قهوه تجاری

ترکیب‌سازی در قهوه تجاری

کافه اکسسوری – سازگاری و کیفیت دو ویژگی است که مشتریان در هر محصولی که به‌طور منظم سفارش می‌دهند به دنبال آن می‌گردند – و قهوه نیز از این قاعده مستثنا نیست. ترکیب‌های مناسب و باکیفیت بالا فقط عطروطعم مناسب را ارائه نمی‌دهند، بلکه طعم مشابه را بارها و بارها ارائه می‌دهند تا مشتریان بتوانند دوباره برگردند؛ اما چگونه ترکیب‌های قهوه تجاری را انتخاب می‌کنید؟ آیا کاری است که می‌توانید در داخل انجام دهید؟ و آیا می‌توان آن را به بخشی از تجارت خود تبدیل کرد؟

برای پاسخ به این سؤال‌ها، با یک تولیدکننده برچسب خصوصی و تهیه‌کننده که بر بسته‌بندی قهوه تمرکز دارند، صحبت کردم. ادامه مطلب را بخوانید تا از صحبت‌های آن‌ها مطلع شوید.

ترکیب‌سازی در قهوه تجاری چیست؟

عبارات “blend” و “single origin” اغلب در صنعت قهوه استفاده می‌شود. قهوه‌های تک منشأ قهوه‌هایی هستند که در یک منطقه خاص تولید می‌شوند، درحالی‌که قهوه ترکیبی از چندین قهوه مختلف از مکان‌ها یا مزارع مختلف ساخته‌شده است.

به‌طور پیش‌فرض، هنگامی‌که قهوه برای اولین بار از چند صدسال پیش شروع به مصرف کرد، باید منشأ تک باشد. بااین‌حال، هرچه تعداد بیشتری از کشورهای جهان شروع به تولید قهوه می‌کنند و برای ایجاد یک محصول سازگار و مشخص، صاحبان رستری‌ها و کافی‌شاپ‌ها شروع به ایجاد ترکیب قهوه می‌کنند.

اولین نمونه ثبت‌شده «Mocha-Java» – ترکیبی از دانه‌های موکا (الماخا) در یمن و قهوه از جزیره جاوا در اندونزی بود.

امروزه، ترکیب‌ها معمولاً تا پنج قهوه و یا بیشتر دارند. استفاده بیش‌ازحد نیز باعث مخفی شدن پیچیدگی، عطروطعم و ترکیب اصلی ترکیب قهوه تجاری می‌شود. بعلاوه، یکی از این‌ها غالباً یک قهوه پایه از یک مکان واحد خواهد بود که قسمت قابل‌توجهی از ترکیب را برای ایجاد عطروطعم زمینه‌ای پایدار تشکیل می‌دهد – گاهی اوقات تا ۵۰٪.

Rebekah Kettrick مدیر خرید قهوه در Lincoln & York می‌گوید که فقط انواع مختلف و ریشه‌های مختلف نیستند که در ترکیبات استفاده می‌شوند. بعضی حتی از دو گونه مختلف استفاده می‌کنند.

ربکا می‌گوید: «عربیکا و روبوستا دو گونه اصلی قهوه هستند و تفاوت عمده‌ای در طعم دارند. درحالی‌که عربیکا به دلیل عطروطعم پیچیده‌ترش، محبوب است، اما گاهی اوقات درصد کمی از روبوستا باکیفیت بالا می‌تواند بادی و کرما اضافه کند.»

رستری‌ها دهه‌ها از روبوستا در مخلوط استفاده کرده‌اند. پس از جنگ جهانی دوم، یافتن قهوه عربیکا باکیفیت بسیار دشوار بود، بنابراین در ایتالیا، رسترها اغلب آن را با روبوستا مخلوط می‌کردند تا اسپرسو درست کند. روبوستا هنگام افزودن به مخلوط، احساس دهانی ضخیم و سنگین‌تری ایجاد می‌کند و همچنین میزان کرما و مقدار کافئین را افزایش می‌دهد.

ایجاد یک اسپرسو ترکیبی برای قهوه تجاری

قبل از اینکه قهوه ترکیبی را انتخاب کنید، باید بازاری را که در آن می‌فروشید درک کنید و مشخص کنید که آن‌ها به دنبال چه چیزی هستند. آیا مشتریان شما به دنبال طعم‌های سنتی‌تر یا چیز دیگری هستند؟ آیا آن‌ها اغلب قهوه خود را با شیر یا بدون شیر می‌نوشند؟ و چگونه قهوه شما در خانه دم یا سرو می‌شود؟

ربکا می‌گوید: «پس از تعیین محل مصرف قهوه و مشتری احتمالی، شما باید تصمیم بگیرید که ۱۰۰٪ عربیکا یا ترکیبی از عربیکا و روبوستا مناسب مشتریان شما است. درحالی‌که ظرافت و پیچیدگی عربیکا بیشتر است، روبوستا به مخلوط شدت می‌بخشد و محتوای کافئین آن را افزایش می‌دهد.»

