اثرات بیماری همه‌گیر

بررسی اثرات بیماری همه‌گیر COVID-19 از سوی قهوه کاراولا

کافه اکسسوری – بر اساس نظرسنجی که اخیراً از سوی قهوه کاراولا صورت گرفته است نشان می‌دهد که رسترهای قهوه از هر شکل و اندازه، به دلیل ادامه اثرات بیماری همه‌گیر COVID-19، در عملیات تجاری خود دچار فشارهای مضاعفی شده‌اند.

به‌طورکلی، نتایج نظرسنجی حاکی از آن است که همه‌گیری تأثیر مستقیم بر روی برشته کاری‌های آمریکای شمالی گذاشته است.

این اطلاعات بدبینانه‌ترین چشم‌انداز را به جلو نشان می‌دهد.

به‌اندازه کافی جالب‌توجه است که ایالات‌متحده همچنان ازنظر تلفات انسانی در سراسر جهان رتبه نخست را دارد و از تنها ۲۰٪ بیش از ۳۴ میلیون مورد COVID-19 در جهان به آمریکای شمالی تعلق دارد.

این نظرسنجی حاکی از آن است که رسترهای کوچک‌تر به‌مراتب بیشتر از بزرگ‌ترها رنج برده‌اند.

اگرچه نمایندگی آن‌ها کوچک‌ترین بود، اما بزرگ‌ترین رستوران‌ها گزارش کردند که کمترین میزان کاهش درفروش و تقاضا را دارند، درحالی‌که برخی از رستری‌های بزرگ گفته‌اند که فروش در طی همه‌گیری افزایش‌یافته است.

نظرسنجی کاراولا که در ماه ژوئیه انجام شد، توسط ۱۴۳ شرکت رستری از آمریکای شمالی (۷۸)، اروپا (۳۶)، استرالیا و نیوزیلند (۲۰)، آسیا (۶)، آمریکای لاتین (۲) و آفریقا (۱) پاسخ داده شده است.

اندازه و توزیع در اثرات بیماری همه‌گیر

از بین تمام شرکت‌های موردبررسی، ۶۱ رست کمتر از ۱۰۰ هزار پوند سالانه، ۴۶ رست بین ۱۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار پوند و ۳۶ کباب ۵۰۰ هزار پوند یا بیشتر، ازجمله هشت شرکت که گزارش داده‌اند بیش از ۵ میلیون پوند قهوه برشته می‌کنند؛ بوده‌اند.

پاسخ‌دهندگان تقریباً به‌طور مساوی بین رسترهای عمده‌فروشی (۴۵٪) یا رستر / خرده‌فروشان (۵۱٪) تقسیم شده‌اند، درحالی‌که ۴٪ به‌عنوان “فقط آنلاین” شناخته‌شده‌اند.

ازنظر کانال‌های توزیع خاص، این کانال‌ها به‌طور منظم بین دو بخش تقسیم شده‌اند: عمده‌فروشی (۲۳٪). سفارش آنلاین / پستی (۲۳٪)؛ خرده‌فروشی متعلق به شرکت (۲۲٪)؛ دفاتر، هتل‌ها و رستوران‌ها (۱۸٪) و مواد غذایی و سوپرمارکت (۱۴٪).

در این کانال‌ها، گروهی که بیشترین درصد توزیع مواد غذایی را داشتند (۱۹٪) بزرگ‌ترین شرکت‌های بو دادن قهوه با بیش از ۵ میلیون پوند برشته کاری در سال بودند.

اثرات بیماری همه‌گیر بر تجارت

وقتی از آن‌ها سؤال شد که COVID-19 چه تأثیری بر تجارت آن‌ها گذاشته است، ۸۴٪ از رستوران‌ها از همه مناطق گفتند که این اثر یا تأثیر متوسطی داشته است یا تأثیر قابل‌توجه.

این تعداد در میان پاسخ‌دهندگان آمریکای شمالی به ۹۰٪ افزایش می‌یابد، ۵۲٪ از آن‌ها تأثیر قابل‌توجهی را گزارش کردند.

در بین سه گروه ازنظر آماری مهم، رستوران‌هایی از استرالیا و نیوزیلند گزارش کردند که کمترین تأثیر را از بیماری همه‌گیر احساس می‌کنند، با ۵٪ گزارش «هیچ تأثیری» و ۲۶٪ گزارش «کمترین تأثیر».

