رژیم کتو

قهوه در رژیم کتو

کافه اکسسوری – رژیم کتوژنیک یا به‌اختصار رژیم کتو ، سلامتی و تناسب‌اندام را تحت تأثیر قرار می‌دهد. جدا از رژیم غذایی که به‌عنوان «خوشمزه‌ترین رژیم» برای علاقه‌مندان به‌تناسب اندام و افراد با وزن مناسب نامیده می‌شود، رژیم کتو برای اثرگذاری در کاهش وزن بسیار محبوب است می‌شود.

در اصل، رژیم کتو یک رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات است که شما را از خوردن غذاهایی غنی از کربوهیدرات مانند برنج، نان، نوشیدنی‌های شیرین و مانند آن محدود می‌کند.

خوشبختانه، برای علاقه‌مندان به قهوه، دیگر نیازی نیست که فنجان قهوه گرم و معطری را که دوست دارید رها کنید. دوز کافئین و آنتی‌اکسیدان‌های روزانه شما چه رژیم داشته باشید و چه رژیم نداشته باشید، نباید به خطر بیفتد.

بله درست شنیدید. هنگامی‌که رژیم کتو دارید می‌توانید قهوه بنوشید، به شرطی که توصیه‌های زیر را در مورد چگونگی سازگاری قهوه دنبال کنید.

در اینجا چگونگی لذت بردن از یک فنجان قهوه با حفظ رژیم کتو را آورده‌ایم که با هم می‌خوانیم:

قهوه کتو را امتحان کنید

قهوه کتو یک محلول ۳ در ۱ است که مخصوصاً همراه با رژیم کتو تهیه می‌شود. قهوه‌های کتو دارای کره غنی‌شده با روغن MCT (تری گلیسیریدهای زنجیره‌ای متوسط) هستند که به شما یک فنجان قهوه فوق‌العاده را می‌دهند، درحالی‌که به قوانین رژیم کتو پایبند هستید.

کره‌های غنی‌شده چیست؟

از گاوهای آزاد نوعی کره تولید می‌شود که در مقایسه با انواع دیگر کره‌ها، قوام و مواد مغذی بیشتری دارد.

علف تازه موجود در رژیم غذایی گاو باعث بهبود محتوای چربی، به‌طور عمده چربی‌های اشباع‌نشده در لبنیات تولیدشده می‌شود. جدا از آن، ارزش غذایی نیز تشدید می‌شود و کره را با ویتامین K2 و اسیدهای چرب امگا ۳ تقویت می‌کند.

روغن‌های MCT چیست؟

بیشتر اوقات، روغن‌های تری گلیسیرید با زنجیره متوسط ​​به‌عنوان مکمل به اسموتی‌ها و سالادها اضافه می‌شوند. این روغن‌ها چربی‌هایی با زنجیرهایی با طول متوسط ​​به نام تری گلیسیرید هستند که غالباً از روغن نارگیل استخراج می‌شوند.

برخی از قهوه‌های کتو به‌راحتی در بازار موجود است، اما اگر بتوانید آن را برای خود در خانه درست کنید، اطمینان بیشتری خواهید داشت.

برای کمک به شما، در اینجا یک دستورالعمل ساده قهوه کتو وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید:

نخست: با استفاده از روش دم‌کرده دلخواه خود یک فنجان قهوه دم‌کنید

دوم: در یک مخلوط‌کن، یک قاشق غذاخوری کره غنی‌شده و یک قاشق غذاخوری روغن MCT را مخلوط کنید.

سوم: مخلوط را در قهوه خود بریزید و کاملاً هم بزنید.

و در آخر: از قهوه کتو لذت ببرید.

مصرف دوز روزانه قهوه کتو یا صبح زود یا هنگام استراحت بعدازظهر انرژی شما را بیش‌ازحد شارژ می‌کند، زیرا قهوه کتو به دلیل تأثیر در تقویت انرژی مشهور است.

یکی دیگر از مزایای قابل‌توجه قهوه کتو کاهش قند آن است – که باعث حذف گلوکز می‌شود و بدن شما را وادار به سوزاندن چربی می‌کند.

درنهایت، این می‌تواند به کاهش اشتیاق قند کمک کرده و اشباع فوری را تقویت کند.

دانه‌های قهوه بدون طعم را انتخاب کنید

باور کنید یا نه اگر بدانید که چگونه دانه‌های مناسب را پیدا کنید، قهوه می‌تواند طعم‌های طبیعی بسیار شگفت‌انگیزی داشته باشد. کیفیت دانه‌ها نه‌تنها روی فنجان نهایی قهوه شما تأثیر می‌گذارد، بلکه نحوه پردازش و بوداده دانه‌ها نیز می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

در انتخاب دانه‌های قهوه بدون طعم، به‌تدریج تفاوت طعم و حتی میوه دهی آن را مشاهده خواهید کرد. در درازمدت، این دانه‌های قهوه بدون طعم به شما امکان می‌دهد شکر و خامه را از بین ببرید، زیرا عطروطعم دانه‌های قهوه معتبر به‌تنهایی کافی است تا چشایی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

سراغ قهوه سیاه بروید

قهوه سیاه نه‌تنها برای کسانی که رژیم کتو دارند بسیار مناسب است، بلکه فقط درباره کسی است که به‌طور منظم قهوه می‌نوشد. به‌محض انتخاب قهوه باکیفیت بهتر، انتقال به قهوه سیاه بسیار راحت‌تر خواهد شد.

یک راه خوب برای انتقال به قهوه سیاه، استفاده از دانه‌هایی است که هم تازه بوداده و هم تازه آسیاب شده‌اند. این به‌تنهایی می‌تواند در بهبود قابل‌توجهی در فنجان قهوه معمولی شما مؤثر باشد.

اگر قهوه بیش‌ازحد تفت‌داده شود، تشخیص طعم‌های طبیعی شیرین که اغلب در یک قهوه برشته سبک یا متوسط ​​پیدا می‌کنید، بسیار دشوارتر است.

از جایگزین‌های شکر استفاده کنید

اگر نوشیدن قهوه بدون شکر برای شما غیرقابل درک است، گزینه‌های زیادی برای شکر در دسترس است که هم سالم و هم رژیمی هستند.

از نوشیدن قهوه‌های فروشگاهی خودداری کنید

نوشیدنی‌های قهوه فروشگاهی یا کافه‌ای به همان اندازه که می‌توانند خوشمزه باشند، اغلب مقدار قابل‌توجهی قند اضافه دارند.

ناگفته نماند که شما باید همیشه مراقب مواد تشکیل‌دهنده نوشیدنی‌های قهوه‌ای باشید که خودتان آماده نمی‌کنید.

قهوه و آب باید واقعاً همان چیزی باشد که شما برای یک نوشیدنی مناسب کتو لازم دارید.

نتیجه

اگر رژیم کتو دارید، لازم نیست قهوه خود را کنار بگذارید.

بااین‌حال، مگر اینکه در حال حاضر قهوه سیاه بنوشید، احتمالاً مجبورید در نحوه تهیه قهوه خود چند تغییر ساده (و فداکاری‌ها) انجام دهید تا کتو پسند باشد.

خبر خوب این است که اگر مدتی را صرف درک عالی قهوه کنید، قهوه می‌تواند خوشمزه و به‌طور طبیعی شیرین باشد.

منبع: the coffee concierge

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X