واژه نامه قهوه: پوست نقره‌ای Silver skin

Silver skin

کافه اکسسوری – در مرکز گیلاس قهوه دو دانه قهوه کنار هم نشسته‌اند. این دو دانه کوچک در یک‌لایه نیمه شفاف سبک و معروف به پوست نقره‌ای Silver skin محصور شده‌اند.

بعد یک‌لایه پوست تفاله یا گوشت گیلاس است.

پوست نقره‌ای تنها بخشی از تنظیمات اصلی است که هنگام پردازش و صادرات قهوه سبز به دانه‌ها متصل می‌شود. قهوه فرآوری شده طبیعی تمایل به داشتن پوست نقره‌ای بیشتری دارد و قهوه شسته شده نیز کمتر است.

در طی فرآیند بو دادن، این پوست نقره‌ای به‌راحتی خود را از لوبیا پاک می‌کند و تبدیل به غلاف می‌شود. توسط جریان هوای برشته کننده رانده می‌شود، کلاف درجایی در برشته به یک جمع کننده کشیده می‌شود.

باید احتیاط کرد تا پاکسازی وسایل موجود در آن پاک شود. هنگامی‌که ما برشته کاری را انجام می‌دهیم، یک دود کوچک «دود برف» از یک دودکش به بیرون رانده می‌شود.

منبع: The Coffee Dictionary, Maxwell Colonna

Silver skin

At the centre of the coffee cherry sit two coffee seeds side by side.

These two little seeds are encased in a light, semitransparent layer known as a silver skin.

Next is a layer of parchment/ husk and the pulp or flesh of the cherry.

The silver skin is the only part of the original setup left attached to the seeds when green coffee has been processed and exported.

Natural-processed coffee tends to have more silver skin, and washed coffee less.

During the roasting process this silver skin easily removes itself from the bean and becomes chaff.

Propelled by the roaster’s airflow, the chaff is pulled into a collector somewhere in the roaster.

One needs to be careful to clean out and dispose of chaff in the equipment.

When we roast, a pretty little chaff “snow shower” falls down from a chimney out the back of our roastery.

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

بررسی صنعت قهوه در شیلی – ۲

قهوه در شیلی

کافه اکسسوری – در شیلی، مسائل مربوط به مقرون‌به‌صرفه بودن قهوه در شیلی ، در دسترس بودن و عدم آگاهی ازلحاظ تاریخی به معنای مصرف نسبتاً کم قهوه و در سطح کم است.

بااین‌حال، در سال‌های اخیر، همه‌چیز تغییر کرده است. امروزه در کشوری که در طول تاریخ عمدتاً قهوه و چای فوری مصرف می‌کرده است، هر دو کافی‌شاپ و کباب مخصوص در حال رشد هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چرایی این اتفاق، چالش‌هایی که صنعت در شیلی با آن روبرو است و چگونگی رشد بیشتر آن، با برخی از باریستاها، رستری‌ها و سایر متخصصان قهوه صحبت کردم که در ادامه می‌خوانید:

سایر روندهای قهوه در شیلی

تحقیقات مشابه سایر کشورهای جهان نشان می‌دهد که درصد زیادی از مصرف‌کنندگان قهوه شیلی به گزینه‌های وگان علاقه‌مند شده‌اند.

ارقام Expocafé نشان می‌دهد که ۶۱٪ از کافه‌های بررسی‌شده در کشور از شیر بدون لاکتوز استفاده می‌کنند، درحالی‌که شیر گیاهی را می‌توان در ۴۲٪ کافی‌شاپ‌ها یافت. گابریلا می‌گوید افزایش این تعداد یک چالش است، زیرا یافتن شیر گیاهی دشوار است که به‌راحتی پیدا نمی‌شود. وی می‌افزاید که مسابقات محلی قهوه هنوز رده‌ای برای شیر غیر لبنی ندارد و این شرکت را برای باریستاها دشوار می‌کند.

مصرف‌کنندگان قهوه شیلی نیز به‌طور فزاینده‌ای بر تأثیرات زیست‌محیطی مصرف قهوه خود تمرکز می‌کنند. بسیاری از کافه‌ها در حال آموختن به مصرف‌کنندگان در مورد نحوه دفع مسئولین قهوه‌های خود هستند، زیرا اکثر قسمت‌ها به زباله‌دانی می‌روند.

محیطی چالش‌برانگیز برای باریستاهای شیلی

درحالی‌که صحنه قهوه در شیلی در حال رشد است، هنوز راهی برای پیشروی دارد. کارلوس می‌گوید این صنعت در دوره نوجوانی است و هنوز به دنبال «هویت» خود است.

گابریلا اضافه می‌کند که بسیاری از باریستاها احساس نمی‌کنند که نقش آن‌ها نیاز به آمادگی یا آموزش خاصی دارد و بیشتر رویدادها یا کلاس‌های آموزشی محبوبیت ندارند. او به من گفت که اگرچه علاقه به منشأ قهوه، نحوه فرآوری آن و روش‌های خاص دم وجود دارد، اما عناصر فنی بیشتری مانند کیفیت آب اغلب نادیده گرفته می‌شوند.

رودریگو گوریگوئیتا رئیس انجمن ملی متخصصان و دوستداران قهوه شیلی (ANAPAC) می‌گوید که بسیاری از کافه‌ها از میزان تقاضای کار یک کافه اطلاع ندارند. وی اضافه می‌کند اگر درک خوبی از قهوه مخصوص نداشته باشید، درک مهارت باریستاهای شما دشوار است.

موانع کافی‌شاپ‌ها و رستری‌ها

چالش اصلی تهیه قهوه در شیلی و کافه‌ها، تهیه قهوه باکیفیت خوب است. آلخاندرو توضیح می‌دهد که بسیاری از مشاغل کوچک «مجبور می‌شوند قهوه خود را از چند واردکننده بزرگ محلی خریداری کنند و شما اغلب دانه‌های بی‌کیفیت را با قیمت‌های بالا می‌بینید.»

او می‌گوید که در آینده، امیدوار است که مشاغل خاص قهوه بتوانند همکاری کنند و متوجه شوند که آن‌ها در رقابت با یکدیگر نیستند، بلکه صنعت را به جلو سوق می‌دهند تا درنهایت روند مصرف را تغییر دهد.

گابریلا موافق است که همکاری مهم است. او می‌گوید: «ازآنجاکه مصرف قهوه ویژه هنوز کاملاً ثابت نشده است، ما نمی‌توانیم یکدیگر را به‌عنوان رقبا ببینیم. ما باید با هم کار کنیم.»

هرچه صنعت تخصصی قهوه در شیلی در حال رشد است، بازیکنان اصلی آن برای ادامه این حرکت باید به برقراری ارتباط و همکاری بپردازند. درنهایت، این به معنای بهبود دسترسی برای مصرف‌کنندگان و همکاری برای آوردن قهوه ویژه به مخاطبان بیشتر است.

منبع: perfect daily grind

تنظیم و گردآوری بهنام حاتم جعفری

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.