Cafelier C2 Group به بازار قهوه معرفی شد

Cafelier

کافه اکسسوری – Cafelier سازنده دستگاه تمیزکننده سر گروپ اسپرسو دستگاه اسلوونی نسخه جدیدی از محصول شاخص خود را به نام Cafelier C2 راهی بازار قهوه می‌کنند.

هفته گذشته C2 در وب‌سایت Cafelier فاش کرد، C2 بهبودی در ساخت، عملکرد و ارگونومی دستگاه اصلی که در سال ۲۰۱۸ ظاهر شد، ارائه می‌دهد تا به باریستاها یک جایگزین مکانیزه برای برس نایلونی سنتی برای تمیز کردن سرگروه‌ها ارائه دهد.

دستگاه پورتافیلتر شکل، همانند مدل قبلی خود را برای اسکراب سریع اتوماتیک بین شات‌ها، در گروه دم دستگاه اسپرسو قفل می‌کند، اما برای انجام کار با برس و موتور قابل‌توجهی دوباره طراحی‌شده است.

مدیرعامل و مؤسس کافه لر آلن روبنیک Cafelier در این خصوص می‌گوید: «ما در کمتر از یک سال موفق به فروش بیش از ۳۵۰ محصول در سراسر اروپا با بازاریابی تقریباً صفر شدیم که برای ما یک موفقیت بزرگ است، زیرا کافلایر یک محصول کاملاً جدید در بازار است و با C2، تمرکز بیشتری بر روی موتور داخل محصول داریم. سریع‌تر و قدرتمندتر است که باعث می‌شود دستگاه اسپرسو در ساعات کار سریع‌تر و بهینه‌تر از همه به تمیز کردن دستگاه اسپرسو بپردازید.»

در عرض ۱۰ ثانیه، Cafelier C2 بی‌سیم و قابل شارژ باتری است و ۳۵ بار چرخش می‌کند، یعنی ۵ دور سریع‌تر از C1. این مدل همچنین از طراحی و مواد جدیدی برای برس استفاده می‌کند و جایگزین موهای پلی آمیدی برس Cafelier C1 برای موهای ساخته‌شده از ماده‌ای با دوام بیشتر و مقاوم در برابر درجه حرارت بالاتر به نام Pekalon II است که از یک منبع در آلمان تهیه‌شده است.

روبنیک می‌گوید: «ما مدت طولانی است که درزمینهٔ اصلاح برس و آزمایش مواد مختلف کار می‌کنیم. هدف این بود که فقط ویژگی‌های مکانیکی مناسب برای اطمینان از فشار بر فیلتر و واشر را پیدا کنیم، درحالی‌که درعین‌حال امکان خم شدن برخی از موها به لبه فیلتر وجود دارد.»

از دیگر به‌روزرسانی‌های زیبایی و مهندسی در C2 می‌توان به بهبود سیستم تخلیه آب، دکمه روشنایی LED روشن و دسته ارگونومیک‌تر اشاره کرد که از ماده نرم‌تری تشکیل‌شده است.

منبع: daily coffee news

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

قهوه گواتمالا و قدمت این قهوه

قهوه گواتمالا

کافه اکسسوری – قهوه گواتمالا اصلی‌ترین محصول صادراتی و رکن اساسی اقتصاد این کشور به شمار می‌رود. در حال حاضر امرارمعاش بیش از یک‌چهارم جمعیت ۱۶ میلیونی این کشور به‌صورت مستقیم به صنعت قهوه وابسته است. گواتمالا در قرن بیستم و اوایل قرن ۲۱ بزرگ‌ترین صادر‌کننده قهوه آمریکای مرکزی با تولید (۳۷۰۰ تن در سال، آمار ۲۰۰۹) بود تا این‌که در سال ۲۰۱۱ میزان صادرات قهوه هندوراس پیشی گرفت. دلیل اصلی مقبولیت قهوه گواتمالا در بازارهای جهانی٬ جغرافیای این کشور است. شرایط اقلیمی و آب و هوایی این کشور زمینه‌ی بسیار مساعدی برای رشد گونه عربیکا فراهم کرده است. اکثر مزارع قهوه در ارتفاع ۵۰۰ تا ۵۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارند و عموماً به‌منظور محافظت در برابر سرمای باد‌های شمالی به‌صورت سرپوشیده هستند.

ورود گیاه قهوه به گواتمالا

قهوه اولین بار در سال ۱۷۵۰ توسط مبلغین مسیحی برده شد؛ اما این آلمانی‌ها بودند که در سال ۱۸۶۰ صنعت قهوه را متحول کردند. به دلیل شرایط مساعد جوی و جغرافیایی این کشور٬ تولید قهوه با اقبال بسیار زیادی مواجه شد و مزارع قهوه ابتدا در آماتیتلان و آنتیگوا در جنوب غربی گواتمالا و سپس در سایر مناطق مناسب برای کشت به‌سرعت گسترش یافت. در اوایل کمبود دانش و تجهیزات لازم٬ مانع رشد مناسب این صنعت بود و بسیاری از کشاورزان برای شروع کار خود ناگزیر به دریافت وام و قرض از خانواده و دوستان خود بودند؛ این امر موجب شد تا شرکت‌های سرمایه‌دار خارجی تولید بالاتر و رشد سریع‌تری داشته باشند. مشکل بسیاری از شرکت‌ها و بنگا‌ه‌های کوچک تولید قهوه حمل‌ونقل و فرآوری قهوه‌ی تازه برداشت‌شده به پایین کوه‌ها و فرآوری قهوه است که گاه تأثیر معناداری بر خواص طعمی و تازگی قهوه این مزارع می‌گذارد. کمبود کارگر از دیگر موانع رشد صنعت قهوه در گواتمالاست. در سال‌های اخیر به دلیل کاهش قیمت قهوه بسیاری از کارگران این صنعت مجبور به مهاجرت به کشور‌های دیگر شده‌اند.

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.