دیجیتالی سازی

دیجیتالی سازی ضرورتی برای مزارع قهوه -۱

کافه اکسسوری – دیجیتالی سازی در حال تبدیل‌شدن به یک بخش متمرکز در بخش قهوه است. برای تولیدکنندگان، این به معنای دسترسی آسان‌تر به اطلاعات و ضبط آسان‌تر داده‌ها است که می‌تواند قابلیت ردیابی، کارایی و شفافیت را بهبود بخشد.

یکی از بزرگترین راه‌هایی که مشاهده می‌کنیم این است که تولیدکنندگان مزارع قهوه خود را دیجیتالی می‌کنند و از برنامه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند که توابع مختلفی از ضبط ساده داده تا پشتیبانی زراعی را ارائه می‌دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه برنامه‌ها و دیجیتالی سازی می‌توانند سودآوری را در مزارع قهوه بهبود بخشد، با ژان اورلوفسکی از Hala Tree Coffees و مایکل جانسون از ECropOrigin صحبت کردم که در ادامه می‌خوانید:

پرورش قهوه به‌عنوان یک کار تجاری

قبل از اینکه ببینیم چگونه فناوری و دیجیتالی سازی می‌تواند از کشاورزان پشتیبانی کند، باید بفهمیم که چرا آن‌ها به آن نیاز دارند.

اول و مهم‌ترین نکته این است که مزرعه قهوه یک تجارت است و درست مثل هر شغل دیگر، کارایی و سودآوری دست‌به‌دست هم می‌دهند.

ژان می‌گوید: «همه‌کسانی که در زنجیره تأمین شرکت می‌کنند صاحب مشاغل هستند؛ و هنگامی‌که شما در تجارت هستید، باید سود کسب کنید.»

وقتی یک مزرعه سودآورتر می‌شود، تولیدکننده پول بیشتری برای تأمین هزینه‌های خانواده خود، سرمایه‌گذاری مجدد در مزرعه و رونق اقتصاد محلی کسب می‌کند.

چگونه دیجیتالی سازی از کشاورزان پشتیبانی می‌کند؟

در Hala Tree، ژان قهوه Kona را پرورش می‌دهد. قهوه Kona نامی است که به گیاهان عربیکا داده می‌شود که منحصراً در دامنه‌های آتشفشان‌ها در مناطق Kona شمالی و جنوبی، هاوایی کشت می‌شوند.

او توضیح می‌دهد: «بیایید از Kona به‌عنوان‌مثال استفاده کنیم. معمولاً متوسط ​​تولید ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ پوند در هکتار است. اگر به‌طور ناگهانی، یک مزرعه ۱۰ جریب دارید که فقط ۲۰۰۰ پوند تولید می‌کند، می‌توانید ببینید که این‌یک پرچم قرمز است و یک مشکل وجود دارد.»

«بنابراین، آنجاست که می‌توانیم داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل کنیم و به کشاورزان کمک کنیم تا عملکرد خود را افزایش دهند. با افزایش عملکرد، کشاورزان قهوه بیشتری برای فروش دارند – به این معنی که سودآوری افزایش می‌یابد.»

مایکل جانسون بنیانگذار و مدیر ارشد همکاری ECropOrigin می‌گوید: «TCCA به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد همه‌چیز را در یک مکان ادغام کنند».

«شاید شما می‌خواهید گواهینامه جنگل‌های بارانی را به دست آورید، شاید لازم باشد اسنادی را برای حسابرسان و بازرسان تهیه کنید، شاید شما بخواهید قهوه ۱۰۰٪ ارگانیک تولید کنید … می‌توانید تمام آن مدارک را از طریق برنامه انجام دهید. این فناوری هوشمند به مشتری این امکان را می‌دهد تا دفتر خود را با کارخانه‌ها و انبارهای خود در زمان واقعی هماهنگ کند.»

وقتی همه این اطلاعات در یک مکان ساده و آسان برای دسترسی متمرکز شوند، تولیدکنندگان قهوه در وقت صرفه‌جویی می‌کنند. سپس می‌توانند بر روی کشاورزی و کسب درآمد بیشتر تمرکز کنند.

پیگیری داده‌ها در دیجیتالی سازی

ژان به من می‌گوید وقتی تولیدکننده‌ای TCCA را تنظیم می‌کند، داده‌های خاصی را برای ردیابی وارد می‌کند. این کار با اطلاعات اولیه مانند اندازه و موقعیت مزرعه آن‌ها شروع می‌شود، اما باگذشت زمان گسترش می‌یابد و تعدادی از مناطق مختلف را پوشش می‌دهد. وی می‌گوید: «به‌عنوان‌مثال، اگر تیم بزرگی دارید، می‌خواهید بدانید که آن‌ها چه مدت در مزرعه می‌گذرانند.»

«همچنین مهم است که همه چیزهایی را که به مزرعه می‌آورید ردیابی کنید. این به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق برقراری ارتباط اگر به دنبال قهوه ارگانیک هستید یا تجارت منصفانه‌ای دارید، به مخاطبان خود کمک کنید، اما همچنین به شما کمک می‌کند تا از پس هزینه‌ها برآیید.»

با استفاده از TCCA، ژان می‌گوید سهام، موجودی و فروش همه بلافاصله ردیابی و تنظیم می‌شوند. «به‌عنوان‌مثال، شما چیزی تولید می‌کنید و موجودی شما [در برنامه] افزایش می‌یابد. این امر به کشاورزان این امکان را می‌دهد تا فروش و همچنین سود و زیان خود را در زمان واقعی ردیابی کنند و به آن‌ها کمک می‌کند تا مزرعه را به‌طور مؤثرتر مدیریت کنند.»

در دیجیتالی سازی با پیگیری موجودی کالا، هزینه‌ها، فروش و سایر زمینه‌های اصلی تولید، تولیدکنندگان دیدگاه جامع‌تری از نحوه کار مزرعه خود پیدا می‌کنند. سپس این امر می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا مناطقی را که می‌توان بهره‌وری را بهبود بخشید شناسایی کرده و درنتیجه سودآوری را افزایش دهند.

منبع: perfect daily grind

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X