Kieran Power یک قهوه ساز و مبتکر در لینکلن و یورک می‌گوید که پس از درک اصل قهوه‌های استفاده‌شده، مرحله بعدی شکستن پروفیل‌های رست است.

در مورد شیر ربکا می‌گوید: «برای مشتریانی که در درجه اول نوشیدنی‌های با شیرمی نوشند، مشخصات کباب [تیره‌تر] به از بین بردن طعم قهوه منجر می‌شود و برای مصرف‌کنندگان قهوه بیشتر، یک تفت سبک‌تر که باعث درخشان‌تر شدن طعم‌دهنده‌های منحصربه‌فرد قهوه توصیه می‌شود.»

ایجاد یک قهوه فیلتری برای قهوه تجاری

ترکیبات قهوه فیلتری یا دمی متفاوت با ترکیبات اسپرسو ساخته می‌شوند، زیرا از آن‌ها برای دم کشیدن قهوه سبک و کم غلظت استفاده می‌شود که اغلب بدون شیر مصرف می‌شود.

کایران می‌گوید: «برای ترکیبات فیلتری، از سطح بالاتری از مواد ملایم شسته شده، به‌ویژه آن‌هایی که اسیدیته خود را در پروفیل‌های تفت‌داده شده تیره‌تر نگه می‌دارند، برای تشکیل بیشتر ترکیب استفاده می‌شود.»

او می‌گوید: «ما قهوه‌های آفریقایی شسته شده، اغلب اتیوپیایی ها یا کنیایی‌ها را اضافه می‌کنیم تا پیچیدگی را تحت‌فشار قرار دهیم، درحالی‌که ملایم‌های برزیلی و شسته شده به بادی و شیرینی اضافه می‌کنند.»

طعم تمیز و درخشان‌تری که قهوه‌های شسته به‌طورمعمول ارائه می‌دهند، به‌طورکلی در بین نوشیدنی‌های قهوه فیلتری مخصوص مطلوب‌تر است. کایران اضافه می‌کند: «ترکیب‌های قهوه فیلتری نیز معمولاً سبک‌تر بوداده می‌شوند تا اسیدیته را حفظ کنند، پیچیدگی را افزایش دهند و سطح تمیزتری ایجاد کنند.»

بااین‌حال، دقیقاً مانند ترکیب‌های اسپرسو، باید از خود بپرسید که آیا مشتریان شما احتمالاً از قهوه فیلتری‌شان با شیر یا بدون شیر لذت می‌برند یا نه. کایران می‌گوید: «نوشیدنی‌های شیر از یک ترکیب سنگین بهره می‌برند که می‌تواند مقدار زیادی شیر را از بین ببرد بدون اینکه طعم و مزه موردنظر مصرف‌کنندگان را از دست بدهد.»

استفاده از برچسب خصوصی رست در قهوه تجاری

مهم نیست که برای چه قهوه‌ها را ترکیب می‌کنید، ورود به صنعت قهوه برای ایجاد ترکیب‌های تجاری می‌تواند یک کار دلهره‌آور باشد – مخصوصاً اگر دانش محدودی درزمینهٔ قهوه داشته باشید. استفاده از تخصص تولیدکننده برچسب خصوصی احتمالاً باعث بهبود محصول شما و موفقیت بیشتر آن می‌شود.

محصولات دارای برچسب خصوصی یا برچسب سفید، کالاهایی هستند که توسط یک شرکت ثالث تولید می‌شوند اما با مارک تجاری شما و اغلب از طریق فروشگاه یا وب‌سایت خود، به فروش می‌رسند.

همچنین استفاده از رستری‌های خصوصی به کسب‌وکار شما امکان دسترسی به تجهیزات و مهارت‌هایی را می‌دهد که در غیر این صورت نمی‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. کایران توضیح می‌دهد که تجهیزات و تجربیات حرفه‌ای که رست خصوصی به آن دسترسی دارند، به‌طور طبیعی کیفیت مخلوط را بهبود می‌بخشد.

کلام آخر

سرانجام، استفاده از قهوه‌های ترکیبی می‌تواند مشکلاتی را که ممکن است باکیفیت و عرضه با آن‌ها روبرو شوید کاهش دهد. درنتیجه، شما می‌توانید طعم مطلوبی را در تمام طول سال فراهم کنید و اطمینان حاصل کنید که کیفیت قهوه شما هرگز تمام نمی‌شود.

همه ترکیب‌ها برابر نیستند. هنگام انتخاب یکی برای مشاغل خود، باید سلیقه مشتریان عادی خود را در نظر داشته باشید و همچنین اینکه آیا آن‌ها عموماً اسپرسو یا قهوه فیلتری را ترجیح می‌دهند، باید در نظر بگیرید.

بااین‌حال، ایجاد یک ترکیب سفارشی برای تجارت شما، عطروطعمی را به مشتریان می‌دهد که با نام قهوه تجاری شما ارتباط برقرار می‌کنند و ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا با همان طعم و عطر منحصربه‌فرد، آن‌ها را بازگرداند.

منبع: perfect daily grind

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X