سرطان پروستات

رابطه خطر سرطان پروستات و نوشیدن قهوه

کافه اکسسوری – بر اساس بررسی ۱۶ مطالعه مختلف که بر روی بیش از ۱ میلیون مرد انجام شده است، نشان می‌دهد مصرف قهوه با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط باشد.

این مطالعه همچنین حاکی از آن است که هرچه مردان قهوه بیشتری مصرف کنند، خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد و به کاهش خطر «نسبی» حدود ۱٪ در هر فنجان روزانه اشاره دارد.

این بررسی که توسط محققان در چین انجام‌شده است، نتایج مطالعاتی را که در ابتدا در آمریکای شمالی، اروپا و ژاپن تا سپتامبر سال ۲۰۲۰ انجام‌شده بود، کاوش کرد. نتایج در میان گروه‌ها از ۱.۰۸ میلیون مردی که داده‌ها از آن‌ها جمع‌آوری شد، بیش از ۵۷۰۰۰ نفر به سرطان پروستات مبتلا شدند.

در این مطالعات، محققان بالاترین و کمترین گروه‌های مصرف قهوه را شناسایی کردند که بیشترین آن‌ها از «دو یا چند» تا «نه یا بیشتر» فنجان در روز بود. هنگامی‌که به‌طور دسته‌جمعی بیشترین میزان مصرف مشاهده شد، آن‌ها ۹٪ کاهش در پیشرفت سرطان روده بزرگ نشان دادند که ۱٪ به فنجان‌های اضافی نسبت داده شد.

با استفاده از تجزیه‌وتحلیل در درجه‌های مختلف سرطان پروستات، بالاترین گروه مصرف منجر به ۷٪ کاهش خطر ابتلا به سرطان موضعی پروستات و ۱۲-۱۶٪ خطر ابتلا به سرطان پروستات پیشرفته و کشنده است.

با تصفیه بیشتر تجزیه‌وتحلیل در مورد سرطان موضعی و پیشرفته پروستات، این مطالعه نشان داد که در مقایسه با کمترین میزان مصرف، بیشترین میزان مصرف مربوط به ۷٪ کاهش خطر ابتلا به سرطان موضعی پروستات و ۱۲-۱۶٪ کاهش خطر ابتلا به پروستات پیشرفته و کشنده است.

خواص دیگر قهوه

با اشاره به اینکه طراحی مطالعات اولیه ممکن است چنین برآورد خطراتی را به هم بزند و متغیرهای گزارش مصرف قهوه مانند نوع نوشیدنی یا روش دم کردن مطالعه مداومی برای مطالعه نباشد، نویسندگان مقاله پیشنهاد می‌کنند که قهوه برای کاهش سرطان پروستات ممکن است خطری بر برخی توضیحات بیولوژیکی داشته باشد، ازجمله خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی نوشیدنی.

آن‌ها نوشتند: «این مطالعه نشان می‌دهد که افزایش مصرف قهوه ممکن است با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات همراه باشد و تحقیقات بیشتر هنوز برای کشف مکانیسم‌های اساسی و ترکیبات فعال در قهوه ضروری است.»

این تحقیق یک دوره طولانی از اخبار خوب برای قهوه را دنبال می‌کند زیرا مربوط به انواع خاصی از سرطان‌ها در انسان است. در سال ۲۰۱۷، یک مطالعه برجسته نشان داد که قهوه ممکن است خطر سرطان کبد را تا نصف کاهش دهد. اواخر سال گذشته، تحقیقاتی که توسط موسسه ملی سرطان (ایالات‌متحده) انجام شد، نشان داد که مصرف قهوه با بهبود نتایج بیماران سرطانی روده بزرگ ارتباط دارد.

دادگاه کالیفرنیا پس از یک نبرد حقوقی نزدیک به یک دهه، در سال ۲۰۱۹ قهوه را رسماً از لیست محصولات موردنیاز اخطارهای سرطان Prop 65 معاف کرد؛ و آخرین دستورالعمل‌های رژیم غذایی سرطان آمریکا – که به‌عنوان منبعی توسط پزشکان استفاده می‌شود – به اثربخشی قهوه در جلوگیری از انواع خاصی از سرطان‌ها اشاره کردند.

 

منبع daily coffee news

کافه اکسسوری را در اینستاگرام نیز دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X