اسکراب قهوه

خواص اسکراب قهوه برای پوست

کافه اکسسوری – قهوه فارغ از نوشیدنی بودن در صنایع آرایشی و بهداشتی هم مورداستفاده قرار می‌گیرد. به‌عنوان نمونه استفاده از اسکراب قهوه در اسکراب پوست بدن نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد و محبوبیت خاصی هم نزد افراد دارد.

این کار  نه‌تنها برای بدن مقید است، بلکه بر زیبایی نیز تأثیرگذار است.

بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته از سوی دانشمندان کره‌ای، اسید کافئیک موجود در پودر قهوه، خاصیت ضدالتهابی دارد و در درمان زخم‌های پوستی بسیار مفید است.

خاصیت ضد سرطانی آنتی‌اکسیدان موجود در قهوه

وجود آنتی‌اکسیدان موجود در قهوه خواص بالایی در پیشگیری از بروز بیمارهای قلبی و همچنین خاصیت ضد سرطانی دارد و جدای از این موارد موجب از بین بردن رادیکال‌های آزاد در زیرپوست می‌شود که موجب بروز لکه‌های حاصل از افزایش سن و چروک‌های روی پوست می‌شود و استفاده از ترکیب قهوه در اسکراب موجب جذب آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن می‌شود و از پیری زودرس در انسان جلوگیری می‌کند.

لایه‌بردار سلول‌های مردن پوست

اسکراب قهوه به دلیل داشتن دانه‌های ریز قهوه، نمک و یا شکر در خود، موجب لایه‌برداری و برداشتن کثیفی‌های باقی‌مانده بر روی پوست برن و سلول‌های مرده، موجب می‌شود جوان‌تر به نظر برسید و باعث می‌شود تا پوست رطوبت را بهتر جذب خود کند و در شادابی پوست تأثیرگذار است.

افزایش جریان خون در پوست

این ترکیب همچنین برای درمان و جلوگیری از بروز واریس مؤثر است. این ترکیب جریان خون را بهبود می‌دهد و از بروز سلولیت‌ها جلوگیری می‌کند.

فارغ از این موضوع، ماساژ درمانی باعث آزادسازی سموم چربی‌های زیرپوست نیز، می‌شود.

بهبود بافت پوست

یکی از خواص کافئین موجود در قهوه باز کردن عروق است و این خاصیت باعث انقباض و انبساط سریع رگ‌های خونی می‌شود و این امر در ظاهر و رنگ پوست مشهود خواهد بود.

ساخت اسکراب قهوه

برای ساخت اسکراب قهوه، ابتدا مقداری پودر قهوه و به همان میزان شکر و یا نمک دریایی را در ظرفی ریخته و یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون و یا روغن بدن به آن اضافه می‌کنید و سپس خود آن‌ها را باهم مخلوط و ترکیب می‌کنید.

پس از ترکیب این مواد باهم به‌صورت دورانی بر روی پوست صورت و بدن می‌مالید و سپس با آب سرد آن را بشورید.

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X