معرفی برندگان جام تعالی پرو ۲۰۲۰

جام تعالی پرو

کافه اکسسوری – چهارمین مسابقه قهوه سبز جام تعالی پرو باعث شد ۲۴ کشاورز جایزه معتبر را به دست آورند، قهوه‌های با امتیاز بالا ماه آینده به حراج می‌روند.

تعداد زیادی قهوه با امتیاز برتر – یک قطعه فرآیند شسته شده متشکل از ۵۰٪ Gesha و ۵۰٪ انواع قهوه که توسط برگزارکننده این رویداد به‌عنوان SL-09 شناخته‌شده است – توسط Hilda Leguía Gonzales از منطقه کوسکو تولیدشده است. لگویا گونزالس دومین زنی است که برنده جام تعالی پرو می‌شود.

«من احساس خوشبختی و هیجان می‌کنم، می‌خواهم از همه خانواده‌ام، به‌ویژه شوهر و فرزندانم که بدون قید و شرط در کنار من کار کرده‌اند، تشکر کنم. علاوه بر این، من می‌خواهم از تعاونی “Valle de Incahuasi”، ازجمله مدیر و تکنسین‌هایی که در این سفر در بسیاری از مشکلات به من کمک کردند، تشکر کنم.»

«ما حدود [سه تا چهار] سال پیش با قهوه‌های مخصوص کار کردیم و تمام مراقبت‌های لازم را انجام دادیم و قدم بعدی ما کاشت گیاهان قهوه Gesha در سال‌های بعدی است. ما اطمینان داشتیم که قهوه ما نتایج خوبی را در این رقابت به دست خواهد داد، زیرا ما آن را می‌نوشیم – در قابلمه‌های سفالی برشته‌شده – و انرژی زیادی به ما می‌دهد. من می‌خواهم همه را به نوشیدن قهوه پرو دعوت کنم.»

قهوه‌های واردشده به رقابت جام تعالی پرو

درمجموع، ۱۸۴ نمونه قهوه وارد این رقابت شدند که ۳۶ مورد آن‌ها به مرحله داوری بین‌المللی جام تعالی پرو راه یافتند که شامل مراکز جهانی مجاز قهوه در نروژ، انگلیس، ایالات‌متحده، کره، چین، استرالیا و ژاپن بود. علاوه بر ۲۴ قرعه‌کشی COE – که طبق نظر هیئت‌داوران بین‌المللی امتیازات ۸۷ یا بالاتر را کسب کردند – هشت قهوه به‌عنوان «برندگان ملی» شناخته شدند، به این معنی که بین ۸۵ تا ۸۶.۹۹ امتیاز داشتند.

قهوه‌های برنده COE با حراج قیمت ۵ دلار در هر پوند، در حراج آنلاین روز پنجشنبه ۳ دسامبر در دسترس خریداران عضو ACE قرار خواهد گرفت. هشت برنده ملی از طریق حراجی که از ۳۰ نوامبر تا ۱۴ دسامبر برگزار می‌شود در دسترس خواهند بود.

منبع: daily coffee news

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

اقتصاد قهوه یمنی در دوران جنگ

قهوه یمنی

کافه اکسسوری – قهوه به‌عنوان دومین کالای پرمصرف جهان پس از بنزین و دومین تجارت بعد از نفت، بخش قابل‌توجهی در بازار سرمایه دارد، اما سودهای کلان جابه‌جاشده در این صنعت آیا به‌صورت یکسان در چرخه تولید قهوه تقسیم می‌شود؟ آیا کشاورزان و تولیدکنندگان قهوه نیز این سود و درآمد به‌اندازه کافی بهره‌مند می‌شوند؟ رسیدن به پاسخ این سؤالات نیازمند بررسی چرخه تولید و وضعیت بازار جهانی قهوه یمنی است که در این یادداشت به بخشی از آن می‌پردازیم.

سهم پایین کشاورزان از درآمد قهوه یمنی

بر اساس آخرین آمارها در حدود ۱۲۵ میلیون نفر در جهان از طرق کشت قهوه امرارمعاش می‌کنند و باوجود دارا بودن سهم بزرگی از بازار جهانی در صنعت قهوه، این افراد قادر به کسب حداقل درآمد پایدار و باثباتی نیستند.

یکی از دلایل اصلی این امر بی‌شک به میزان قیمت‌گذاری قهوه به‌عنوان کالای تجاری در بورس برمی‌گردد. در قیمت‌گذاری قهوه در بازار جهانی، کیفیت قهوه تأثیری در قیمت‌گذاری ندارد و معیار و ملاک اصلی در این امر، هماهنگی بین عرضه و تقاضا در بازار قهوه است.

مکانیسم بورس جهانی به‌گونه‌ای است که تنها زمانی که تقاضا از عرضه قهوه بیشتر باشد روند قیمت حالت صعودی به خود می‌گیرد و برخی اتفاقات سیاسی و تغییرات آب و هوایی که منجر به کاهش عرضه می‌شوند برافزایش قیمت مؤثر است.

قیمت پایه در بورس نیویورک یا «سی کنتراکت پرایس» همواره در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد و واسطه‌ها بر اساس این نرخ‌گذاری، قراردادهای خود را منعقد می‌کنند. عملی که واسطه‌ها انجام می‌دهند بر اساس برخی تکنیک‌های بازار سرمایه و قراردادهای متفاوتی با نرخ‌هایی بالاتر صورت می‌گیرد که تولیدکنندگان سهمی از آن ندارند.

سایه جنگ بر بازار قهوه

با حمله عربستان به یمن در سال ۲۰۱۵ و بمباران شهرها و زیرساخت‌های این کشور، یمن به‌عنوان صادرکننده انحصاری قهوه جهان در سال‌های پیش از جنگ، میزان صادرات این کشور، بسیار کم شد.

شهر ساحلی موکا در جنوب یمن، اولین محل کشت تجاری قهوه در قرن ۱۵ میلادی بود و قهوه یمنی از خصوصیات متفاوتی نسبت به دیگر قهوه‌ها برخوردار است. بااین‌حال، تولید ۱۲ هزار تن قهوه یمن با بروز جنگ در این کشور و هزینه‌های بالای صادرات برای کشور در حال جنگ این امر را تا حد زیادی کاهش و در برهه‌ای به صفر هم رساند، چراکه یکی از شاهراه‌های تجارت و صادرات قهوه یمنی از راه شما و از عربستان بود.

یکی از دلایل افت شدید قهوه یمنی در بازارهای جهانی، عدم وجود دولت مرکزی و عدم شفافیت در وزارت کشاورزی و بازرگانی این کشور است، چراکه هیچ کشور واردکننده قهوه مایل به تجارت و واردات قهوه‌ای که اسناد معتبری و شفاف ندارد، نیست.

از دیگر دلایل افت شدید و محبوبیت قهوه یمنی در جهان، این است که به‌واسطه شرایط حاکم بر این کشور و درگیر بودن با جنگ، بسیاری از سوداگران صنعت قهوه، به دلیل نزدیکی اتیوپی به یمن، قهوه اتیوپی را به‌عنوان قهوه یمنی می‌فروشند و این ضربه است به سابقه و کفیت شناخته‌شده قهوه یمنی در بازار جهانی و کاهش قیمت آن.

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.