قهوه گیشا پاناما

قهوه گیشا پاناما با قیمت هر پوند ۱.۳۰۰ دلار رکورد شکست

کافه اکسسوری – دیروز یک قهوه شسته شده از نوع قهوه گیشا پاناما از مزرعه Finca Sophia به ازای هر پوند ۱۳۰۰.۵۰ دلار رکورددار حراج قهوه سبز بهترین‌ها در پاناما بود و قیمت قبلی یک قهوه در حراج را شکست.

برای بسیاری از تولیدکنندگان قهوه و تولیدکنندگان، رکوردشکنی ۶۰۱ دلار پرداخت شده برای قهوه گیشا پاناما از Hacienda Le Esmeralda در حراج قهوه Best of Panama 2017 جایی بین تصور و خنده‌دار بود.

بااین‌حال، این قیمت در سال بعد – سال‌هایی که بخش جهانی قهوه به‌طور قابل‌توجهی با بحران قیمت بازار محور مواجه شده بودند – به ۸۰۳ دلار در هر پوند برای یک قهوه از خانواده املاک Lamastus در سال ۲۰۱۸، به ۱۰۲۹ دلار برای یک سال دیگر افزایش یافت.

برنده جایزه بزرگ امسال، فینکا سوفیا، مزرعه‌ای است که متعلق به ویلم بوت و کاترین کادلونی از قهوه بوت کالیفرنیا به همراه هلن راسل و بروک مک دونالد از شرکت کبابی و خرده‌فروشی Equator Coffees در کالیفرنیا است.

پیشنهاددهنده برنده فرآیند شستشو گیشا کنسرسیومی از خریداران از چین بودند.

حراج قهوه پاناما

در میان پنجاه‌ویک لات ۱۰۰ پوندی فروخته‌شده در حراج که توسط انجمن تخصصی قهوه پاناما (Asociación de Cafeses Especiales de Panamá) ارائه شد، هیچ‌یک کمتر از ۲۹.۵۰ دلار برای هر پوند دریافت نکردند و ۳۶ مورد بیش از ۵۰ دلار برای هر پوند دریافت کردند.

چهار لات برای هر پوند بیش از ۳۵۰ دلار درآمد کسب کردند، قیمتی که یک دهه پیش غیرقابل‌تصور بود.

برای مقایسه، قیمت پایه ICE فعلی برای قهوه‌های عربیکا – یعنی “قیمت C” – کمی بیش از ۱.۱۴ دلار برای هر پوند یا ۱ / ۱،۱۳۹ قیمت بهترین برنده پاناما است.

اکثریت قریب به‌اتفاق خریداران برنده مزایده از چین، ژاپن، تایوان و سایر مناطق آسیا بودند، درحالی‌که یک کنسرسیوم خریداران از استرالیا و نیوزیلند نیز حداقل یک قطعه را در چهار گروه از پنج رقابت خریداری کرده‌اند.

همانند حراج‌های متعدد جام برتر در طول سال ۲۰۲۰، حراج بهترین‌های پاناما ۲۰۲۰ نه تنها قابلیت انعطاف‌پذیری بلکه تقاضای بالون در اواخر بازارهای ویژه قهوه را تأکید می‌کند، به‌ویژه هنگامی‌که ارتباطات بازار بین‌المللی برقرار است.

منبع: daily coffee news

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X