انواع قهوه

تأثیرات انواع قهوه بر عطر قهوه

کافه اکسسوری – کشت انواع قهوه ابتدا در سایه و به‌دوراز نور خورشید انجام می شود. در این روش سنتی که در آغاز فصل بارندگی انجام می‌شود، ۲۰ دانه قهوه در هر حفره کاشت می‌شد که باعث از بین رفتن نیمی از پتانسیل دانه‌ها می‌شد و این عدم نوردهی و کاشت موجب کاهش ۵۰ درصدی محصول در مزارع قهوه می‌شد. یکی از دانستنی های قهوه این است که در دهه ۱۹۷۰ قهوه زیر تابش مستقیم خورشید کشت شد و نتیجه آن چیزی نبود جز افزایش عملکرد محصول و سرعت رشد آن. روش مؤثری که در برزیل انجام می‌شود و پرورش جوانه گیاه قهوه در گلخانه صورت می‌گیرد و کاشت آن در محوطه بیرون و در معرض تابش نور خورشید که نمونه موفقی درکشت و بالا رفتن عملکرد و رشد گیاه قهوه است.

رابطه دانه‌های خشک قهوه با عطر قهوه

پس از کشت قهوه ، دانه‌های قهوه باید کاملاً خشک باشند تا در هنگام دم کردن آن روغن ای معطر آن مانند روغن کافئین آزاد شوند و اسیدهای موجود در قهوه نیز، ضعیف شوند. رعایت دانستنی های قهوه و نکات ریز و بسیار ساده در فرآیند تولید و دم آوری قهوه می‌توان قهوه‌ای معطر و دل‌چسب نوشید و از طعم و عطر آن لذت برد.

تأثیرات انواع قهوه

نوشیدن قهوه به همان اندازه که در سلامتی انسان مؤثر است، افزایش مصرف قهوه نیز می‌توانم خطراتی و مشکلاتی را به همراه داشته باشد. روغن‌های موجود در قهوه همچون کافئین از سویی موجب تشدید علائم بیماری‌هایی چون ریفلاکس گوارشی، آریتمی قلب، میگرن و اختلالات خواب در افرادی باشد که مبتلابه این بیماری‌ها هستند و افزایش مقدار کافئین نیز موجب افزایش اضطراب در افراد مبتلابه اختلالات اضطرابی می‌شود. از دیگر سوی، بر اساس نتایج پژوهش‌های صورت گرفته در خصوص قهوه، کافئین موجود در قهوه موجب تشدید و آزادسازی آدنوزین فسفات یا ATP، نوکلئوتیدی است که در سلول‌های به‌عنوان حامل انرژی، می‌شود که باعث کاهش افسردگی و افزایش انرژی می‌شود.

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X