دیجیتالی سازی

دیجیتالی سازی ضرورتی برای مزارع قهوه -۲

کافه اکسسوری – دیجیتالی سازی در حال تبدیل‌شدن به یک بخش متمرکز در بخش قهوه است. برای تولیدکنندگان، این به معنای دسترسی آسان‌تر به اطلاعات و ضبط آسان‌تر داده‌ها است که می‌تواند قابلیت ردیابی، کارایی و شفافیت را بهبود بخشد.

یکی از بزرگترین راه‌هایی که مشاهده می‌کنیم این است که تولیدکنندگان مزارع قهوه خود را دیجیتالی می‌کنند و از برنامه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند که توابع مختلفی از ضبط ساده داده تا پشتیبانی زراعی را ارائه می‌دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه برنامه‌ها و دیجیتالی سازی می‌توانند سودآوری را در مزارع قهوه بهبود بخشد، با ژان اورلوفسکی از Hala Tree Coffees و مایکل جانسون از ECropOrigin صحبت کردم که در ادامه بخش دوم آن را می‌خوانید:

قابلیت ردیابی و پایداری در دیجیتالی سازی

قابلیت ردیابی و پایداری دو کلمه هستند که به‌طور فزاینده‌ای با بخش وسیع‌تری از قهوه در ارتباط هستند. درنتیجه، نه‌تنها بازاری برای قهوه قابل‌ردیابی و شفاف وجود دارد، بلکه مصرف‌کنندگان ویژه قهوه عموماً مایل به پرداخت حق بیمه برای آن‌ها هستند.

بااین‌حال، اگرچه ثبت دستی داده‌های مربوط به یک قطعه خاص ممکن است امکان‌پذیر باشد، اما اغلب وقت‌گیر است و هیچ تضمینی وجود ندارد که مستقیماً منجر به فروش یا قیمت بالاتر برای تولیدکننده موردنظر شود.

با استفاده از یک بستر دیجیتالی سازی برای ضبط داده‌ها، تولیدکنندگان می‌توانند این فرآیندها را خودکار کرده و تمام مواردی را که یک خریدار یا مصرف‌کننده می‌خواهد در مورد یک قهوه خاص بداند، پیگیری می‌کنند.

ژان می‌گوید: «[با استفاده از دیجیتالی سازی ]، ما می‌دانیم چه کسی قهوه را هنگام چیدن چیده، از چه نوع درختانی استفاده می‌کنیم، از چه نوع فرآوری برای آسیاب مرطوب خود استفاده می‌کنیم، برای چه مدت تخمیر می‌کنیم، PH چقدر است … ما داده‌های زیادی داریم که در هر مرحله از این فرآیندها به‌درستی ضبط می‌کنیم.»

در مورد پایداری نیز همین‌طور است. قهوه‌ای که ازنظر مالی و محیطی تأییدشده باشد اغلب برای خریداران جذاب‌تر است، زیرا مصرف‌کنندگان عموماً مایل به پرداخت قیمت بالاتر در بازار هستند.

بازارهای قهوه در دیجیتالی سازی

بنابراین، شما محصول خود را بهبود بخشیده و کیفیت این محصول را به حداکثر رسانده‌اید. سپس هزینه‌های خود را بهینه کرده‌اید و مزرعه شما تا آنجا که می‌تواند کارآمد کار می‌کند. مرحله بعدی چیست؟ چگونه سودآوری را از این طریق افزایش می‌دهید؟

خوب، گرفتن قیمت بهتر برای قهوه شما یک شروع است. یکی از گزینه‌های موجود برای تولیدکنندگان فروش محصول خود در بازار آنلاین است.

برای این منظور، ژان توضیح می‌دهد که تیم او در داخل برنامه TCCA بازاری را توسعه داده‌اند. وی می‌گوید تولیدکنندگان می‌توانند از داده‌های ردیابی ثبت‌شده در جای دیگر برنامه برای نمایش قهوه‌های خود با مجموعه‌ای کامل از اطلاعات برای خریداران احتمالی استفاده کنند. سپس این خریداران می‌توانند مستقیماً خرید کنند یا در مزایده‌ها شرکت کنند.

«سپس برنامه رست و اطلاعات مربوط به نمره حجامت وجود دارد و همچنین دارای قابلیت مدیریت کانتینر حمل‌ونقل است؛ بنابراین، اگر خریداران واقعاً از فناوری توسعه‌یافته ما استقبال می‌کنند، اطمینان داریم که واقعاً می‌توانیم به کشاورز و تولیدکننده کمک کنیم.»

پیاده‌سازی فن‌آوری‌های جدید دیجیتالی سازی

بااین‌حال، استفاده از فن‌آوری‌های جدید به‌طور گسترده در مزرعه اغلب آسان‌تر است. مایکل می‌گوید که اتخاذ «رویکرد شخصی» مهم است: روشی که تشخیص دهد فناوری‌های مختلف از طرق مختلف از کشاورزان مختلف پشتیبانی می‌کنند.

ژان اضافه می‌کند که حتی اگر راه‌اندازی یک سیستم‌عامل آسان باشد، تولیدکنندگان همیشه تمایل به انجام این کار ندارند. برای برخی، هزینه فرصت اولیه اتصال به یک برنامه یا فناوری، زمانی را که می‌تواند صرفاً در مدیریت مستقیم مزرعه شود، از دست می‌دهد.

وی توضیح می‌دهد: «چالش اصلی این است که تنظیماتی وجود دارد. برنامه‌ها نمی‌توانند به‌تنهایی کار کنند. تولیدکنندگان باید مزارع خود را توصیف کنند، آن‌ها باید زمینه را توصیف کنند. در اینجا معمولاً برخی از چالش‌ها را برای پیاده‌سازی می‌یابیم.»

ژان خاطرنشان می‌کند که حتی اگر آن‌ها سعی کرده‌اند استفاده از این فرآیند را آسان و سریع انجام دهند، بازهم می‌تواند مانعی باشد.

اعم از ردیابی موجودی، ثبت اطلاعات برای بهبود قابلیت ردیابی یا بهبود دسترسی به بازار، دیجیتال‌سازی برای تولید حداکثر سود، فرصت‌های جدیدی را به تولیدکنندگان قهوه ارائه می‌دهد.

درحالی‌که گفتن ایجاد تغییرات گسترده برای بهبود معیشت تولیدکنندگان قهوه آسان‌تر از انجام آن است، دیجیتالی کردن مزارع اولین قدم خوب است. استفاده از یک برنامه برای ساده‌سازی، متمرکز کردن و نظارت بر فرآیندهای مختلف به این معنی است که تولیدکننده می‌تواند زمان بیشتری را صرف تمرکز روی پرورش قهوه کند. این به‌نوبه خود، آن‌ها را برای بهبود سودآوری مزرعه خود حمایت خواهد کرد.

منبع: perfect daily grind

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X