انگلستان

انگلستان عضو تازه سازمان بین‌المللی قهوه

کافه اکسسوری – همزمان با رسمی شدن شکاف بین انگلستان و اتحادیه اروپا در ۱ ژانویه ۲۰۲۱، رسماً به عضویت سازمان بین‌المللی قهوه پیوست.

انگلیس قبلاً با بقیه ۲۷ کشور اتحادیه اروپا پرداخت‌کننده حق عضویت در ICO که ۹۷٪ از تولید و صادرات قهوه جهان و بیش از دو سوم واردات جهانی قهوه را در کشورهای عضو آن تشکیل می‌داد، گروه بندی شده بود.

هنگامی‌که بزرگترین کشور واردکننده جهان، ایالات‌متحده، از ICO تحت دولت دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ خارج شد، این تعداد تقریباً از ۸۳ درصد کمتر است.

پیوستن فوری انگلیس به ICO به‌عنوان دهمین کشور بزرگ واردکننده قهوه در جهان، ثبات یک سال قهوه را ایجاد کرد که با نوسانات گسترده قیمت، اختلالات زنجیره تأمین، بی‌ثباتی سیاسی و تعداد زیادی از عوامل مؤثر بر بخش جهانی قهوه مشخص می‌شد.

پاول روک، مدیر اجرایی انجمن قهوه انگلیس (BCA)، امروز در اطلاعیه‌ای از ICO گفت: «ما خوشحالیم که دولت به‌سرعت عضویت خود را در ICO تأیید کند. صنعت قهوه انگلستان یک بخش گردش مالی ۱۱ میلیارد پوندی است که بیش از ۱۵۰ هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. قهوه برای انگلستان مهم است و به‌عنوان یک کشور، درست است که ما سعی می‌کنیم در محافظت و حفظ تولید نوشیدنی موردعلاقه خود نقشی پیشرو داشته باشیم.»

تاریخچه سازمان بین‌المللی قهوه

ICO از زمان شکل‌گیری آن در سال ۱۹۶۳، بر تکرارهای مختلف توافق‌نامه بین‌المللی قهوه – که در ابتدا سیستم سهمیه تجاری ایجادشده برای ایجاد ثبات در قیمت‌ها برای تولیدکنندگان و خریداران در سراسر جهان را نظارت می‌کرد، نظارت می‌کند.

اگرچه از سال ۱۹۸۹ هیچ سیستم سهمیه‌ای وجود نداشته است، اما ICO به‌عنوان یک بستر سطح بالا برای همکاری بین دولت و بخش خصوصی باقی ماند، درحالی‌که طیف گسترده‌ای از داده‌ها و تجزیه‌وتحلیل تجارت را برای سیاست‌گذاران فراهم می‌کند.

هدف اصلی این سازمان ترویج بخش پایدارتر جهانی قهوه است. بیشتر فعالیت‌های آن در سال‌های اخیر بر نابرابری‌های ذاتی در زنجیره ارزش جهانی است که معیشت میلیون‌ها کشاورز کوچک قهوه در جهان را که صنعت به آن‌ها متکی است، تهدید کرده است.

خوزه ست، مدیر اجرایی ICO گفت: «همکاری خصوصی برای تأمین صنعت پایدار و موفق قهوه حیاتی است. انگلستان کشور میزبان ما است و ما از آن‌ها به‌عنوان یک عضو با آغوش باز استقبال می‌کنیم.»

 

منبع: daily coffee news

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X