انواع قهوه

آشنایی با انواع قهوه بر اساس دم‌آوری

کافه اکسسوری – در صنعت قهوه تقسیم‌بندی‌های متفاوتی در خصوص قهوه وجود دارد، همانند تقسیم‌بندی‌هایی بر اساس کشور، نوع رُست (برشته کاری) و یا خاستگاه قهوه؛ اما یکی از تقسیم‌بندی‌های متداول میان قهوه دوستان تقسیم‌بندی انواع قهوه بر اساس دم‌آوری و پایه محور بودن آن است.

در این تقسیم‌بندی قهوه‌ها بر سه دسته ۱. قهوه‌های بر پایه اسپرسو، ۲. قهوه‌های دمی و ۳. قهوه ترک؛ تقسیم می‌شوند که در این یادداشت با آن‌ها آشنا می‌شویم.

انواع قهوه بر پایه روش دم‌آوری اسپرسو

در منوی کافه‌ها و رستوران‌ها با گزینه‌های بسیاری مواجه می‌شویم که پایه و اساس آن‌ها بر پایه نوع دم‌آوری استوار است و در این میان انواع ترکیبات قهوه بر اساس دم‌آوری اسپرسو، از تنوع بیشتری برخوردارند؛ مانند اسپرسوی سینگل که شامل یک شات اسپرسو است، آمریکانو که شامل مخلوط یک شات اسپرسو و آب جوش است و یا لاته که ترکیبی از اسپرسو و شیر است و همچنین نام‌های آشنای همچون کاپوچینو، ماکیاتو و گزینه‌های متنوع دیگر که یک پایه اصلی آن قهوه اسپرسو است.

انواع قهوه بر پایه روش دم‌آوری دمی

قهوه‌های دمی یا موج سوم جزو انواع قهوه‌هایی است که اخیراً محبوبیت فزاینده‌ای در میان نسل جوان‌تر پیداکرده است.

قهوه‌هایی که بر اساس نوع دم و ابزارآلات مختلف و متفاوت دم‌آوری نام‌های متفاوتی نیز دارند مانند کمکس، سایفون، وی ۶۰، اروپرس و … که از همجواری قهوه و آب جوش به‌صورت معلق بودن قهوه در آب، دم‌آوری می‌شوند.

انواع قهوه بر پایه روش دم‌آوری ترک

سومین نوع قهوه در این تقسیم‌بندی، قهوه ترک است که نامی آشنا در میان قهوه دوستان، به‌خصوص ایران است و طرفداران خاص خود را دارد و از نوشیدنی‌های سنتی کشور ترکیه به شمار می‌رود.

شیوه دم‌آوری در روش ترک و ظرف آن – جذوه و یا ایبریک- با دیگر انواع وسایل دم‌آوری قهوه متفاوت است.

دو نوع دم‌آوری متفاوت و سنتی در این نوع قهوه وجود دارد، ابتدا دم‌آوری بر روی شعله گاز و دیگری دم‌آوری بر روی شن داغ که نوع دوم به‌عنوان یک جاذبه توریستی در کشور ترکیه طرفداران خاص خود را دارد.

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X