قهوه در مبدأ

رست قهوه در مبدأ – ۲

کافه اکسسوری – زنجیره تأمین قهوه طولانی و پیچیده است و یکی از بزرگترین انتقادات آن این است که ارزش به‌طور سنتی فراتر از کشور تولیدکننده به آن اضافه می‌شود. درنتیجه، هرگز درآمد حاصل از افزودن این ارزش واقعاً به تولیدکننده‌ای که معمولاً فقط بخش کمی از قیمت فروش نهایی به آن پرداخت می‌شود، منتقل نمی‌شود. اگرچه ما امروز بیش از گذشته از این موضوع آگاه هستیم، اما هیچ راه‌حل ساده‌ای وجود ندارد که بتواند این مشکل را در مقیاس گسترده حل کند. بااین‌وجود، یکی از روش‌هایی که در سال‌های اخیر در سراسر صنعت موردبحث قرار گرفته است، بو دادن قهوه در مبدأ است.

چالش‌های تفت دادن قهوه در مبدأ

تعدادی از چالش‌های عمدتاً تدارکاتی، وجود دارد که می‌تواند برشته شدن قهوه را در مبدأ دشوار کند.

در مرحله اول، رستری‌ها در کشورهای تولیدکننده باید زمان حمل‌ونقل را هنگام فروش به بازارهای بین‌المللی در نظر بگیرند. درحالی‌که می‌توان قهوه سبز را با استفاده از ساختارهای موجود دریایی حمل کرد، حمل قهوه بوداده در سطح بین‌المللی بسیار دشوارتر است و اغلب باید از طریق حمل‌ونقل هوایی ارسال شود.

طعم و رایحه قهوه بوداده چند هفته پس از تاریخ بو دادن کم می‌شود، به این معنی که ماندگاری آن بسیار کمتر است. این بدان معنی است که حمل‌ونقل به‌موقع آن، به‌ویژه برای مصرف‌کنندگان بین‌المللی، فوق‌العاده مهم است.

Evelin سر رستر Chica Bean می‌گوید که زمان می‌دهد تا قهوه در حین انتقال استراحت کند. به‌طورمعمول، رستوران‌ها توصیه می‌کنند که قهوه برای مدت چند روز بین بو دادن و دم کردن، گاز زدایی شود.

Evelin می‌گوید: «ما همیشه اهمیت گاز زدایی را پس از تفت دادن یادآوری می‌کنیم تا به آن‌ها اجازه دهد از قهوه خود کاملاً لذت ببرند. این فرآیند در حین حمل‌ونقل اتفاق می‌افتد و به ما امکان می‌دهد دانه‌های قهوه تازه را به‌موقع حمل کنیم درحالی‌که قهوه هنوز گاز دارد. این باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود و همچنین اطمینان حاصل می‌شود که قهوه هنگام ورود به بازار با مصرف‌کننده تازه می‌ماند، حتی وقتی به خارج از کشور ارسال می‌شود.»

چشم‌انداز مصرف‌کننده

مشتریانی که قهوه تفت‌داده شده را از ابتدا تهیه می‌کنند می‌توانند بدانند که آن‌ها مدافع مدل پایدارتری هستند که از تولیدکننده پشتیبانی می‌کند. بعلاوه، برای برخی از نوشندگان قهوه، چشیدن قهوه‌ای که در همان کشور پرورش‌یافته و بوداده است، تجربه معتبرتری خواهد بود. این به‌تنهایی می‌تواند دلیل جدیدی برای آزمایش باشد.

اما فقط مصرف‌کنندگان فردی نیستند که از مزایای خرید مستقیم قهوه بوداده در مبدأ لذت می‌برند. هزینه عملیاتی کمتر برشته سازی در کشورهای تولیدکننده را می‌توان با کافی‌شاپ‌ها و خرده‌فروشی‌هایی که به دنبال کار با روش‌های اخلاقی و پایدار هستند که همچنان سودآوری دارند، تقسیم کرد.

بااین‌حال، هنگام تفت دادن در مبدأ، مهم است که اولویت‌های مصرف‌کننده را در ذهن داشته باشید. اگر به چندین بازار در سراسر دنیا می‌فروشید، ممکن است مجبور شوید مشخصات رست خود را بر این اساس تغییر دهید.

هرچند که چالش‌های آن خالی از لطف نیست، بو دادن قهوه در مبدأ می‌تواند توانایی و آموزش همه افراد در زنجیره تأمین از تولیدکننده تا مصرف‌کننده را به همراه داشته باشد. همچنین می‌تواند به تولیدکنندگان قهوه مالکیت بیشتری نسبت به محصول خود بدهد.

درنهایت، این مدل با تمرکز بر پایداری و ثبات برای تولیدکننده تمرکز دارد. این کار می‌تواند به تولیدکنندگان قیمت عادلانه‌تری برای محصول خود بدهد و ثبات اقتصادی جوامع وسیع‌تری را برای رشد قهوه بهبود بخشد.

منبع: perfect daily grind

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X