.

Sjoerd Panhuysen، محقق در Ethos Agriculture، می‌گوید: «در بخش قهوه آگاهی عمومی وجود دارد که ما برای دستیابی به حتی ابتدایی‌ترین اهداف اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی بسیار دور هستیم. فعالیت‌های پایداری شرکت‌ها بیشتر تمرکز بر گسترش تولید قهوه در سطح مزرعه است. حتی اگر برخی از دستاوردهای خاص نیز حاصل شود، هرگز برای تغییر بخش کلی کافی نیست.»

اگر ارزش بیشتری که از قهوه تولید می‌شود به دست تولیدکنندگان قهوه برسد، ابتکارات چند ذی‌نفع به تعهدات الزام‌آور، مکانیزم‌های قوی که پیشرفت در این زمینه را تأیید می‌کند؛ بیشتر از بودجه‌های محدود، نیاز دارند، بنابراین ما می‌توانیم این تأثیرات ملموس را ببینیم.

منبع: stir tea coffee

نوشته دیوید فاکسل

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X