واژه نامه قهوه: تجارت عادلانه Fair trade

کافه اکسسوری – جالب است بدانید که گواهی تجارت عادلانه Fair trade به‌سختی در بخش قهوه تخصصی و مغازه‌ها و رستری‌های “موج سوم” در سراسر جهان دیده می‌شود. این واقعاً به این دلیل است که تجارت عادلانه برای محافظت از تولیدکنندگان در برابر هوی و هوس بازار قهوه تجاری طراحی‌شده است.

در بخش تخصصی، جایی که کیفیت فنجان می‌تواند قیمت‌هایی را بیش از دو برابر قیمت بازار ارائه دهد، تجارت منصفانه احساس حضور کمتری می‌کند. گفته می‌شود، این گواهی در بخش تجارت دارای جوانب مثبت و منفی است. اصول اصلی به همان میزان کار می‌کند که تولیدکنندگان تجارت منصفانه همیشه قیمتی را دریافت می‌کنند که حداقل هزینه تولید را برآورده می‌سازد.

بازار قهوه نوسان دارد، بنابراین در برخی اوقات قیمت می‌تواند باعث شود قهوه به‌هیچ‌وجه ارزش رشد نداشته باشد. یک مطالعه نشان داده است که در مناطقی خاص معاملات تجاری منصفانه می‌تواند زمانی تنظیم شود که بازار کم باشد و وقتی‌که بازار به‌نوبه خود به سمت بالا حرکت می‌کند، تولیدکنندگان از قیمت‌های بالا دست می‌کشند. این یک مسئله پیچیده است، اما از اهداف تجارت منصفانه باید حمایت شود، زیرا این برنامه قادر به ایجاد تفاوت واقعی در حوزه قهوه کالایی است.

جالب اینجاست که در سال ۲۰۱۱ شکافی بین تجارت عادلانه بین‌المللی و تجارت عادلانه ایالات‌متحده ایجادشده است که ناشی از اختلاف عقیده در مورد کار با سازمان‌های بزرگ‌تر یا کار با گروه‌های کشاورزی کوچک‌تر تعاونی است.

منبع: The Coffee Dictionary, Maxwell Colonna

Fair trade

It is curious to note that the Fair trade certificate is barely seen in the speciality coffee sector and the “third wave” shops and roasters around the world. This is really because Fair trade was designed to safeguard growers against the whims of the commercial C market.

In the speciality sector, where cup quality can offer prices over double that of the market price, Fair trade makes less sense. That said, the certificate has its pros and cons in the commercial sector. The main tenet works in as much as Fair trade producers will always get a price that at least meets the cost of production.

The C market swings, so at certain times the market price can make coffee not worth growing at all. A study has shown that in certain areas Fair trade deals can be arranged when the market is low and the growers then miss out on the high prices when the market takes an upward turn.

It is a complex issue, but the goals of Fair trade should be supported, as it is a programme capable of making a real difference in the sphere of commodity coffee. Interestingly, in 2011 there was a split between Fair Trade International and Fair Trade USA, stemming from a difference in belief about whether to work with larger organizations or to work only with smaller cooperative farming groups

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *