کافه اکسسوری – انجمن تخصصی قهوه (SCA) و بنیاد علمی قهوه (CSF) از همکاری دوساله با شرکت بستهبندی، طراحی و چاپ قهوه مستقر در هاوایی برای بررسی تأثیرات بستهبندی بر درک خاص قهوه خبر دادند.
«پیتر جولیانو، مدیر ارشد تحقیقات SCA» و مدیر اجرایی بنیاد غیرانتفاعی علوم قهوه، در اعلامیه شروع تحقیقات را رسانهای کردند.
CSF گفت: «این پروژه دانشگاهی توسط محققانی متخصص در روانشناسی، علوم غذایی و ارزیابی محصولات چند حسی هدایت میشود که عناصری مانند شکل بسته، اندازه، رنگ، بافت، صدا و تصاویر را کشف خواهند کرد.»
SCA و CSF تحقیق را بهعنوان بالقوه برای شرکتهای قهوه که در بستهبندی و بازاریابی قهوهها، بهویژه برای مصرفکنندگان خانگی سودمند هستند، ارائه میدهند.
زمینه تحقیقات آکادمیک در مورد ادراک چند حسی در قهوه در طول تاریخ بسیار کم بوده است، اما چندین پروژه جالب در سالهای اخیر بررسی کردهاند که چگونه تأثیرات بستهبندی قهوه بر درک و تصمیمگیری خرید مصرفکننده تأثیر میگذارد.
ادراک چند حسی همچنین از طریق رویدادهای Sensory Summit (ایالاتمتحده و انگلستان) و انجمن حسی (آسیا) مربوط به متخصصان صنعت درزمینهٔ قهوه موردتوجه قرارگرفته است.
علاوه بر پروژه تحقیقاتی بستهبندی، CSF اخیراً اعلام کرد که برای بررسی استخراج اسپرسو شرکای تحقیقاتی خود را در دانشگاه اورگان، دانشگاه ایالتی اورگان و دانشگاه پورتسموث (انگلیس) به خدمت گرفته است.
CSF گفت که انتظار دارد تحقیقات بستهبندی در سالهای آینده در مقالات دانشگاهی، گزارش مطبوعات و سخنرانیها در رویدادهای صنعت ارائه شود.
منبع: daily coffee news
کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.