موثر بر کیفیت قهوه

اشتباهات موثر بر کیفیت قهوه – ۲

کافه اکسسوری – به‌عنوان یک صاحب کافی‌شاپ، مشتریان به شما اعتماد می‌کنند تا هر روز قهوه‌ای عالی برای آن‌ها سرو کنید. درحالی‌که خرید یک قهوه مناسب یک روش عالی برای شروع است، نحوه مراقبت از قهوه نیز به همان اندازه مهم است. عوامل بسیاری وجود دارد که بر طعم قهوه شما در هنگام دم‌آوری تأثیر می‌گذارند و به همین دلیل است که برای کنترل و به حداکثر رساندن کیفیت باید تلاش کنید. در اینجا چهار اشتباه موثر بر کیفیت قهوه شما تأثیر می‌گذارند و راه‌های جلوگیری از بروز آن‌ها را باهم مرور می‌کنیم. در ادامه دو خطای دیگر را نیز می خوانیم:

خطای شماره ۳ – نادیده گرفتن روش عملکرد دستگاه اسپرسو یکی از اشتباه موثر بر کیفیت قهوه

دانستن درجه حرارت آب دستگاه اسپرسو مهم است – اما بدون تجهیزات تخصصی، ممکن است نتوانید به‌طور دقیق را کنترل کنید. درحالی‌که برخی از ماشین‌ها به شما امکان می‌دهند درجه حرارت برای هر گروپ را تنظیم کنید، این تنظیمات می‌تواند به‌طور تصادفی تغییر کند یا ممکن است برای قهوه‌ای که تهیه می‌کنید بهینه نشده باشد. این امر روی کیفیت قهوه شما تأثیر می‌گذارد.

درجه حرارت آب باعث افزایش سرعت دم‌آوری قهوه و ایجاد تعداد بسیاری از ترکیبات طعم‌دهنده می‌شود. نوشیدنی‌ها یا قهوه‌های مختلف ممکن است برای استخراج بهینه نیاز به دماهای مختلف داشته باشند.

اگر ماشین‌آلات شما به شما اجازه نمی‌دهد درجه حرارت آب را به‌صورت دستی تنظیم کنید، اطمینان حاصل کنید که دیگ بخار آن درست کار می‌کند و عاری از مشکل است.

خطای شماره ۴ – کیفیت آب را امتحان نکنید

یک ترکیب طعم‌دهنده با آب تمیز و اکسیژن شروع می‌شود که در آن pH خنثی است. آب غالباً حاوی ذرات آلی، رسوبات و سایر مواد است که می‌تواند بر طعم قهوه شما تأثیر منفی بگذارد و یک اشتباه موثر بر کیفیت محسوب می شود و باید قبل از دم کردن فیلتر شود.

آب همچنین برای استخراج عطروطعم قهوه نیاز به مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و بی‌کربنات دارد. بیش‌ازحد بودن بسیاری از این مواد معدنی باعث ایجاد سنگ‌آهک در دستگاه شما می‌شوند و ممکن است مشتریان را با قهوه خزدار یا کسل‌کننده مواجه کنند.

نصب فیلترهای تخصصی که از فیلتر کربن فیزیکی و فعال یا اسمز معکوس استفاده می‌کنند سودمند خواهد بود.

بااین‌حال، ازآنجاکه خصوصیات شیمیایی آب از منطقه به منطقه دیگر متفاوت است، شما باید آب مصرفی را نیز آزمایش کنید.

در آخر، اطمینان حاصل کنید که از سیستم صحیح فیلتراسیون استفاده می‌کنید و به‌درستی اقدام کرده‌اید.

اگر به‌طور مرتب فیلترهای خود را جایگزین نکرده یا سیستم خود را برای یادآوری مجدد آب خود تنظیم نکرده‌اید، کیفیت قهوه شما کاهش می‌یابد.

منبع: perfect daily grind

نویسنده: پاول گلدینگ

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X