در میان همه رسترها در همه اندازه‌ها، بیشترین پاسخ برای کاهش فروش ناشی از همه‌گیری در دامنه ۲۶ تا ۵۰ درصد بود، با ۲۱ درصد فروش از دست رفته بیشتر از آن و ۴۴ درصد گزارش با فروش کمتری یا افزایش فروش.

یکی از جالب‌ترین نتایج مربوط به بزرگ‌ترین رسترها (۵ میلیون + پوند) بود که از هر هشت نفر شش نفر گزارش کردند که به دلیل همه‌گیری فروش افزایش‌یافته است.

بدترین برآورد عملکرد فروش از همه مناطق در بین شرکت‌هایی است که ۱۰۰ هزارتا ۵۰۰ هزار پوند قهوه کباب می‌کنند.

استراتژی‌ها و کانال‌های جدید

در میان تمام استراتژی‌های جدید ارائه‌شده – ازجمله افتتاح کانال‌های جدید فروش / توزیع، سرمایه‌گذاری بیشتر در بازاریابی، کاهش هزینه‌های قهوه سبز و موارد دیگر – رایج‌ترین مورد در میان همه پاسخ‌دهندگان تقویت فروش آنلاین (۳۲٪) بود.

ازنظر افتتاح کانال‌های جدید فروش / توزیع، محبوب‌ترین پاسخ‌ها مواد غذایی (۲۳٪)، فروشگاه‌های محلی (۲۱٪)، فروشگاه‌های اینترنتی (۱۹٪)، فروشگاه‌های رسانه‌های اجتماعی (۱۷٪)، بازارهای آنلاین (۱۳٪) بوده است.

تاکتیک‌های بقا در مواجه با اثرات بیماری همه‌گیر

رستوران گزارش دادند که «اقدامات جدی» را به‌منظور ادامه فعالیت در صنعت ازجمله اخراج کارمندان (۲۳٪)، درخواست برای وام یا افزایش حقوق صاحبان سهام (۲۳٪)، مذاکره مجدد اجاره با صاحبخانه (۲۲٪)، مذاکره مجدد شرایط با قهوه سبز انجام داده‌اند. در این میان تأمین‌کنندگان (۱۴٪) و تعطیل دائمی کافه‌ها (۷٪) بوده است.

در میان سه منطقه آماری قابل‌توجه، رستوران‌های آمریکای شمالی در هر اندازه بالاترین نرخ اخراج کارکنان (۲۶٪) و وام‌های تجاری / حقوق صاحبان سهام (۲۹٪) را نشان دادند.

همچنین بالاترین میزان تعطیلی دائم کافه‌ها (۷٪) در مقایسه با اروپا (۶٪) و استرالیا / نیوزیلند (۵٪) بود.

چشم‌انداز آینده با وجود اثرات بیماری همه‌گیر

وقتی از آن‌ها سؤال شد که چه زمانی انتظار دارند به سطح تقاضای قبل از COVID برسند، با آفتابی‌ترین چشم‌انداز بزرگ‌ترین رسترها (۵ میلیون + پوند)، دو سوم آن‌ها (۶۶٪) گفتند که قبلاً سطح تقاضا را بهبود بخشیده‌اند یا رشد داده‌اند.

در بین تمام برشته کننده‌ها، این تعداد به ۲۳ درصد کاهش می‌یابد.

فقط ۵٪ از کل رستوران گفتند که انتظار بازگشت به سطح تقاضای قبل از همه‌گیری را ندارند و ۳۰٪ آن‌ها تخمین زدند که بهبودی بیش از ۱۲ ماه به طول خواهد انجامید.

این چشم‌انداز به‌ویژه در میان رستری‌های آمریکای شمالی ناخوشایند بود، ۷۲ درصد از آن‌ها اظهار داشتند که بهبودی آن شش ماه یا بیشتر طول می‌کشد.

رستری‌های کوچک‌تر و رستری‌های آمریکای شمالی نیز در مورد تقاضای تخمین زده‌شده در شش ماه آینده کمترین خوش‌بینی را داشتند.

تقریباً نیمی از پاسخ‌دهندگان از آمریکای شمالی (۴۹٪) اظهار داشتند که انتظار دارند تقاضا در شش ماه آینده کاهش یابد.

منبع: daily coffee news

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X